Kia K7 đối thủ trực tiếp của Camry

ghẹ xanh

Đi bộ
Biển số
OF-59948
Ngày cấp bằng
25/3/10
Số km
7
Động cơ
442,570 Mã lực
em ấn tượng em k7 này quá chỉ còn chỗ rổ rá thui.pac týp tục cho anh em rửa mắt đi ợ -em kính pác
 

adhhai

Xe máy
Biển số
OF-12771
Ngày cấp bằng
20/1/08
Số km
76
Động cơ
522,660 Mã lực
Em chuẩn bị bán Kia Forte để mua K7. Hic hic
 

Mazspeed

Xe container
Biển số
OF-648
Ngày cấp bằng
6/7/06
Số km
6,349
Động cơ
641,331 Mã lực
Hôm qua em có đi thử con Cam 2010 cuả thằng bạn và thấy bất ngờ về cảm giác tay lái của Cam. Bấy lâu nay nghe dân tình ca ngơi tưởng nó thế nào nhưng thấy cảm giác không hề chính xác, chuyển hướng thấy cứ chòng chành như là đang lái thuyền. Đúng là ai thực sự đam mê về xe sẽ rất ghét Cam vì cảm giác "giả" quá không thật. Phanh em cũng cảm thâý như thế, cứ như là có cục bông nhôì vaò ở giưã vậy. Baỏ sao bọn Châu Âu (Mỹ em ko nói đến vì bọn Mỹ thì có bao giờ care về cảm giác xe, cứ to là được, hehe) nó chê Cam thì thôi rôì. Cái i30 cuả em cũng may mà được tuned ở Châu Âu nên cảm giác steering chính xác hơn hẳn Cam. Caí naỳ là em nói khách quan chứ không phải là Nhật vs Hàn gì ở đây. Các bác nhà mình thì cứ cho là xe Nhật và đắt thì chắc chắn là ngon, ai nói gì cũng kệ, cái tâm lý bày đàn này chả biết bao giờ mới đỡ chứ mua ô tô mà cứ cảm tính như thế thì chỉ có thiệt!
Cảm giác của bác hài nhỉ! :D. Đúng là Camry nói riêng và xe Toy nói chung trợ lực lái nhiều nên tay lái nhẹ. Nhưng mà vào cua như đi thuyền, phanh có cục bông ở giữa á, hê hê hê :) :). Em bày cho bác 1 kinh nghiệm nhé, khi đang quen lái 1 loại xe, chuyển sang loại khác thì chắc chắn phải có thời gian làm quen với loại mới đó, trong đó cảm giác lái là cái phải quen đầu tiên. Thường thì sẽ quen sau khoảng vài km đường. Tuy nhiên khi chuyển từ Grandis sang Camry, em chỉ mất đúng... 200m để làm quen thôi. Mời bác vào box Mit xem cảm giác lái Grandis thế nào nhé. À mà bác ơi, "tròng trành" chứ không phải là "chòng chành" nhé. Tiếng Việt là căn bản, bác cứ đừng sai những cái cơ bản nhất cái đã, rồi hãy bàn đến sự khác biệt giữa i30 và Camry, giữa tuned in Europe và in Japan. :6::6::6:

Bó tay với các bác khen Cam. E đã chay Cam 2.4G LD đường núi nhiều rồi. Cảm giác lái khi vào cua gấp chòng chành. Vào gấp một tí là đuôi văng tít đi đâu. Còn đi trong phố gặp e Cam chạy trước là e cứ rà phanh trước. Không hôn *** e ấy lúc nào ko biết vì phanh quá ăn. E đi FT còn thấy thích hơn. So sánh thế đúng là khập khiễng nhưng mà e thấy cứ ngon bổ rẻ là phang thôi. Cứ gì Toy các bác nhẩy.
Em tưởng bác chê Camry đi đường núi kém là so với loại nào, hóa ra là Phọt tè. Rồi thì tăng tốc đột ngột các bác cũng chê, phanh ăn quá cũng chê nốt. Cuối cùng hóa ra triết lý là "ngon bổ rẻ". Thế thì nói ngay từ đầu là tôi chọn Phọt tè là vì tôi thấy với cái giá đó thì nó là ngon cho xong. Lại đi chụp vào đầu Camry những thứ mà nó chả liên quan gì như thế! Vào cua gấp xe nào chả tròng trành (lại không phải là "chòng chành" nhé, thế mới chán :6::6::6:), chả văng đuôi? Bác bảo Phọt tè của bác không văng đuôi mới tròng trành thì chẳng qua là bác chưa hề vào cua gấp cái xe của bác thôi. Sợ rằng khi đó nó lại văng cả xe ấy chứ, đâu phải chỉ mỗi cái đuôi!!! :)) :)) :))

