[Funland] Lập hội học tiếng Anh trên OF

Dân Tổ

Xe container
Biển số
OF-91867
Ngày cấp bằng
17/4/11
Số km
5,851
Động cơ
443,611 Mã lực
Ok ok sắp bót tu han (ủng hộ 2 tay ạ :D. )
 

Phammie

Xe hơi
Biển số
OF-771839
Ngày cấp bằng
25/3/21
Số km
161
Động cơ
39,999 Mã lực
Về speaking: giọng của em hơi softly (ngay cả khi nói tiếng Việt giọng em cũng thế) nên em nói hay bị nhận xét là đều đều, mặc dù em biết các quy tắc nói sao cho tốt, khi nói cũng nhấn nhả ngắt nghỉ và cũng đặt cảm xúc vào đoạn thoại, các kiểu, nhưng cảm giác giọng nó vẫn không được nổi bật. Không biết các cụ mợ có cách nào khắc phục được chất giọng không?
Giọng nhẹ là vì hơi thở bị nông, cổ họng hẹp, khoang miệng chưa mở đủ.
Cách khắc phục:
- Lấy hơi trước khi nói. Lấy hơi từ bụng: Khi hít vào hơi đi xuống và bụng phình ra. Nói cùng lúc với khi thở ra.
- Cổ họng đóng thường có hai nguyên nhân: 1) Hơi thở nông và 2) Cơ cổ/khoang miệng bị căng, cứng. Để ý cổ họng đóng hay mở khi nói. Nếu bị đóng nhắc bản thân lấy hơi và thả lỏng cơ.
- Mở rộng khoang miệng: Theo chiều dọc và về phía sau của khoang miệng.

Video xem tạm:
 

noname1981

Xe tải
Biển số
OF-836434
Ngày cấp bằng
3/7/23
Số km
383
Động cơ
1,830 Mã lực
Em đang sử dụng app này để học hàng ngày, hiện tại em đã giữ được chuỗi 548 ngày liên tiếp. Em thấy app này dễ học, em luyện nghe nói là chủ yếu. Hôm nào chán tiếng Anh em lại quay sang học tiếng Trung. App này học năm đầu tiên chưa phải trả tiền và không bị chèn quảng cáo. Sau 1 năm sử dụng cụ sẽ bị chèn quảng cáo vào trước mỗi bài học, do đó làm người chơi phát sinh nhu cầu học trả tiền. Nếu cụ rủ được 5 người cùng 1 lúc chơi thì lập nhóm gia đình với mức phí là 899k/1 năm cho 5 user dùng trong nhóm. Mức giá này em thấy quá hợp lý. Còn mức giá đơn lẻ là 599k/1 user/1 năm
Em thấy có một đợt rộ lên esla rồi cake
 

noname1981

Xe tải
Biển số
OF-836434
Ngày cấp bằng
3/7/23
Số km
383
Động cơ
1,830 Mã lực
Em mời các cụ mợ quan tâm đến tiếng Anh cùng nhau vào đây đàm đạo nhé. Chúng ta có thể giới thiệu và phân tích một bài báo, một trích đoạn, một bài văn, một câu chuyện,...
Hy vọng sẽ được các cụ mợ ủng hộ.
If you live in a place where most people speak the language you are learning, you may use the language for several hours each day.

So, it may become part of your “inner speech.” In other words, you start thinking in that language. Your mind stops trying to translate things from your native language into the second language.

But, the majority of the VOA Learning English audience lives in places where English is not the main language.

This may be true for you. You may not have many chances to practice English. You may even be self-taught.

When you speak, your speech might be slower than you would like. This is because your mind is still translating from your first language, which can also sound unnatural. English, like every other language, has its own sentence structure.

The good news is that thinking in English can bring you a huge step closer to fluency! It is not very difficult, but it does take conscious effort and practice.

On today’s Education Tips, we will share some mental exercises that can help.

Think in single words

Most experts note that it’s best to start small. So, a good first step is to think in individual words.

Look around you. What do you see? In your head, try to name each object in your surroundings.

Charles Thomas has taught English to Union members, children and teenagers for over 10 years. He has also helped open schools in several countries. He currently works for EF International Schools in Washington, D.C.

Thomas tells his students to name the things that they see around them, wherever they are.

