[Thảo luận] Trao đổi kinh nghiệm sử dụng xe Kia Sorento 2010 Limited Premium

Trạng thái
Thớt đang đóng

pupil

Xe điện
Biển số
OF-54755
Ngày cấp bằng
11/1/10
Số km
2,524
Động cơ
475,063 Mã lực
Em ngày nào cũng vào nhưng chả thấy bác nào thắc mắc gì về So nữa cả:P:P:P
Xe của ông chú nhà cụ hết bệnh như vậy chứng tỏ các thày thuốc hội So phán bệnh đúng nhể. Phải thế mới đúng, chả nhẽ So lại quạt chả như thế thì kém quá :41::41:

Gần Tết rồi em cũng bận bịu công việc quá cũng chưa tìm hiểu bệ bước được.
Ờ nhể! mình phục mình quá..!
 

Winstorm07

Xe container
Biển số
OF-13886
Ngày cấp bằng
11/3/08
Số km
7,211
Động cơ
588,995 Mã lực
Nơi ở
Seoul-Korea
Báo cáo các bác hôm nay em vừa đi thay dầu sau khi chạy 1300km.
Khi nâng gầm lên thì chú thợ phát hiện ra ống dẫn điều hòa dưới gầm xe bi bẹp. Chả hiểu em đi đứng thế nào để gạch đá văng lên rách cả lớp cao su bảo vệ dẫn đến bị bẹp chứ chưa bị thủng. Cũng may là em thử điều hòa cả 3 dàn đều kô sao, vẫn làm việc bình thường.:41::41:
Mấy chú thợ nói cứ đi và tiếp tục theo dõi nếu thấy điều hòa yếu thì quay lại xử lý sau.

(Em làm chỗ HD Giải Phóng của bác Đầu cứng ạ)
 

Tam mao

Xe máy
Biển số
OF-50533
Ngày cấp bằng
9/11/09
Số km
78
Động cơ
456,780 Mã lực
Bác Wind cho em hỏi tổng thiệt hại cho vụ thay dầu lần đầu của bác là bao nhiêu vậy?(b)
 

Winstorm07

Xe container
Biển số
OF-13886
Ngày cấp bằng
11/3/08
Số km
7,211
Động cơ
588,995 Mã lực
Nơi ở
Seoul-Korea
Bác Wind cho em hỏi tổng thiệt hại cho vụ thay dầu lần đầu của bác là bao nhiêu vậy?(b)
Hết hơn 1 can 4L bác ạ, nhưng ở HDGP họ kô bán lẻ nên phải mua cả 2 can, chỗ can thừa tự mang về bảo quản lần sau dùng tiếp nên lần này thiệt hại của em là 660K bác ạ.

Bác Tam mao đang ở đâu ý nhỉ???
Nếu ở HN mời bác mai Đi ọp nhé
 

pupil

Xe điện
Biển số
OF-54755
Ngày cấp bằng
11/1/10
Số km
2,524
Động cơ
475,063 Mã lực
Đề nghị bác Sơn mai có mặt đúng giờ để kiểm tra khói!
 

KITHA1416

Xe tải
Biển số
OF-55433
Ngày cấp bằng
20/1/10
Số km
305
Động cơ
451,870 Mã lực
Nơi ở
toa nha songkim
Hết hơn 1 can 4L bác ạ, nhưng ở HDGP họ kô bán lẻ nên phải mua cả 2 can, chỗ can thừa tự mang về bảo quản lần sau dùng tiếp nên lần này thiệt hại của em là 660K bác ạ.