K7 là cái xe đẹp, trang bị ngon lành. Nhưng việc nó bị mang ra so sánh với cái xe "tiêu chuẩn" là Camry thì cũng là bình thường, vì cái gì thì cũng cần "chuẩn so sánh" cả. Không nên vì cái chuyện đó mà cay cú, rồi phán nhặng xạ hết cả lên buồn cười lắm :)) :)) :)) :)) :)).
 

toucam

Xe hơi
Biển số
OF-60024
Ngày cấp bằng
26/3/10
Số km
135
Động cơ
443,749 Mã lực
Nghe giọng bác Mazdaspeed có vẻ "dạy đời" quá nhỉ, bác ủng hộ xe Nhật thì đấy là quyền của bác nhưng mà đừng tỏ ra trên người như thế. Em ở nước ngoài lâu nên tiếng Việt của em không được chuẩn như bác nhưng cái chuyện đấy thì nó cũng không liên quan gì đến việc đánh giá xe cả. Bản thân em chuyển sang đi thử con Ford Focus thấy vào cua chắc nịch, steering rất chính xác, xe chuẩn cảm nhận thấy ngay. Mà bác cũng thừa nhận xe Nhật bị over-assisted rồi thế nên là không có gì để bàn cãi nữa. Xe Châu Âu cũng trợ đủ thứ đấy chứ sao nó lái thật thế? Ăn tiền nhau là ở chỗ đấy thôi. Bác cứ cái gì Nhật là nhất, theo tâm lý bầy đàn thì tùy bác thôi. Việc tranh luận của em với bác đến đây chấm dứt, tâm lý bác đã như thế thì có nói nữa cũng chỉ chạy vòng tròn cắn đuôi thôi.

Bác biết đọc tiếng Anh thì vào đây: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=14634613

Em cũng chả dám dịch sợ bác lại phê bình câu cú của em!
 
Chỉnh sửa cuối:

canadabuon

Xe hơi
Biển số
OF-42593
Ngày cấp bằng
7/8/09
Số km
112
Động cơ
466,520 Mã lực
Ở Canada thì kiến thức nó vô hạn và không tự sướng hả bác? Em thấy ở trong nước có câu "Ở bên Tây ấy" để chỉ các bác đi Tây về có bệnh tự sướng đấy.

em không tự sướng bác ạh , chỉ có những bác đi camry mà tưởng lexus mới bị tự sướng thôi .
 
Chỉnh sửa cuối:

traubovt85

Xe tăng
Biển số
OF-30082
Ngày cấp bằng
26/2/09
Số km
1,027
Động cơ
491,920 Mã lực
xe quá đẹp đó bác ơi.

so về nội ngoại thì em camry ko có cửa so với em này nhưng còn về độ êm và cách âm cũng như độ sướng thì ko biết có ăn được camry ko nhỉ :D:D:D

bản 2.7lit uống 11 lít cho 100KM hả bác ?
 

canadabuon

Xe hơi
Biển số
OF-42593
Ngày cấp bằng
7/8/09
Số km
112
Động cơ
466,520 Mã lực
độ êm - cách âm - độ sướng ======> cái này camry mà có chắc lexus cũng còn lấy camry làm chuẩn chứ đừng nói xe khác .
 