“As you continue with this, it becomes more of a habit, so things are going to pop up into your head – computer, telephone, chair, desk. Whatever it is…wherever you are.”

Start with nouns and then add in verbs, he suggests.

He says you can also do this at home when you wake up and before you go to sleep.

Teacher Andrew Hinshaw also finds this exercise helpful.

He has been teaching English for 12 years, including in Vietnam for the U.S. Department of State. He currently teaches at the Carlos Rosario International Public Charter School in Washington, D.C.

Hinshaw remembers one method some of his Vietnamese students liked.

“I’ve had students tell me that they label everything in their room or their apartments so that these English words, kind of, stick in their heads.”
Describe unknown words Another exercise that both Thomas and Hinshaw suggest is describing in your mind objects you don’t know the words for. An example would be if you couldn't think of the word "garage,” Thomas says. “If you’re looking at your house and you see your garage, but you can’t think of the name in English, you can say, ‘The place inside where I put my car.’ Or you can say, ‘It’s next to my house. I keep things there.’” He says you can also use shorter phrases, such as “It’s similar to…” or “It’s the opposite of…” Hinshaw says doing this can help learners of any language. As a Spanish learner, he does it himself. Think in sentences The next exercise is thinking in simple sentences. For example, if you are sitting in a park, you can tell yourself things like, “It’s such a beautiful day” and “People are playing sports with their friends.” Once this becomes easy, you can move on to more difficult sentences. Hinshaw sometimes uses this exercise to think about what he wants to say to people in Spanish. “I definitely try to say these sentences in my head or try to put the words together without thinking too much about if it’s absolutely correct.”
Discribe your day: Another exercise experts suggest is to describe your daily activities. There are a few ways to do this. Thomas asks his beginning-level students to describe their day using the simple present verb form. So, they would think to themselves things like, “I put on my shirt” and “He drives the bus.” Other experts say you can mentally make plans in the morning when you wake up. This would require other verb tenses. So the skill level is a little higher. For example, you might tell yourself, “When I leave the house, I’m going to get an iced coffee. Then, I’ll take the train to class. I’m studying with Paola today. She said she booked a study room at the library for 2 p.m.” Think in conversation Now, let’s move to thinking in conversation. When you do this, you are imagining yourself speaking to someone else. You are asking the questions and thinking of replies. This is a great way to practice what you might say in a real conversation. For example, let’s say the imaginary person asks you a question like, “What did you think of the award show last night?” How would you answer? Imagine the conversation and practice it in your head. You can do this out loud or in silence.

Take notes For all of these exercises, there will of course be words and phrases that you do not know. So, at some point you will need to use a dictionary. If your skill level is high enough, you might consider using an English-to-English dictionary. Hinshaw suggests writing down just five to 10 new words and phrases each day. Keeping a notebook, he says, helps you remember the situation that you needed that word or phrase for. This makes it easy to recall when you are in such a situation again. Practice it daily So, how much time should you spend on these exercises? Thomas says do a little every day. “So when you’re doing it every day, over and over again, little by little, that’s the key. Because, when you make things a habit, then it just pops up into your mind without thinking and then, before you know it, really, you’re thinking in English.” I'm Alice Bryant. Alice Bryant wrote this story for Learning English. Ashley Thompson was the editor.
 

Saas Fee

Xe hơi
Biển số
OF-818224
Ngày cấp bằng
27/8/22
Số km
139
Động cơ
1,915 Mã lực
Nản thật khi đọc những bài đọc như thế này. Đọc mà càng đọc càng không hiểu gì luôn.
Không rõ các cụ mợ siêu tiếng Anh đọc thấy sao?

"Before a big exam, a sound night’s sleep will do you more good than poring over textbooks. That, at least, is the folk wisdom. And science, in the form of behavioral psychology, supports that wisdom. But such behavioral studies cannot distinguish between two competing theories of why sleep is good for memory. One says that sleep is when permanent memories form. The other says that they are actually formed during the day, but then “edited” at night, to flush away what is superfluous.

To tell the difference, it is necessary to look into the brain of a sleeping person, and that is hard. But after a decade of painstaking work, a team led by Pierre Maquet at Liege University in Belgium has managed to do it. The particular stage of sleep in which the Belgian group is interested is rapid eye movement (REM) sleep, when brain and body are active, heart rate and blood pressure increase, the eyes move back and forth behind the eyelids as if watching a movie, and brainwave traces resemble those of wakefulness. It is during this period of sleep that people are most likely to relive events of the previous day in dreams.

Dr. Maquet used an electronic device called PET to study the brains of people as they practiced a task during the day, and as they slept during the following night. The task required them to press a button as fast as possible, in response to a light coming on in one of six positions. As they learnt how to do this, their response times got faster. What they did not know was that the appearance of the lights sometimes followed a pattern—what is referred to as an “artificial grammar”. Yet the reductions in response time showed that they learnt faster when the pattern was present than when there was not.

What is more, those with more to learn (i. e., the “grammar”, as well as the mechanical task of pushing the button) have more active brains. The “editing” theory would not predict that, since the number of irrelevant stimuli would be the same in each case. And to eliminate any doubts that the experimental subjects were learning as opposed to unlearning, their response times when they woke up were even quicker than when they went to sleep.

The team, therefore, concluded that the nerve connections involved in memory are reinforced through reactivation during REM sleep, particularly if the brain detects an inherent structure in the material being learnt. So now, on the eve of that crucial test, maths students can sleep soundly in the knowledge that what they will remember the next day are the basic rules of algebra and not the incoherent talk from the radio next door."

a sound night’s sleep: một đêm ngon giấc
poring over/ pored over/ pores over = to read/study very carefully
poring over textbooks nghiền ngẫm SGK

Đoạn đầu thì hiểu, đoạn sau càng đọc càng không hiểu họ làm thử nghiệm gì và ra kết quả gì luôn.

Bài này so với bài trên của cụ noname thì em thấy khác hẳn về độ khó, mặc dù bài cụ noname rất dài nhưng đọc dễ hiểu, dễ nhớ, bắt ý cũng dễ, mà sang bài này đọc thấy mông lung, đọc xong thì đang hiểu thành không hiểu gì luôn. Nhất là từ đoạn này: As they learnt how to do this, their response times got faster. What they did not know was that the appearance of the lights sometimes followed a pattern—what is referred to as an “artificial grammar”. Yet the reductions in response time showed that they learnt faster when the pattern was present than when there was not.

What is more, those with more to learn (i. e., the “grammar”, as well as the mechanical task of pushing the button) have more active brains. The “editing” theory would not predict that, since the number of irrelevant stimuli would be the same in each case. And to eliminate any doubts that the experimental subjects were learning as opposed to unlearning, their response times when they woke up were even quicker than when they went to sleep

Giọng nhẹ là vì hơi thở bị nông, cổ họng hẹp, khoang miệng chưa mở đủ.
Cách khắc phục:
- Lấy hơi trước khi nói. Lấy hơi từ bụng: Khi hít vào hơi đi xuống và bụng phình ra. Nói cùng lúc với khi thở ra.
- Cổ họng đóng thường có hai nguyên nhân: 1) Hơi thở nông và 2) Cơ cổ/khoang miệng bị căng, cứng. Để ý cổ họng đóng hay mở khi nói. Nếu bị đóng nhắc bản thân lấy hơi và thả lỏng cơ.
- Mở rộng khoang miệng: Theo chiều dọc và về phía sau của khoang miệng.

Video xem tạm:
Video dạy về ngữ âm.
Em từng nói chuyện với 1 cụ ofer trên này, giọng cụ ấy nhẹ và cao, không âm họng nhưng mà sao nghe cụ ấy nói (tiếng anh) vẫn hay thế, em kết quả giọng nói của cụ ấy lắm luôn. Ước sao được nghe lại một lần :D
 
Chỉnh sửa cuối:

nguyen_kia

Xe điện
Biển số
OF-29246
Ngày cấp bằng
16/2/09
Số km
3,552
Động cơ
471,436 Mã lực
Đây cụ, em thấy nhiều trên youtube, ví dụ một bài như thế này cụ có thể nghe từng câu và chép lại

Đây tương đương trình độ A2, mức này các từ sử dụng cơ bản, tốc độ chậm và dễ nghe:


Đây tương đương B1, nó sẽ nhanh hơn một chút, bài dài hơn một chút, và từ khó hơn A2 một chút nhưng không nhiều:


Đây tương đương B2, từ nâng cao hơn (khó hơn), và nghe cả một đoạn dài (không dừng) và chép lại cả đoạn bằng cách take notes:


Đây tương đương C1, từ khó, đoạn nghe dài hơn, mức C1 là near native language (gần như tiếng mẹ đẻ) rồi cụ. Hy vọng 1 năm nữa em có thể đạt được mức này:

Mấy trang này nó đâu mất nhỉ?
 

sskkb

Xe tăng
Biển số
OF-761152
Ngày cấp bằng
26/2/21
Số km
1,992
Động cơ
152,145 Mã lực
Nơi ở
Hà Nội
Nản thật khi đọc những bài đọc như thế này. Đọc mà càng đọc càng không hiểu gì luôn.
Không rõ các cụ mợ siêu tiếng Anh đọc thấy sao?

"Before a big exam, a sound night’s sleep will do you more good than poring over textbooks. That, at least, is the folk wisdom. And science, in the form of behavioral psychology, supports that wisdom. But such behavioral studies cannot distinguish between two competing theories of why sleep is good for memory. One says that sleep is when permanent memories form. The other says that they are actually formed during the day, but then “edited” at night, to flush away what is superfluous.

To tell the difference, it is necessary to look into the brain of a sleeping person, and that is hard. But after a decade of painstaking work, a team led by Pierre Maquet at Liege University in Belgium has managed to do it. The particular stage of sleep in which the Belgian group is interested is rapid eye movement (REM) sleep, when brain and body are active, heart rate and blood pressure increase, the eyes move back and forth behind the eyelids as if watching a movie, and brainwave traces resemble those of wakefulness. It is during this period of sleep that people are most likely to relive events of the previous day in dreams.

Dr. Maquet used an electronic device called PET to study the brains of people as they practiced a task during the day, and as they slept during the following night. The task required them to press a button as fast as possible, in response to a light coming on in one of six positions. As they learnt how to do this, their response times got faster. What they did not know was that the appearance of the lights sometimes followed a pattern—what is referred to as an “artificial grammar”. Yet the reductions in response time showed that they learnt faster when the pattern was present than when there was not.

What is more, those with more to learn (i. e., the “grammar”, as well as the mechanical task of pushing the button) have more active brains. The “editing” theory would not predict that, since the number of irrelevant stimuli would be the same in each case. And to eliminate any doubts that the experimental subjects were learning as opposed to unlearning, their response times when they woke up were even quicker than when they went to sleep.

The team, therefore, concluded that the nerve connections involved in memory are reinforced through reactivation during REM sleep, particularly if the brain detects an inherent structure in the material being learnt. So now, on the eve of that crucial test, maths students can sleep soundly in the knowledge that what they will remember the next day are the basic rules of algebra and not the incoherent talk from the radio next door."

a sound night’s sleep: một đêm ngon giấc
poring over/ pored over/ pores over = to read/study very carefully
poring over textbooks nghiền ngẫm SGK

Đoạn đầu thì hiểu, đoạn sau càng đọc càng không hiểu họ làm thử nghiệm gì và ra kết quả gì luôn.

Bài này so với bài trên của cụ noname thì em thấy khác hẳn về độ khó, mặc dù bài cụ noname rất dài nhưng đọc dễ hiểu, dễ nhớ, bắt ý cũng dễ, mà sang bài này đọc thấy mông lung, đọc xong thì đang hiểu thành không hiểu gì luôn. Nhất là từ đoạn này: As they learnt how to do this, their response times got faster. What they did not know was that the appearance of the lights sometimes followed a pattern—what is referred to as an “artificial grammar”. Yet the reductions in response time showed that they learnt faster when the pattern was present than when there was not.

What is more, those with more to learn (i. e., the “grammar”, as well as the mechanical task of pushing the button) have more active brains. The “editing” theory would not predict that, since the number of irrelevant stimuli would be the same in each case. And to eliminate any doubts that the experimental subjects were learning as opposed to unlearning, their response times when they woke up were even quicker than when they went to sleep


Video dạy về ngữ âm.
Em từng nói chuyện với 1 cụ ofer trên này, giọng cụ ấy nhẹ và cao, không âm họng nhưng mà sao nghe cụ ấy nói (tiếng anh) vẫn hay thế, em kết quả giọng nói của cụ ấy lắm luôn. Ước sao được nghe lại một lần :D
Bài cụ đăng em đọc thấy ko quá khó hiểu, 1 vài từ hiếm gặp thì em tự đoán nghĩa là được. Bài này cấu trúc ngữ pháp bình thường, không phức tạp. Nếu cụ thấy khó, có thể do vốn từ chưa đủ thôi.

I sit on a bank in a bank by the bank of a river.
 
Chỉnh sửa cuối:

LaziCat

Xe lăn
Biển số
OF-512
Ngày cấp bằng
27/6/06
Số km
10,228
Động cơ
703,850 Mã lực
Bài cụ đăng em đọc thấy ko quá khó hiểu, 1 vài từ hiếm gặp thì em tự đoán nghĩa là được. Bài này cấu trúc ngữ pháp bình thường, không phức tạp. Nếu cụ thấy khó, có thể do vốn từ chưa đủ thôi.

I sit on a bank in a bank by the bank of a river.
Em hiểu ý mợ Fee bảo khó hiểu là: bài viết k mạch lạc, câu từ diễn đạt lòng vòng. Cái này người lớn học TA thường mắc phải, đại khái là tư duy vẫn theo ngôn từ tiếng Việt sau đó chuyển đổi qua tiếng Anh ấy ạ.
 

Vietex

Xe điện
Biển số
OF-749904
Ngày cấp bằng
14/11/20
Số km
2,313
Động cơ
75,413 Mã lực
Em hiểu ý mợ Fee bảo khó hiểu là: bài viết k mạch lạc, câu từ diễn đạt lòng vòng. Cái này người lớn học TA thường mắc phải, đại khái là tư duy vẫn theo ngôn từ tiếng Việt sau đó chuyển đổi qua tiếng Anh ấy ạ.
Cháu nghe và đọc khá lắm, vốn từ cũng khá nhưng k nói được. Nếu gặp tây hay nói sai ngữ pháp. Theo kinh nghiệm của mợ thì cháu nên luyện nói như thế nào ạ?
 

LaziCat

Xe lăn
Biển số
OF-512
Ngày cấp bằng
27/6/06
Số km
10,228
Động cơ
703,850 Mã lực
Cháu nghe và đọc khá lắm, vốn từ cũng khá nhưng k nói được. Nếu gặp tây hay nói sai ngữ pháp. Theo kinh nghiệm của mợ thì cháu nên luyện nói như thế nào ạ?
Cụ cứ chém bạt mạng thôi ạ, miễn cụ phát âm đúng từ ngữ và họ hiểu là được 😂. Em thấy cải thiện kỹ năng nói nhanh nhất thì chỉ có cách thường xuyên sử dụng nó. Trở ngại để nói ngoại ngữ chính là tâm lý sợ sai, chỉ cần vượt qua đc cái này, nhất là với người lớn.
Về ngữ pháp khi vận dụng nói mà vẫn sai nhiều thì cụ học kỹ lại thôi nhưng em nghĩ đã nghe, đọc khá thì ngữ pháp cũng phải ở mức căn bản rồi chứ nhỉ! Nếu môi trường làm việc của cụ có nhiều người nói tiếng Anh thì tận dụng tối đa cơ hội giao tiếp. Còn không cụ tìm 1 khoá học giao tiếp với giáo viên nước ngoài để có môi trường giao lưu, rèn luyện, thực hành ạ.
 

Vietex

Xe điện
Biển số
OF-749904
Ngày cấp bằng
14/11/20
Số km
2,313
Động cơ
75,413 Mã lực
Về ngữ pháp khi vận dụng nói mà vẫn sai nhiều thì cụ học kỹ lại thôi nhưng em nghĩ đã nghe, đọc khá thì ngữ pháp cũng phải ở mức căn bản rồi chứ nhỉ!
Ngữ pháp cháu tốt lắm. Nên nói xong mới nhận ra là vừa nói sai ngữ pháp. Chỗ làm, chỗ ở đều xa trung tâm và k có cơ thực hành. Có cái app Cambly nạp tiền để nói chuyện với tây thì tiếc.
 