Bác Tam mao đang ở đâu ý nhỉ???
Nếu ở HN mời bác mai Đi ọp nhé
1416 cũng thay dầu ở cây số 1500, lượng dầu thay là 6 lit thay ở GARA nam truong thanh. Bác WIN ợ, chỗ HD giải phóng có thiết bị kiểm tra hộp đen ko nhỉ? nếu có thì ta chạy đến 5000km thử đi test xem sao, các bác nhỉ.
hiên nay dầu DIESEL có 2 loại các bác ợ, ko biết xe mình chạy loại nào nhỉ? ko có lại ra khói như bác Sơn thì chết:102::102::102::69::69:
 

KITHA1416

Xe tải
Biển số
OF-55433
Ngày cấp bằng
20/1/10
Số km
305
Động cơ
451,870 Mã lực
Nơi ở
toa nha songkim
dầu DIESEL

dầu chạy cho sor tớ thấy 2 loại cơ :loại 0,25s và 0,05s ko biết đổ loại nào thì chuẩn cho xe mình nhể các bác///:102::102:
 

Winstorm07

Xe container
Biển số
OF-13886
Ngày cấp bằng
11/3/08
Số km
7,211
Động cơ
588,995 Mã lực
Nơi ở
Seoul-Korea
dầu chạy cho sor tớ thấy 2 loại cơ :loại 0,25s và 0,05s ko biết đổ loại nào thì chuẩn cho xe mình nhể các bác///:102::102:
Em toàn đổ 0.05 thôi bác ạ.
Xe chạy dầu nên hơi nhạy cảm 1 chút. Các bác cố gắng đổ ở cây có uy tín thì mới đảm bảo được.
 

Tam mao

Xe máy
Biển số
OF-50533
Ngày cấp bằng
9/11/09
Số km
78
Động cơ
456,780 Mã lực
@Windstorm: E hiện đang không ở Hà Nội nên không tham gia off với các bác được. Khi nào về HN, nhất định em sẽ tham gia.
 

M.I.M

Xe tải
Biển số
OF-6628
Ngày cấp bằng
2/7/07
Số km
221
Động cơ
544,310 Mã lực
Website
www.tathy.com
Hết hơn 1 can 4L bác ạ, nhưng ở HDGP họ kô bán lẻ nên phải mua cả 2 can, chỗ can thừa tự mang về bảo quản lần sau dùng tiếp nên lần này thiệt hại của em là 660K bác ạ.

Bác Tam mao đang ở đâu ý nhỉ???
Nếu ở HN mời bác mai Đi ọp nhé
Em thấy cả manual và thợ đều bảo máy diesel 2.0 hoặc 2.2 là 6,6l dầu mà các bác, nên lần trước đổ em mua 2 can , đổ xong còn ít mang về. theo kiểu 3 can đổ 2 lần, thiếu tí. :D
 

M.I.M

Xe tải
Biển số
OF-6628
Ngày cấp bằng
2/7/07
Số km
221
Động cơ
544,310 Mã lực
Website
www.tathy.com
2011 Kia Sorento EX V6 Full Test

2011 Kia Sorento EX V6 Full Test
A Toyota Crossover, Only Better
By Chris Walton, Chief Road Test Editor | Published Feb 2, 2010 19 Ratings