Loong Phoong

Xe điện
Biển số
OF-39008
Ngày cấp bằng
24/6/09
Số km
3,113
Động cơ
500,930 Mã lực
quá đẹp, quá chất, theo e thì chỉ thua camry cái thương hiệu thôi, chứ camry ăn sao đc e này
 

PhễuKFC

[Tịch thu bằng lái]
Biển số
OF-35347
Ngày cấp bằng
15/5/09
Số km
3,329
Động cơ
506,018 Mã lực
Nơi ở
Hà Nội
K0n nay kông nhận là đẹp, xo xánh vs kam hok đc pùn wa.kác kụ thông kảm e ko đc đj h0k nên trính tả xai pét
 

haiphus

Xe buýt
Biển số
OF-407
Ngày cấp bằng
19/6/06
Số km
728
Động cơ
587,170 Mã lực
Nơi ở
Hà Nội
Các bác chịu khó đọc thêm về em nó nhé:

Lambda II 3.5 gasoline engine

What do you think is the most essential element for Cadenza to realize its motto of being a ‘dynamic sedan’? That’s right, a strong heart, in its case, a powerful engine. To deliver class-leading performance, Kia outfitted the Cadenza with the Lambda II 3.5 gasoline engine. An updated version of the Lambda featured in the Opirus/Amanti, the new engine delivers durability and reliability along with driving performance.

We adopted a new intake manifold system which significantly impacts performance. The previous 2-stage was replaced with a 3-stage variable intake system (VIS) for consistently superior performance at all driving speeds. The Lambda II 3.5 gasoline engine was developed to outperform other 3.5 liter engines by our competition.

One of the most important considerations in developing a large displacement engine is reducing engine weight. To this end, we optimized the design of the crank and cylinder block to lighten the weight and also applied a plastic water temperature control. It was the world’s first plastic water temperature control used in a 6-cylinder engine and is also used in the Opirus/Amanti. Its application shaved 3% off the weight of the new Lambda engine.

The Variable Flow Oil Pump (VFP) optimizes the flow of the oil depending on the discharge pressure, thereby minimizing engine performance loss when driving at a high speed or high RPM. Furthermore, we applied a low-friction coating method using Diamond-Like Carbon (DLC), a new material technology, to moving parts. By reducing friction, we raised fuel efficiency of the engine.

The Cadenza also has a Mechanical Lash Adjuster (MLA) and a ratchet type hydraulic auto tensioner in the timing chain system to achieve both lightness and stiffness, thus increasing durability and reliability.

To reduce environmental pollution and maintenance costs, we applied an ultra thin-wall catalyst for advanced emission conversion and an environmentally-friendly oil filter that requires only the filter paper to be replaced during maintenance checkups.

The rated RPM, which signifies the engine RPM at top output level, was raised from 6,000 RPM of the previous Lambda engine to 6,600 RPM for improved performance.

The application of diverse engine and new material technologies means the Lambda II 3.5 engine offers range-topping maximum power of 290 hp and maximum torque of 34.5 kgf.m.

The engine delivers driving performance as a dynamic luxury mid-size sedan ,thus exceeding the high demands of Cadenza customers in its excellent performance & style.

Amplitude Selective Damper (ASD)

The engine is like the heart of a car and a strong engine is pivotal to the car’s performance. The more powerful an engine is, the more it requires sophisticated automotive control parts to support and endure its performance. One can compare it to a healthy heart requiring strong arms and legs.

Cadenza is the first in its class to feature Amplitude Selective Damper (ASD) as a standard feature. ASD ensures control over the car body and realizes a solid and stable drive.

ASD ensures drivers enjoy optimal riding comfort and handling under any road conditions. A low damping force is applied to provide a comfortable ride when the vehicle goes over roads with undulations that produce high-frequency, low-amplitude vibrations. A high damping force maintains stiff suspension when the vehicle turns or goes over bumps to improve body and wheel control.

Today, we introduced the engine and suspension systems that act as the heart, arms and legs of the Cadenza.

Auto Defogging System

Driving in the rain or in winter is always challenging. Bad weather impairs a driver’s vision – but that’s not all. Like the saying, “When it rains, it pours,” drivers have to contend with a slew of other factors in addition to the weather.

Foggy windows are annoying and potentially dangerous. Moisture inside a car is caused by the differences in temperature and humidity between the inside and outside of a car. Haze or fog can occasionally obstruct the driver’s visibility. However, it’s not a problem for drivers of Cadenza!

Kia Motors successfully developed an Auto Defogging System and installed the system in the Cadenza. The system removes moisture from the windows and controls humidity levels inside the cabin for maximum comfort.

