- Biển số
- OF-12143
- Ngày cấp bằng
- 17/12/07
- Số km
- 1,727
- Động cơ
- 542,068 Mã lực
Hôm trước em cũng thay, tháo rốn thôi, lúc đầu thấy màu nâu đen, cuối có màu phớt đỏ, mà chỉ thay được gần 4l
Em không phải chiên da về dầu nên theo kinh nghiệm của em, cụ cứ tìm loại có ghi DEXRON III hoặc ATF III nó cũng như nhau cả thôi.Cụ đã thương thì thương cho chót ạ, cháu cũng đi tìm nhiều cửa hàng loại dầu ATF-SP3 này rồi nhưng quả thật không tìm thấy. Cụ có thể cho cháu tên một vài nhãn hiệu dầu hoặc cửa hàng nơi bán không ạ. Cháu xin đội ơn cụ
Cháu có tìm được bài viết hướng dẫn thay dầu hộp số tự động trên internet. rất tiếc lại bằng tiếng Anh mà cháu lại khong có thời giah dịch. Các cụ chịu khó xem
Theo hướng dẫn nếu muốn lấy hết dầu trong biến mô (quả bí) thì cần tháo ống cao su đường dầu hộp số nối từ hộp số đến két nước làm mát (mục số 4) để dầu chảy ra từ đó. Với cách này các cụ có thể lấy được gần như toàn bộ dầu hộp số cũ trong khay chứa và biến mô mà không cần máy móc thiết bị gì cả. Đây là hướng dẫn đối với Santafe. Cháu nghĩ các loại khác cũng tương tư. Miễn là các cụ tìm được ống cao su dẫn dầu nối giữa hộp số và két nước.
=====
Instructions
Things You'll Need:
• Funnel
• Automatic transmission fluid
Drain the Automatic Transmission Fluid
1. Drive your Hyundai Santa Fe for ten minutes to warm up the transmission fluid. Park on a level spot. Turn off the engine. Engage the emergency parking brake. Open the hood and secure it using the safety bar.
2. Check the automatic transmission fluid (ATF) level and quality. The dipstick is located toward the rear of the engine. It is marked ATF Engine Oil or Transmission Fluid. Pull this dipstick out. Wipe it off with a clean paper towel. Look at the fluid on the paper towel. Transmission fluid needs to be replaced if it is brown. Fresh transmission fluid is translucent red. Replace the dipstick. Pull it out again and look at the level. It should be between the MIN and MAX lines. In some models manufactured after 2000, there is no dipstick. This is called a closed system. In this case, you will have to proceed with changing the ATF without checking the level and quality.
3. Lift the front of your vehicle up with a floor jack. Use jack stands placed under the lift notch about six inches behind the front wheel well on either side of the vehicle. Lock the jack stands in place by lowering the security bar.
4. Disconnect the fluid line that links the transmission to the radiator by loosening the clamp with an adjustable wrench and then pulling on the line gently. The ATF will be hot, so be careful that you don't burn yourself. The transmission is attached to the dipstick well. Place the open end of this line into an empty container, such as an engine oil drain pan.
5. Start the engine. Make sure that you leave the emergency parking brake engaged. Watch the ATF line to see when the ATF stops flowing. Turn off the engine as soon as the flow of ATF stops. Reattach the line to the transmission.
Replace the Filter
6. Remove the drain pan. You will have to get under the vehicle to do this. Directly under the transmission, you will see a solid plate with bolts all around the edges. Remove the bolts using a 8mm hex socket. Some additional ATF may spill when you do this. Remember that it will be hot. Peel the gasket from the rim of the drain pan.
7. Wipe out the bottom of the drain pan with a clean paper towel. If it is really dirty, you may need to pour a little transmission fluid on it to help remove some of the sludge. Using water to clean the pan is a bad idea as water will damage the transmission.
8. Locate the 18mm lock nut on the bottom of the transmission filter. This is located in opening which became visible when you removed the drain pan. Remove the lock nut using 18mm box end socket. Pull the filter down to remove it.
9. Install a new filter by sliding it into the filter port. Tighten the lock nut until it is secure.
10. Place a new gasket on the drain pan and then position the drain pan so you can replace the bolts. Tighten these by hand until all of the bolts are holding the drain pan. Moving in criss cross pattern, tighten the bolts using the 6mm hex socket until they are secure. Keep in mind that over tightening will dent the drain pain.
11. Unlock the jack stands and remove them. Lower your vehicle using the floor jack
Refill the Transmission Fluid
12. Check the Engine specification sticker located on the interior of the hood for the ATF specifications. This varies according to manufacture year and engine size. The sticker should tell you the type of ATF and the amount needed for your vehicle. If you are unable to find the sticker, the information is also in the owner's manual.
13. Locate the ATF fill port. This is located beside the dipstick. Remove the black cap marked ATF or Transmission Engine Oil.
14. Place a funnel in the fill port. Pour the appropriate amount of ATF into the funnel. Check the level again. If it is low, add a little more ATF and recheck.
15. Replace the black cap and tighten it. Close the hood. Start the vehicle and allow it to idle for ten minutes to circulate the ATF.
Cụ phán chuẩn! Khéo tay hay làm, chịu khó đọc, học, hiểu là làm được thôi, không có gì cao siêu cả, máy móc chỉ giúp ta nhàn thân và đong đo chính xác thôi.Chuẩn đấy cụ có thể tự thay đc không quá khó đâu chỉ cần 10 lít dầu thay theo kiểu tuần hoàn thôi mà tức là nó tự hút vào và xả ra thông qua 2 đường ống đưa ra két làm mát dầu. Thực chất cái máy thay dầu cũng làm việc theo nguyên lý này chả có gì cao siêu cả đâu
Đây là thớt kỹ thuật, đừng có phán bậy, thích chém gió ra chém với mấy ông xe ôm ý. đã ko biết lại còn hay thể hiện. Muốn biết bao nhiêu L đọc manual của xe đó là biết ngay. Còn thay dầu hộp số mà xả ra có 2.5L thì nói làm dek gì, trẻ con nó cũng làm được. Cái cần ở đây là làm thế nào xả được hết.Bác nào nói nhớt hộp số dùng tới 7l,ko bít thì đừng phán bậy,hộp số AT chỉ dùng khoảng 3 quart,tức là ít hơn 3l,e từng thay 1 con tundra 8 máy 5.7 cũng xài hết chưa tới 5 quart thì lấy đâu ra 7l -có chăng là dùng máy bơm súc và xả hộp số thì dùng hết 7 bình
Các cụ lạp một đoàn chạy sang Đông Anh em làm cho một hôm là hết chứ mấy!cụ đầu cứng ơi thế hội I 3 chục bọn em 4=5 vạn hết cả lũ rồi, thay dầu ở chỗ nào cụ pê mờ cho bọn em cái. Với lại, cái siêu xe hội em là thay 4 vạn hay có que thăm dầu để soi và nó ở chỗ nào hở cụ
xe em la kia forte SLI 2010, cung di duoc gan 4 van roi, cung phai thay dau hop so nhu cu noi roi. Sang cu thi xa qua, cho em hoi thay o Kia giai phong co duoc khong cu. Ho thay co het dau hop so khong hay chi duoc 50% dau hop so??Các cụ lạp một đoàn chạy sang Đông Anh em làm cho một hôm là hết chứ mấy!