A Toyota Crossover, Only BetterSecond Opinion
We've only just grown accustomed to saying "20-10" instead of "2,000-nine," so where did this "20-11" Kia Sorento EX V6 come from? For bookkeeping reasons that are beyond our pay grade, there will be no 2010 Kia Sorento, and frankly that's OK with us. The 2011 Kia Sorento is worth the trouble, because it changes the Sorento from a marginalized, truck-based midsize SUV into a truly competitive crossover thanks to a totally new unibody, engine and transmission.
We had to line up the specs to verify our suspicions, but sure enough, this all-new 2011 Kia Sorento EX V6 either matches or beats the Toyota RAV4 Limited, twice a winner in our crossover comparison tests in nearly every measure: acceleration, braking, handling, horsepower, torque, towing capacity, fuel efficiency, passenger accommodations, cargo capacity, and the list goes on.
On the surface, the all-new Kia Sorento (now being built in Kia's new assembly plant in West Point, Georgia) seems to be more affordable as well. Yet as is almost always the case (and perhaps by design), it's difficult to say so definitively, as you have to sort through exact model-specific equipment levels, work out option pricing and reconcile warranty periods — a challenge even for the most skilled spreadsheet geeks.
Suffice it to say that only $605 separates the base MSRP for a front-wheel-drive 2011 Kia Sorento EX V6 ($27,990) from a front-drive 2010 Toyota RAV4 Limited V6 ($27,385). However, this Kia's standard equipment includes a third-row seat where you'd have to hand over an extra $750 for one in the Toyota, so suddenly the Kia is ahead by $145. Like we said, you could do this quid pro quo thing all day long with these two, so let's get to the specifics.
Smooth, Powerful and Efficient
Perhaps because of the Sorento's generic exterior styling, this crossover's most conspicuous feature is its well-sorted driveline. It's an all-new package both designed and built in-house by Kia/Hyundai that's powerful, smooth and fuel-efficient.
With 276 horsepower on tap from a new DOHC 3.5-liter V6, this Sorento EX is noticeably quick. Acceleration to 60 mph from a standstill takes just 7.4 seconds (7.1 seconds with 1 foot of rollout like on a drag strip) on the way to a quarter-mile in 15.4 seconds at 91.4 mph — essentially a tie with the RAV4. To put that performance in perspective, this lowly Sorento is slightly faster than a vaunted (and admittedly heavier, because it's built for off-roading) Land Rover LR4 with its new 375-hp 5.0-liter V8. It's also as fast as a 2010 MX-5 Miata, if Mazda's claims are correct.
Even under extreme circumstances, our vehicle didn't register a single rattle from the interior.
The Sorento's six-speed automatic operates with seamless shifts and, unlike so many others, has the brains to know when to hold gears (uphill) and when to upshift for fuel economy. The engine and transmission are ideally paired to offer both performance and economy, returning estimated EPA ratings of 19 mpg city/26 mpg highway and 21 mpg combined. We verified these claims with our own 21 mpg average over 1,000 miles of testing. In fact, the Sorento's 21 mpg average in our hands matches our results from what should have been a more miserly four-cylinder 2010 Chevrolet Equinox LT2.
Also, the V6-powered 2011 Kia Sorento is rated to tow up to 3,500 pounds right out of the box once equipped with the $350 tow hitch and wiring harness.
ChassisWorks
We should also point out that the Sorento achieves this level of fuel efficiency without the numbing effects of fuel-saving electric-assist power steering as found on both the RAV4 and Equinox. The Sorento has hydraulic-assist power steering that provides true, precise and communicative steering control — a unique quantity in the crossover segment. While some criticized the effort required to park, nobody complained about the system's behavior once under normal driving conditions.
If you were to describe the Sorento's ability to corner, hold a line and ride the freeway, "direct" would be it. We also noticed how well isolated the cabin proved to be from both road and wind noise at freeway speeds. The 59.0 dBA sound measurement within the Sorento's cabin while cruising at a steady 70 mph is notably quieter than the 66 dBA performance of our long-term 2009 BMW 750i Sport. At the same time, the EX V6's standard 18-inch 60-series tires sometimes produce hiss on different surfaces and an occasional thump on pronounced seams in the pavement.