On auto setting, wind is blown onto the windshield at the right temperature to remove moisture. A convenient feature is that the breeze can also be used to control the cabin temperature. A humidity sensor attached to the windshield and its control logic detect moisture on the window and automatically activate the A/C system to defog the windows without the driver having to press a button

The auto defogging system found in competitor vehicles do not have the cabin temperature control function, which means the cabin can suddenly get hot when the system is turned on. The Cadenza though, ensures pleasant driving conditions as it removes the fog and controls the indoor temperature.

Driving in wintertime is difficult on many fronts. In particular, exterior materials like metal and glass become cold in low temperature weather. The interior tends to be a bit warmer than the outside but I’m sure many of you will have experienced the discomfort of sitting inside a freezing vehicle.

When a vehicle has been parked outside for a long time in winter, the driver has to deal with an ice-cold steering wheel. The coldness of a steering wheel also tends to linger for a long time even after the heater has been turned on and the cabin temperature has risen.

Cold hands will no longer pose a problem for drivers of the Cadenza. The heated steering wheel features heated pads in the grip part that give off warmth.

Once a driver switches on the heated steering wheel, a battery-operated controller raises the temperature of the heating wires to provide a warm grip for drivers.

In particular, the use of a controller to manage the heating system prevents any sudden changes in temperature of the steering wheel. This ensures a safe and warm driving experience.

So driving with gloves on or while trying to warm freezing hands by rubbing them together will be a thing of the past in winter… that is, of course, when you’re driving a Cadenza

Lane Departure Warning System (LDWS)

Does Kia’s new car Cadenza have “eyes” that recognize car lanes?
The answer is yes. You might wonder if a vehicle can really have eyes that recognize car lanes. However, that is possible with Cadenza. It is equipped with a system that sets off a warning when the vehicle deviates from a lane backed by a camera that recognizes lanes in front of the car.

The warning is not triggered every time the driver changes lanes. It is activated only when the driver makes a lane change without switching on the turn signal.

The system is called the Lane Departure Warning System (LDWS). With LDWS, a camera captures images in front while the car is in motion. Car lanes are identified by analyzing the captured images. If the driver veers off from a lane without activating the turn signal, a warning light and sound are triggered to alert the driver.

If the lane on the left is marked with a yellow line, LDWS will recognize it as a center lane and two warnings sounds will go off per second to inform the driver of the risk. A serious accident could result if a car crosses over into the opposite lane, which is why we developed a system that can tell when a car slips over into the wrong side of the road.

For lanes marked by white lines, an alarm will ring once per second if the vehicle continues to step on the lane marker or deviates from its current lane. A warning will also appear on the cluster. These mechanisms prevent drivers from dozing off, a main reason for veering off a lane.

To activate the system, turn on the ignition using the push button start function and press the LDWS button on the steering wheel. Then, the LDWS image will appear on the cluster. Once the vehicle starts to move and the driving speed exceeds 60Km/hr, the LDWS will recognize and analyze car lanes to help the driver avoid risky situations.

Parking Assistance System (PAS)

I mentioned earlier that Cadenza has eyes that can look ahead. Another feature of Cadenza is the Parking Assistance System (PAS) which serves as eyes that can look at the front and back of the vehicle.

PAS uses ultrasonic sensors to detect obstacles in front and behind the vehicle. There are three different warning sounds depending on the distance to the obstacle.

If the obstacle is 1.2m away, the alarm will sound at 3.4 second intervals. The interval will shorten to 1.7 seconds when the distance is 80cm. If the obstacle is just 40cm away, the driver will hear a long warning sound.

Along with the sound alarm, the driver will see a warning light in the form of graphics appear on the cluster monitor. To provide accurate warnings to the driver, the Cadenza is equipped with a total of six sensors, two in the front and four in the rear. You can look forward to easier and more convenient parking with Cadenza.

Sounds in the Cadenza

Given the growing spotlight on the entertainment function, quality sound equipment and systems have become a necessity whether you’re at home or on the move.

People tend to cut back on outdoor activities in cold weather and sitting inside the warmth of your car will probably sound highly appealing. Cadenza boasts a powerful audio system that lets you enjoy premium sound in the comfort of a quiet vehicle on a cold winter day. Let’s take a closer look at the star of today’s blog and the hidden gem of Cadenza, the Dimension premium sound system.

Cadenza is equipped with a premium sound system called Dimension, developed by Kia Motors. As the name suggests, the system transcends all dimensions to deliver high quality sound inside the vehicle.

