- Biển số
- OF-1132
- Ngày cấp bằng
- 4/8/06
- Số km
- 244
- Động cơ
- 577,740 Mã lực
- Tuổi
- 52
không biết bác có phải làm sản xuất hộp số cho các hãng ô tô không mà phát biểu như đúng rồi, hộp số AT theo tính toán giá thành sản xuất bao giờ cũng đắt hơn MT. (bác nhìn cái dòng cost ấy nhé) hơn nữa bác thử nhìn những hãng nhập hộp số (OEM) xem merc (daimler) hay bmw nó có nhập MT nữa không?- Các hãng xe rất lãi khi bán được 1 xe AT so với 1 xe MT vì chi phí sản xuất cho hộp số AT luôn rẻ, rẻ hơn chi phí sản xuất cho 1 xe MT. Chính vì vậy mạng người không là gì cả cho dù CPU có lỗi luôn cho xe chạy max speed như ở Mỹ hay tình trạng thiếu kinh nghiệm với thứ đồ chơi nguy hiểm như ở VN thì đều đổ lỗi cho người điên(Mỹ) và Xe điên(VN). Nếu cộng dồn 2 tình huống này thì nên gọi là gì nhỉ???
- Mer hay BW đều làm xe AT để xuất sang cho Việt nam dùng đỡ thôi, vì Việt Nam thường sành điệu hơn mấy thằng cha đấy cứ tự hào văn minh, giàu có mà không biết dùng công nghệ sao cho sành điệu. Mấy thằng Tây đó chỉ như Ếch ngồi đáy giếng thôi, nó phải lao động sáng tạo để phục vụ người Nam ta!
Source : Frost & Sullivan
thêm nữa là theo như bác anhtho nói thì bên "kia" nó dùng AT nhiều hơn, em xin gửi bác cái thống kê (vì bác có nói là tìm trên web mà xem, nêu em tìm xu hướng hộp số trên thế giới, transmission trend)
http://www.just-auto.com/analysis/transmission-trends_id117013.aspx
mỹ thì tỉ lệ AT nhiều nhất rồi
North Americans bought into the automatic. Perhaps it’s because we prefer larger, more powerful cars than our European counterparts. Maybe it’s due to greater high-speed highway driving. Or it might just be a matter of looking at driving as getting from Point A to Point B
còn đây là ấn độ nơi có nhiều loại ô tô hầm bà làng:
http://blog.cardekho.com/2011/02/automatic-transmission-cars-india-becoming-trend.html
còn các bác cứ bảo MT tiết kiệm xăng hơn thì đó là thời xưa thôi:
What’s the real cost difference?
Years ago, the effect on gas consumption between manual and automatic was dramatic. But the difference has narrowed. Take a look at this study, comparing automatic and manual versions of the same car model from 1984 and 2011. In 1984, the manual delivered fuel savings of $644 a year; fast forward to 2011, and the automatic actually delivers slightly better gas mileage than the equivalent standard.
đây là châu âu và một số phần còn lại
As part of just-auto’s ongoing monitoring of trends in the transmission sector, Matthew Beecham talked with executives from Torotrak, BorgWarner, Prodrive and Getrag about how the global transmission market could evolve in terms of the split between manual and automatic transmissions.
**** Elsy, chief executive officer of UK-based Torotrak, told us: “The conversations we have with our development partners point generally to increasing volumes for automated transmissions, due mainly to the demand for improved fuel economy and driver convenience. Control of the transmission ratio also provides greater scope for integration between the engine and the driveline’s control strategies that can improve economy and emissions. That’s hard to do with a manual gearbox.
“This is something that is starting to become very important to commercial vehicle manufacturers and operators and is part of the reason why we are working with Allison to design a production intent prototype variable transmission.
“Our partners in emerging markets also forecast increasing demand for automatics too. They suit the growing number of new drivers in congested cities. Driver comfort and convenience will be as strong a selling point in the world’s growing number of mega cities as power and speed have traditionally been in markets with open roads and motorways
tóm lại là các cụ hay đem cái cảm nhận MT và AT từ thời xưa ra để đánh giá cái AT thời nay, hay là lại đem xe tải ra để tính tỉ lệ MT, AT
Chỉnh sửa cuối: