Tức là số tự động và số sàn ấy mà
Đời xe trước năm 2011 thì dùng dầu hãng loại ATF Z1Xe em civic 1.8at ko ko biết phải thay loại dầu nào và bao nhiêu km thì phải thay dầu số các cụ nhỉ ?
Civic 1.8at mấy vạn thì phải thay dầu hộp số các cụ ơi?Nhiều ý quá ko biết nghe ai? Xe e m3 2010 thì thay dầu j và hết bao nhiêu lít hả các cụ
Tùy nhà SX, theo hiểu biết của em, loại hộp số có thước thăm dầu thì khoảng 40.000 km nên thay dầu, còn loại không có thước thăm dầu thì về lý thuyết thì chỉ kiểm tra, nếu thiếu thì bổ sung nhưng theo em, nên thay sau mỗi 120.000~150.000km.Civic 1.8at mấy vạn thì phải thay dầu hộp số các cụ ơi?
Xe AT hay CVT nào cũng có mã số dầu hộp số bên dưới nắp ca pô, các kụ cứ nhìn rồi thay cho đúng nhé, khuyến cáo nên vào háng, kiểm tra thật cẩn thận chất lượng dầu ntn rồi mới thay, không nên căn cứ vào số km hay năm sử dụng, hai thông số này chỉ để tham khảo mà thôi!Nhiều ý quá ko biết nghe ai? Xe e m3 2010 thì thay dầu j và hết bao nhiêu lít hả các cụ
Cụ ông hay cụ bà đều gọi là cụ mờ!Cảm ơn cụ, mà không biết cụ hay mợ đây ạ
cụ Top cho em hỏi xe em Tucson Diesel 2010 đi thay dầu ở Huyndai Hà Đông chỉ đổ có 4 lít có bị thiếu dầu hộp số tự động không ạ?Dầu số thì Hyundai có bán hàng chính hãng, dầu máy thì khuyến cáo nên dùng Shell.
Những điều bạn cần:Cháu có tìm được bài viết hướng dẫn thay dầu hộp số tự động trên internet. rất tiếc lại bằng tiếng Anh mà cháu lại khong có thời giah dịch. Các cụ chịu khó xem
Theo hướng dẫn nếu muốn lấy hết dầu trong biến mô (quả bí) thì cần tháo ống cao su đường dầu hộp số nối từ hộp số đến két nước làm mát (mục số 4) để dầu chảy ra từ đó. Với cách này các cụ có thể lấy được gần như toàn bộ dầu hộp số cũ trong khay chứa và biến mô mà không cần máy móc thiết bị gì cả. Đây là hướng dẫn đối với Santafe. Cháu nghĩ các loại khác cũng tương tư. Miễn là các cụ tìm được ống cao su dẫn dầu nối giữa hộp số và két nước.
=====
Instructions
Things You'll Need:
• Funnel
• Automatic transmission fluid
Drain the Automatic Transmission Fluid
1. Drive your Hyundai Santa Fe for ten minutes to warm up the transmission fluid. Park on a level spot. Turn off the engine. Engage the emergency parking brake. Open the hood and secure it using the safety bar.
2. Check the automatic transmission fluid (ATF) level and quality. The dipstick is located toward the rear of the engine. It is marked ATF Engine Oil or Transmission Fluid. Pull this dipstick out. Wipe it off with a clean paper towel. Look at the fluid on the paper towel. Transmission fluid needs to be replaced if it is brown. Fresh transmission fluid is translucent red. Replace the dipstick. Pull it out again and look at the level. It should be between the MIN and MAX lines. In some models manufactured after 2000, there is no dipstick. This is called a closed system. In this case, you will have to proceed with changing the ATF without checking the level and quality.
3. Lift the front of your vehicle up with a floor jack. Use jack stands placed under the lift notch about six inches behind the front wheel well on either side of the vehicle. Lock the jack stands in place by lowering the security bar.
4. Disconnect the fluid line that links the transmission to the radiator by loosening the clamp with an adjustable wrench and then pulling on the line gently. The ATF will be hot, so be careful that you don't burn yourself. The transmission is attached to the dipstick well. Place the open end of this line into an empty container, such as an engine oil drain pan.
5. Start the engine. Make sure that you leave the emergency parking brake engaged. Watch the ATF line to see when the ATF stops flowing. Turn off the engine as soon as the flow of ATF stops. Reattach the line to the transmission.
Replace the Filter
6. Remove the drain pan. You will have to get under the vehicle to do this. Directly under the transmission, you will see a solid plate with bolts all around the edges. Remove the bolts using a 8mm hex socket. Some additional ATF may spill when you do this. Remember that it will be hot. Peel the gasket from the rim of the drain pan.
7. Wipe out the bottom of the drain pan with a clean paper towel. If it is really dirty, you may need to pour a little transmission fluid on it to help remove some of the sludge. Using water to clean the pan is a bad idea as water will damage the transmission.
8. Locate the 18mm lock nut on the bottom of the transmission filter. This is located in opening which became visible when you removed the drain pan. Remove the lock nut using 18mm box end socket. Pull the filter down to remove it.
9. Install a new filter by sliding it into the filter port. Tighten the lock nut until it is secure.
10. Place a new gasket on the drain pan and then position the drain pan so you can replace the bolts. Tighten these by hand until all of the bolts are holding the drain pan. Moving in criss cross pattern, tighten the bolts using the 6mm hex socket until they are secure. Keep in mind that over tightening will dent the drain pain.
11. Unlock the jack stands and remove them. Lower your vehicle using the floor jack
Refill the Transmission Fluid
12. Check the Engine specification sticker located on the interior of the hood for the ATF specifications. This varies according to manufacture year and engine size. The sticker should tell you the type of ATF and the amount needed for your vehicle. If you are unable to find the sticker, the information is also in the owner's manual.
13. Locate the ATF fill port. This is located beside the dipstick. Remove the black cap marked ATF or Transmission Engine Oil.
14. Place a funnel in the fill port. Pour the appropriate amount of ATF into the funnel. Check the level again. If it is low, add a little more ATF and recheck.
15. Replace the black cap and tighten it. Close the hood. Start the vehicle and allow it to idle for ten minutes to circulate the ATF.
Không thiếu nhưng sẽ bị trộn dầu cũ và mới.cụ Top cho em hỏi xe em Tucson Diesel 2010 đi thay dầu ở Huyndai Hà Đông chỉ đổ có 4 lít có bị thiếu dầu hộp số tự động không ạ?
em muốn thay đúng như cụ thì đến đâu ạ?
cám ơn cụ trước
4 vạn cụ nhé!Cụ Hard cho em hỏi xe em Avante 2.0 của anh Công có cần thay dầu hộp số tự động không ợ. Tks cụ trước