The premium audio system includes an amplifier that digitally transmits source signals, which means virtually no signal loss. Kia also developed a Hi-Fi speaker made with a new material, MSD (Multi-Structure Diaphragm), that reduces speaker distortion to provide excellent sound quality. Dimension features a variable equalizer (EQ) that allows listeners to choose from a selection of sound settings depending on their individual preferences.

The variable EQ function offers three settings, Innocente, Forze and Concerto. Region, age bracket, gender and personal taste were compressed into each of the categories based on accumulated sound tuning technology and experience. Precise algorithms were used to achieve tonal quality, dynamic range and a sense of spaciousness.

The Innocente, or normal setting, provides a balanced, natural sound quality. It delivers easy listening that can be comfortably enjoyed by people of all ages, from children to the elderly. With tight, low-pitched tones, the Forza setting conveys powerful and dynamic sound so the listener can almost “see” the instruments being played. Forza is perfect for people in their 20s and 30s who like the strong beat of rap or rock music. The Concerto, or concert mode, delivers a sense of spaciousness and vibrant sound that will transport you to a live performance at a concert hall. It is the ideal choice for classical and New Age music.

Internationally renowned audiophiles took part in developing Dimension. Professor Ken Pohlmann of the University of Miami and Tom Nousaine, audio equipment expert and reviewer, participated in the sound tuning and joint evaluation. Their contributions helped to create a luxurious audio system unique to Kia Motors.

Dimension premium sound system has already been recognized by consumers and experts alike. It will lead you to the world of high fidelity.

Và sau khi đọc xong liệu ta có phải tự hỏi: Cam so được mấy phần???
 
Chỉnh sửa cuối:

adco

Xe điện
Biển số
OF-632
Ngày cấp bằng
5/7/06
Số km
2,025
Động cơ
598,673 Mã lực
Tuổi
56
Nơi ở
Từ TP này người đã ra đi
@haiphus : hì , bác cứ chơi đánh đố . Có hiểu *** gì đâu mà bác lại hỏi cam so được mấy phần ?
 

Hùng Pirelli

Xe buýt
Biển số
OF-36059
Ngày cấp bằng
26/5/09
Số km
767
Động cơ
480,319 Mã lực
Nơi ở
Toàn miền Bắc
Chỉ 1 tiếng thôi. YÊU. Em này thật đẹp không có gì phải bàn cãi thêm về những trang thiết bị, ngoại thất nó có. 1 ngày nào đó gần nhất, Em sẽ thử cảm giác ngồi sau tay lái Em này.
 

Mazspeed

Xe container
Biển số
OF-648
Ngày cấp bằng
6/7/06
Số km
6,349
Động cơ
641,331 Mã lực
Nghe giọng bác Mazdaspeed có vẻ "dạy đời" quá nhỉ, bác ủng hộ xe Nhật thì đấy là quyền của bác nhưng mà đừng tỏ ra trên người như thế. Em ở nước ngoài lâu nên tiếng Việt của em không được chuẩn như bác nhưng cái chuyện đấy thì nó cũng không liên quan gì đến việc đánh giá xe cả. Bản thân em chuyển sang đi thử con Ford Focus thấy vào cua chắc nịch, steering rất chính xác, xe chuẩn cảm nhận thấy ngay. Mà bác cũng thừa nhận xe Nhật bị over-assisted rồi thế nên là không có gì để bàn cãi nữa. Xe Châu Âu cũng trợ đủ thứ đấy chứ sao nó lái thật thế? Ăn tiền nhau là ở chỗ đấy thôi. Bác cứ cái gì Nhật là nhất, theo tâm lý bầy đàn thì tùy bác thôi. Việc tranh luận của em với bác đến đây chấm dứt, tâm lý bác đã như thế thì có nói nữa cũng chỉ chạy vòng tròn cắn đuôi thôi.