While bending the 2011 Kia Sorento EX around the slalom cones at the test track, we found that the crossover's new suspension with struts in front and a multilink setup in the rear has been tuned to land on the sporty side of the ride-versus-handling equation. A 61.8-mph slalom run and 0.79g of lateral grip put the Sorento near the top of the class in terms of dynamic capability, yet the freeway ride remains controlled, not busy and always confident.
That said, an expedition to L.A.'s pothole-ridden warehouse district with its long-abandoned railroad tracks revealed the limits of the European-style sportif suspension's ability to soak up the worst that the road has to offer. The suspension really could stand to breathe a bit better and use a bit more travel to soak up this sort of thing. We're not looking for Kia to make the Sorento into a marshmallow with a Toyota badge, but then again you wouldn't want to use this carlike crossover as a delivery van in downtown Detroit. Yet even under these extreme circumstances, our test vehicle didn't register a single rattle or buzz from the interior or the undercarriage.
Interior, Seating and Cargo
While our EX V6's all-black interior lacks visual interest, there are a number of interesting features worth pointing out. For example, keyless ignition/entry is standard. A cleverly designed (yet not overdesigned) tilt-and-telescoping steering wheel features integrated controls for audio/cruise and Bluetooth, all standard. Also standard is dual-zone climate control with flow-control vents built into the B-pillars for the second-row passengers, as is an auxiliary/USB/iPod jack at the base of the center stack.
While rear-mounted sonar parking aids are standard, our pre-production Sorento EX V6 sneaked into the press fleet with a mishmash of optional items, some of which are part of larger packages. Things like our heated front seats and rearview camera integrated into the mirror only come within the $2,700 PK2 Premium pack that should also include roof rails and a sunroof. Because of this mongrel status, our $30,690 as-tested price for this 2011 Kia Sorento EX V6 is not entirely accurate.
We've already mentioned the EX V6's standard third-row seat, but we failed to tell you that it really is a kid-only exercise, with somewhat difficult ingress/egress and compromised space for adult-scale limbs. The seats themselves aren't as pathetic as those in a Mitsubishi Outlander, but just like most midsize crossovers, this is no Toyota Sienna (or Ford Flex, for that matter).
A comfortable eight-way power driver seat is standard, but leather upholstery will cost extra. We also found the second-row seats more than generously proportioned, and a rear-entertainment DVD system with headphones is optional. We wish we could've sampled the optional navigation system with real-time traffic and 550-watt 12-speaker Infinity premium surround system.
With all three rows occupied, the Sorento's luggage space is a mere 9 cubic feet, although you'll find a generous 37 cubic feet available behind the second-row seat, while total cargo capacity of 72.5 cubic feet behind the front seats nearly leads the class. In comparison, the RAV4 offers a maximum of 73 cubic feet, while the Equinox has just 63.7 cubic feet.
Safety
Neither the NHTSA nor IIHS tests have been published, but with standard dual front airbags, front seat-mounted side airbags and side curtain airbags, plus active headrests, ESP, ABS, EBD and hill-start assist and downhill-descent control, the 2011 Kia Sorento promises to be well regarded by those who rate safety systems. We can tell you the standard ventilated front disc brakes and solid rear disc brakes work very well, bringing the Sorento to a halt from 60 mph in just 120 feet. Of the six stops we performed, the longest was 123 feet and the brake pedal remained trustworthy.
We can also vouch for the stability control system, which effectively reins in shenanigans without being a nuisance. There's only a 1.5-mph difference in slalom speeds between when the stability control is engaged and when it's disengaged, which tells you the hardware and software were developed in concert with one another rather than by chassis engineers and liability lawyers in conflict with one another.
Closing Thoughts
Without much fanfare or marketing (yet), Kia appears to have produced a truly class-leading midsize crossover. For the time being, the 2011 Kia Sorento EX V6 is nipping at the heels of one of the best in the world, the Toyota RAV4 V6. And, yes, were this a true comparison of midsize crossovers, we'd likely toss into the crowded pool (61 models by our last estimate) a 2010 Subaru Outback and a 2010 Chevrolet Equinox, both all-new and full of promise.
We're impressed with the polish, poise and performance of the all-new 2011 Kia Sorento. It continues to prove that Kia and Hyundai have earned the right to be considered a big-time car company.