alo123567

[Tịch thu bằng lái]
Biển số
OF-832716
Ngày cấp bằng
22/4/23
Số km
2,248
Động cơ
62,057 Mã lực
Nơi ở
https://github.com/sonvirgo/4G-Circumvent
Website
github.com
Cụ thích ngâm cứu tiếng anh thì đề nghị mod lập chuồng clb tiếng anh.
Em thấy học ta tùy theo mục đích. nghe nói thì không thể tự học được. kể cả đi làm fdi cũng ko lên đc. cứ phải có £ vào trung tâm xịn. còn để thi ielts gre gmat ... thì mọi người toàn tự học. trừ các cháu sv nhà có đk thì cũng đi học các lò luyện thi đấy.
 

Aminakie

Xe hơi
Biển số
OF-629267
Ngày cấp bằng
5/4/19
Số km
127
Động cơ
115,539 Mã lực
Nản thật khi đọc những bài đọc như thế này. Đọc mà càng đọc càng không hiểu gì luôn.
Không rõ các cụ mợ siêu tiếng Anh đọc thấy sao?

"Before a big exam, a sound night’s sleep will do you more good than poring over textbooks. That, at least, is the folk wisdom. And science, in the form of behavioral psychology, supports that wisdom. But such behavioral studies cannot distinguish between two competing theories of why sleep is good for memory. One says that sleep is when permanent memories form. The other says that they are actually formed during the day, but then “edited” at night, to flush away what is superfluous.

To tell the difference, it is necessary to look into the brain of a sleeping person, and that is hard. But after a decade of painstaking work, a team led by Pierre Maquet at Liege University in Belgium has managed to do it. The particular stage of sleep in which the Belgian group is interested is rapid eye movement (REM) sleep, when brain and body are active, heart rate and blood pressure increase, the eyes move back and forth behind the eyelids as if watching a movie, and brainwave traces resemble those of wakefulness. It is during this period of sleep that people are most likely to relive events of the previous day in dreams.

Dr. Maquet used an electronic device called PET to study the brains of people as they practiced a task during the day, and as they slept during the following night. The task required them to press a button as fast as possible, in response to a light coming on in one of six positions. As they learnt how to do this, their response times got faster. What they did not know was that the appearance of the lights sometimes followed a pattern—what is referred to as an “artificial grammar”. Yet the reductions in response time showed that they learnt faster when the pattern was present than when there was not.

What is more, those with more to learn (i. e., the “grammar”, as well as the mechanical task of pushing the button) have more active brains. The “editing” theory would not predict that, since the number of irrelevant stimuli would be the same in each case. And to eliminate any doubts that the experimental subjects were learning as opposed to unlearning, their response times when they woke up were even quicker than when they went to sleep.

The team, therefore, concluded that the nerve connections involved in memory are reinforced through reactivation during REM sleep, particularly if the brain detects an inherent structure in the material being learnt. So now, on the eve of that crucial test, maths students can sleep soundly in the knowledge that what they will remember the next day are the basic rules of algebra and not the incoherent talk from the radio next door."

a sound night’s sleep: một đêm ngon giấc
poring over/ pored over/ pores over = to read/study very carefully
poring over textbooks nghiền ngẫm SGK

Đoạn đầu thì hiểu, đoạn sau càng đọc càng không hiểu họ làm thử nghiệm gì và ra kết quả gì luôn.

Bài này so với bài trên của cụ noname thì em thấy khác hẳn về độ khó, mặc dù bài cụ noname rất dài nhưng đọc dễ hiểu, dễ nhớ, bắt ý cũng dễ, mà sang bài này đọc thấy mông lung, đọc xong thì đang hiểu thành không hiểu gì luôn. Nhất là từ đoạn này: As they learnt how to do this, their response times got faster. What they did not know was that the appearance of the lights sometimes followed a pattern—what is referred to as an “artificial grammar”. Yet the reductions in response time showed that they learnt faster when the pattern was present than when there was not.

