Đội topgear hồi trước sang mình khóc thét rồi cụ, chuẩn mình vượt trên mọi chuẩn và hơn cả tưởng tượng
Em thấy cái ông mũi lõ nói thế này khá sát: "From personal experience large capacity diesel engines with low pressure turbos are more reliable than petrol. These engines produce low horse power (for there large displacement) and good low down torque. The tend to be sluggish (compared to their petrol counterparts) but have loads of lugging power. These kind of engines are mostly seen in commercial vehicles or in few passenger vehicles like the Mahindra Logan/Verito or Mahindra Bolero etc.
The new gen low capacity high turbo boost engines (Low displacement high HP high rail pressure) are relatively more delicate ,very sensitive to fuel quality. These engines do not handle abuse very well and need to be immaculately maintained. (e.g. Old Hyundai Accent CRDI/ Verna CRDI)."
Nhưng người dùng lại thích "new gen low capacity high turbo boost engines" vì hightech, đọc trong specs "sướng" hơn!
Mà cái đoạn của ông mũi lõ ấy không sai, trước đây tụi em hay lang thang ở các chợ xe cũ và đều nhận thấy máy dầu (cổ) bền hơn máy xăng rất nhiều, nhưng do TC về môi trường nên thuế MT cao, chi mua khi đi nhiều (dù giá dầu của họ rẻ hơn xăng rất nhiều-không như ở VN mình), nhưng bây giờ chạy ngoài đường thì có vẻ ngược lại, xe máy dầu tuổi chưa cần cao đã tăng tốc ì ạch, khói bốc mù mịt, trong khi đọc trong specs thì rất khủng!