Cụ dịch bằng google hay sao mà "allow to dry" lại hướng dẫn thành "cho phép để khô"?
Em nhớ không nhầm thì cụ cũng bán sản phẩm của meguiars thì phải. Vậy thì cụ nên nắm kỹ tính năng, cách sử dụng trước khi post bài vì người thường nói sai thì còn bảo thiếu thông tin chứ chuyên nghiệp như cụ không thể nêu lý do như vậy được.
Em post hướng dẫn của Micheal Stoop, chuyên gia kỹ thuật của meguiars trả lời người dùng về thời gian để khô wax như sau:
http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?39350-How-to-tell-if-your-wax-is-dry-The-Swipe-Test/page3
Và đây là câu trả lời:
Again, we recommend covering all the painted surfaces of the car and then starting your clock. A lot of people will wash and dry the car, pull it in the garage and apply a coat of wax. Then, while the wax is drying, they'll do all the rest of the processes involved in keeping up the appearance of their vehicle; vacuum the interior, clean the inside of the windows, dress the interior vinyl, plastic and leather, dress the tires and wheel wells and then put away all their detailing supplies. By the time all of that is done the wax has been drying for an hour or more and it will still wipe off with extreme ease.
While some people have experimented with leaving a coat of wax on the paint for many hours before removal and found it to still be very easy to wipe off, there are potential downsides to that. First, letting the wax sit too long in an area prone to dust (my old garage, for example ) means wiping off dried wax with a bunch of dust on it. Not good. Second, if you apply a slightly heavy coat of wax in a very high humidity area, the hazing product will start to pull moisture out of the air and wipe off can become quite difficult, and there is a very high probability of streaking. But there is nothing to gain by letting the wax sit on the car for, say, six hours before removal. Don't get caught up in the whole "if some is good, more is better" false line of thinking.
So, apply a thin layer to all the painted surfaces of the vehicle and let it dry fully before removal. You can take it off as soon as it's dry, but if you wait an hour or even two, it won't be any more difficult to wipe off. If you're going to err on one side or the other, let the wax dry a bit longer than you think it should rather than trying to remove it too soon.
Dài quá nên em tóm tắt ý cho các cụ không biết tiếng: đại ý là phủ một lớp wax mỏng lên toàn bộ xe rồi quay ra hút bụi, vệ sinh nội thất, v.v... quá trình đó có thể hết một vài gìơ. Sau đó mới quay sang lau/đánh lớp wax. Có hai lý do không nên để quá lâu: 1 là bụi bám lên wax; và 2 là tring trường hợp lớp wax dầy thì có khả năng hút ẩm trở lại và khó làm bóng. Chẳng có lý do nào là để khô thù làm xước xe cả. Câu chốt của Micheal là nếu còn phân vân đã đủ khô hay chưa thì cứ nên đợi thêm cho khô hẳn thay vì lau quá sớm.
Quan trọng nhất trong việc đánh bóng xe thực ra không nằm ở khâu wax này mà chính ở 2-3 khâu trước đó: gồm rửa, clay (e k biết dịch là gì) và đánh bóng (polish). Mời các cụ chia sẻ thêm.