Đường link đầy đủ đây ạ: http://www.insideline.com/kia/sorento/2011/2011-kia-sorento-ex-v6-full-test.html


Các cụ Soers tự sướng đi nhé, đánh bại hẳn RAV 4, tăng tốc nhanh hơn Land Rover 5.0


:))
 
Chỉnh sửa cuối:

frs

Xe hơi
Biển số
OF-4176
Ngày cấp bằng
8/4/07
Số km
115
Động cơ
551,792 Mã lực
@ all: Hôm nay off nghe các bác nói về vụ thay dầu máy, lọc nhiên liệu... em nghe lùng bùng quá. Các bác chỉ dẫn chi tiết giúp em với để chuẩn bị cho chuyến du xuân xuyên 2/3 Việt. *-)*-)
 

nobitta

Xe tải
Biển số
OF-50364
Ngày cấp bằng
7/11/09
Số km
422
Động cơ
460,420 Mã lực
Đây là xem của em và của bác pvt72 sau khi được độ đèn...đẹp phết các bác ợ.....








 

M.I.M

Xe tải
Biển số
OF-6628
Ngày cấp bằng
2/7/07
Số km
221
Động cơ
544,310 Mã lực
Website
www.tathy.com
Cụ No ơi, sang mục OFFLINE ngắm Miss World Hương Giang và Sorento Hà Nội đê :21:
 

BUNGUVIETNAM

Xe buýt
Biển số
OF-12475
Ngày cấp bằng
5/1/08
Số km
768
Động cơ
531,210 Mã lực
Cụ Tom PR cho hội SO tốt thật. Mang cả mẫu ra để thu hút các members. Quả này ối cụ đổi sang So. :21:
 

highlander LMT

Xe máy
Biển số
OF-49424
Ngày cấp bằng
25/10/09
Số km
82
Động cơ
458,400 Mã lực
Biển này có mua k mà đẹp thế..chắc phải mất kha khá nhỉ....số mobile của bác số mấy...của em là 0933 366 146....Tuần sau em định làm quả OFF ở SG..bác có tham gia cùng không.....
Số này là số bấm ngẫu nhiên đó bác. Chắc là trùng hợp thôi, người khen đẹp, người bảo xấu, mình thì không quan trọng cái biển. Mình đi công tác liên tục nên không dám hứa, để mình xem khi nào lịch off của anh em, nếu không kẹt công việc sẽ tham gia ngay
 

highlander LMT

Xe máy
Biển số
OF-49424
Ngày cấp bằng
25/10/09
Số km
82
Động cơ
458,400 Mã lực
Báo cáo các bác em vừa đi Cần thơ, sẵn dịp test thủ xe ở cao tốc Trung Lương
Tình hình là chỉ có xe em vượt xe khác thôi chứ không có xe vượt em cả, có mấy bác Fotuner cùng chạy nhưng chỉ hơn 100 (không biết do xe bồng bềnh hay do xe e máu quá nên không thấy bác nào đua theo). Em chạy trung bình là 100 - 120km/h, có đoạn hứng chí quá em kéo lên gần 160km/h. Xe chạy đầm, qua cua ở 80, 100 không bồng bềnh. Chạy lên tới hơn 140 thì nghe bắt đầu hơi ồn. Nói chung là quá ổn
Đường đi thì tuyệt vời nhưng đi buổi tối thì hơi nguy hiểm khi chạy nhanh vì đường chưa có đèn hơn nữa không có dân cư nên rất tối, đèn xe ngược chiều chói quá (không hiểu sao So nhà mình đã có xenon nhưng em thấy không sáng lắm, đèn ngược chiều vẫn chói quá) nên không chú ý khi chạy nhanh sẽ dẽ va vào dải phân cách. Quan trọng nhất là các bác nhớ giữ khoảng cách an toàn với xe trước nhé, tốc độ 100km/h thì thắng gấp rất nguy hiểm.
Đường rất êm, chạy 80 có cảm giác như đi 40 trong thành phố. Bác nào muốn thử xe thì tranh thủ, đường còn đang vận hành thử nên chưa bị kiểm soát tốc độ chứ đã vận hành hoàn toàn rồi thì em nghĩ không chạy hơn tốc độ quy định được đâu (như em thì chắc bị giam bằng vài tháng (k)(k))
 

Winstorm07

Xe container
Biển số
OF-13886
Ngày cấp bằng
11/3/08
Số km
7,211
Động cơ
588,995 Mã lực
Nơi ở
Seoul-Korea
Cụ Tom PR cho hội SO tốt thật. Mang cả mẫu ra để thu hút các members. Quả này ối cụ đổi sang So. :21:
Nói chung, em nghĩ là đã qua lò thử nghiệm hội Cáp thì ai cũng nên người cả thôi, cụ cố gắng phấn đấu nhé :41::41::41::41:
 

Me^4ba'nh

Xe tăng
Biển số
OF-33228
Ngày cấp bằng
8/4/09
Số km
1,902
Động cơ
481,370 Mã lực
Nơi ở
Somewhere on the Earth
Kính các cụ trong hội, có cụ nào biết dung tích dầu động cơ của bản TLX 2.0 máy xăng là bao nhiêu không ạ, chỉ em với. em đi đổ toàn đỏ có 4L thôi không biết đủ chưa?
 
Trạng thái
Thớt đang đóng
Thông tin thớt
Đang tải
Top