What is more, those with more to learn (i. e., the “grammar”, as well as the mechanical task of pushing the button) have more active brains. The “editing” theory would not predict that, since the number of irrelevant stimuli would be the same in each case. And to eliminate any doubts that the experimental subjects were learning as opposed to unlearning, their response times when they woke up were even quicker than when they went to sleep


Video dạy về ngữ âm.
Em từng nói chuyện với 1 cụ ofer trên này, giọng cụ ấy nhẹ và cao, không âm họng nhưng mà sao nghe cụ ấy nói (tiếng anh) vẫn hay thế, em kết quả giọng nói của cụ ấy lắm luôn. Ước sao được nghe lại một lần :D
Cái này e thấy đọc bình thường dễ hiểu. Kiến thức cũng cơ bản chứ không có chuyên sâu. Cơ bản mình cứ đọc thật nhiều, nó như kiểu tập luyện cơ bắp cho não ý, dần dần thì việc đọc sẽ trở nên dễ dàng hơn.

Em thấy việc đọc ngoại ngữ ban đầu, mình thường có xu hướng bị vất vả do bộ não phải hình dung ngữ cảnh thông qua từ vựng. Theo thời gian, bộ não sẽ hình dung ngữ cảnh nhanh hơn và trực tiếp hơn chứ không cần phải tìm hiểu và truy xuất ý nghĩa của từ nữa, mình cũng dần hình thành thói quen đoán từ để khớp nghĩa vào văn cảnh, từ đó hiểu nghĩa từ trực tiếp luôn chứ không còn phiên dịch sang tiếng Việt nữa.
 

Saas Fee

Xe hơi
Biển số
OF-818224
Ngày cấp bằng
27/8/22
Số km
139
Động cơ
1,915 Mã lực
Cái này e thấy đọc bình thường dễ hiểu. Kiến thức cũng cơ bản chứ không có chuyên sâu. Cơ bản mình cứ đọc thật nhiều, nó như kiểu tập luyện cơ bắp cho não ý, dần dần thì việc đọc sẽ trở nên dễ dàng hơn.

Em thấy việc đọc ngoại ngữ ban đầu, mình thường có xu hướng bị vất vả do bộ não phải hình dung ngữ cảnh thông qua từ vựng. Theo thời gian, bộ não sẽ hình dung ngữ cảnh nhanh hơn và trực tiếp hơn chứ không cần phải tìm hiểu và truy xuất ý nghĩa của từ nữa, mình cũng dần hình thành thói quen đoán từ để khớp nghĩa vào văn cảnh, từ đó hiểu nghĩa từ trực tiếp luôn chứ không còn phiên dịch sang tiếng Việt nữa.
Cảm ơn cụ đã chỉ bảo.
Những bài ở trình độ dễ kiểu A2 B1 thì em đọc như vậy được, những bài ở trình độ khó hơn là em đứng hình luôn, lại bắt đầu dịch dịch.
 

Saas Fee

Xe hơi
Biển số
OF-818224
Ngày cấp bằng
27/8/22
Số km
139
Động cơ
1,915 Mã lực
Bài cụ đăng em đọc thấy ko quá khó hiểu, 1 vài từ hiếm gặp thì em tự đoán nghĩa là được. Bài này cấu trúc ngữ pháp bình thường, không phức tạp. Nếu cụ thấy khó, có thể do vốn từ chưa đủ thôi.

I sit on a bank in a bank by the bank of a river.
Câu này em không biết hết nghĩa nhưng em có thể đoán để hiểu được. Tuy nhiên đi thi thì có thể sẽ không làm được bài thi nếu chỉ có đoán như vậy ah.
 

NP company

Xe hơi
Biển số
OF-839652
Ngày cấp bằng
3/9/23
Số km
145
Động cơ
3,889 Mã lực
Nơi ở
Hà Nội
Các cụ mợ cho em hỏi có app hay trang ưeb nào để mình tự học nghe nói giao tiếp tiếng Anh thông thường được không an? Em lo có nhu cầu thì bằng cấp gì, chỉ cần nghe nói giao tiếp thôi.
 

okokyatoho

[Tịch thu bằng lái]
Biển số
OF-838709
Ngày cấp bằng
15/8/23
Số km
376
Động cơ
5,848 Mã lực
Tuổi
36
Tiếng anh dễ bỏ mia còn ko học nổi thì làm gì giờ. Cháu học Nga rồi Nhật mới gọi là khó
 
Thông tin thớt
Đang tải

Bài viết mới

Top