Mời gì là quyền của cụ, tính em thẳng thắn, hiểu gì cặn kẽ thì chia sẻ, còn không thì thôi. Xe ford được khuyến cáo thay dầu hộp số ở 80k hoặc sau 5 năm sử dụng. Việc cụ bảo người ta thay ở 40k, 2 năm thì chỉ tốn tiền vô ích. Việc kiểm tra mức dầu ở vạch hot cũng không phải là dầu lúc nóng rút ra xem là xong, mà còn một qui trình nữa, các cụ có chuyên môn sâu bổ sung giúp em.
Vậy hả? Bạn làm thế nào tùy bạn, phỏng ạ. Nhưng mình giải thích thế này để bạn hiểu rằng điều kiện sử dụng quyết định thay khi nào. Dầu máy, HDSD có thể nói 5000km, nhưng bạn có biết thời gian khiến dầu xuống cấp chính là thời gian hoạt động của máy, tốc độ lưu hành của xe, để đi đc 5000, máy chạy ở Tây mất 70h (trung bình 70kmh), còn của ta, bạn chạy đc TB 70 ko hay chỉ 40? nếu cũng 70h đốt thì xe chỉ đi được 2800km. Điều này tương tự như dầu số.
Với tư cách người sử dụng, ta ko làm thay được việc của kỹ thuật viên, mà việc kiểm tra bằng vạch nóng hay lạnh là việc phải làm. Bạn ko biết làm lại còn nêu quy trình gì nữa, việc dễ ko biết làm lại còn tung cái quy trình đó lên làm gì?
Chịu khó đọc tí nhể?
http://www.aautomotive.co.nz/tips-advice/auto-trans-flush.html
How often should I change my automatic transmission fluid?
The short answer is to
check your transmission fluid regularly. It’s easy enough to do and may save you lots of time and money.
As to changing it… opinions vary greatly.
Some vehicle manufacturers claim you never have to do it, others suggest a very long time between changes – upwards of 60,000km.
Based on some of the transmission damage we see at A Automotive Services, we suggest you
change your auto transmission fluid about every 25,000km.
As much as nine out of ten faulty transmissions are the direct result of overheating.
The fluids being used are getting better, but they have to handle incredible rigours inside an automatic transmission, where friction generates tremendous heat. Most of these fluids are designed to operate well at about 80°C. This temperature is normal for cars moving at even speed with no undue stress. However, under fast acceleration or when towing, the temperature in your transmission can rise sharply, causing transmission fluid to work less efficiently and reach the end of its useful life quicker.
What happens at high temperatures is that the auto trans fluid oxydises – sometimes even giving off a burnt smell. As it gets hotter, the fluid becomes a less effective lubricant, causing wear in the transmission. The fluid itself could leave a varnish-like film on metal surfaces, further hampering performance. At even higher temperatures, rubber seals harden, which can lead to leaks. If this happens, you’re looking at an expensive repair job.
Better to
change your transmission fluid as recommended by the experts at A Automotive.
Contact us to
get a quote for an
automatic transmission service today.