Bác biết đọc tiếng Anh thì vào đây: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=14634613

Em cũng chả dám dịch sợ bác lại phê bình câu cú của em!
Em chả hơi đâu mà đi dạy đời bác ạ, dạy thì em có được cái đồng xu méo nào đâu! Em buồn cười thôi. Thứ nhất là các bác Hanxer cứ mỗi khi bình luận về 1 cái xe Hàn nào đó là y như rằng vác Camry ra so, rồi chửi um cả lên, hê hê hê. Đến khổ! Buồn cười thứ hai là bác lại bảo i30 của bác và Focus của bạn bác hơn hẳn Camry, cho rằng Camry nào là bồng bềnh khi vào cua, nào là văng đuôi văng ***. Kỳ quặc! Nó có bồng bềnh, có văng đuôi thì là so với dòng nào khác như Accord, Passat, chứ đừng so với i30 và Focus. Bác đi nước ngoài lâu thế có biết rằng ở VN mình i30 và Focus cũng có hơi bị nhiều không? Chưa thấy ai nói văng mạng như thế cả. Có mạnh mồm nhất thì cũng chỉ là so sánh Sonata với Camry ở khía cạnh Sonata có trang bị option tốt hơn và giá hợp lý hơn thôi. Bác có thấy là sau post của bác không có 1 Hanxer nào cổ vũ không?

Mà nói thật, mấy cái từ như là chắc nịch với xe chuẩn bác chỉ nên dùng với Merc, BMW, Audi hay Lexus mà thôi, đừng dùng với Focus, hài lắm. :D :D :D

Ở Canada thì kiến thức nó vô hạn và không tự sướng hả bác? Em thấy ở trong nước có câu "Ở bên Tây ấy" để chỉ các bác đi Tây về có bệnh tự sướng đấy.

em không tự sướng bác ạh , chỉ có những bác đi camry mà tưởng lexus mới bị tự sướng thôi .
Đi Lexus thì không cần tự sướng bác ạ, vì thực tế thì nó sướng thật rồi. Đi Camry thì cũng thế, bác có thấy ông Camry nào vào đây quy chụp gì không? Khi họ chấp nhận bỏ ra 1 số tiền lớn để mua 1 cái xe mà trang bị không bằng các xe Hàn khác thì tức là họ đã hiểu họ cần những giá trị gì rồi, không phải là chả suy nghĩ gì đâu. Các bác Hanxer có thông tin thì họ cũng có đủ, Hanxer được lựa chọn thì họ cũng được lưa chọn, chứ có phải không đâu! Thực ra, đứng trên nhiều phương diện thì các bác fan xe Hàn mới là tự sướng chứ.
 

traubovt85

Xe tăng
Biển số
OF-30082
Ngày cấp bằng
26/2/09
Số km
1,027
Động cơ
491,920 Mã lực
em thì em chẳng fan xe nào cả, cái nào ngon đẹp thì khen.

ví dụ như con k7 này, em khách quan nói thật là cái nội ngoại thất của con này ăn đứt camry thậm chí còn đẹp hơn cả C Class :D

còn tính năng vận hành cũng như cách âm và độ êm + Sướng thì ko biết con này so với camry thế nào nhỉ ? vì em mới chỉ được đi camry thôi nên chẳng biết lấy con nào mà làm mức so sánh cả hihi
 

quangna

Xe tăng
Biển số
OF-2948
Ngày cấp bằng
2/1/07
Số km
1,747
Động cơ
577,620 Mã lực
Nơi ở
5 Trần Thánh Tông
em cũng chẳng hiểu các cụ được lợi lộc cái gì khi mà ai cũng nhất quyết **** người này dư nài, người kia dư nọ.

Quan điểm của em thấy là với một cái xe như vậy, mức tiền như vậy, so với các xe khác cùng tầm giá thì cái nào hiệu quả sử dụng cao hơn, kinh tế hơn là em chén.
 

canadabuon

Xe hơi
Biển số
OF-42593
Ngày cấp bằng
7/8/09
Số km
112
Động cơ
466,520 Mã lực
công nhận bác mazspeed hăng quá , chắc toy camry nó phải cảm ơn bác nhiều lắm cho công lao, nỗ lực ko mệt mỏi để chinh phục cộng đồng của bác , em xin lỗi bác chứ em chạy qua 3 đời camry rồi bác ạh, từ camry 2002 đèn bông, camry 2005 , camry LE 2007 , con camry của bác nó có cần to đến nỗi che lấp cả quan điểm của người khác ko sao mà bác cãi kinh quá , em sợ, bác lại chạy theo em từ thớt này đến thớt khác để bơm đểu em , em là em coi thường lắm đấy .[-X
 
Thông tin thớt
Đang tải

Bài viết mới

Top