- Biển số
- OF-645333
- Ngày cấp bằng
- 2/5/19
- Số km
- 2,826
- Động cơ
- 151,216 Mã lực
- Tuổi
- 38
Mar 18, 2022 08:45 AM (GMT+8) China Merchants Securities in a research note divides high-voltage architectures into the following three types according to costs:Vẫn chưa biết sao có hãng dùng 800v có hãng dùng 400v hả.
Tesla đi đầu cũng là trùm của xe điện vẫn dùng 400v đó.
1. Full high-voltage solution: battery, motor, electric control units, OBC, DC/DC, PDU (power distribution unit), air conditioning and PTC (power train components) all in 800V.
2. Semi high-voltage solution: 800V battery but motor, electric control, OBC, DC/DC, PDU, air conditioning and PTC are adaptive to 400V.
3. Low-voltage architecture realizes 800V charging through two 400V batteries series while OBC, DC/DC, PDU, 400V air conditioning, PTC in 400V.
Taking inverters as an example, they are critical components of E&E architecture. The widely-used inverters are Silicon-based Insulated Gate Bipolar Transistor (IGBT) originally designed for a 400V architecture (with the ability to withstand up to 650 volts.) But in a higher-voltage architecture, SiC power semiconductor is the right choice. It has significantly lowered energy loss and can improve the efficiency of the electric drive system by 2% to 3%. But the high cost of SiC has been one of the crucial obstacles for rapid adoption.
Đang xài kiến trúc 400V sao đùng cái nhảy hết qua 800V đc. Phải đẩy đi hết hàng tồn/ khấu hao thì mới qua cái mới đc chứ. Giống như Tesla đẩy Model3 để cbi ra cái mới. Mà hình như lên 800V thì cũng chỉ Cybertruck, Roadster hay (Model S + X ????). Sạc nhanh chỉ tổ hại pin chứ đc j.
Mua với thuê dễ j người ta bán cho cái mới nhất, ngon nhất- còn để dụ kèo lần sau nữa chứ.