- Biển số
- OF-47181
- Ngày cấp bằng
- 23/9/09
- Số km
- 1,399
- Động cơ
- 465,215 Mã lực
- Nơi ở
- Hà nội
- Website
- www.otofun.net
hwa e vừa lên hà trung bọc cái yên nhìn đĩ ko đỡ đc:21::21:
vodka nhé , nhớ đấy , e ko tha đâu ohh zê , bia thi e chịu nhiều vại nhu kia sao chịu nổi..té(b)(b)(b)(b)(b)(b)(b)(b)
Hiện tại trên các diễn đàn thì nóng nhất vẫn là mobil1gold (e mua là 210k/chai).Sau 10.000km thì chuyển qua dùng mobil1 racing.Còn dầu xúc rửa là flushing oil,chỉ dùng 1 lần trước khi đổ loại dầu mới vào thôi,còn những lần sau thì ko cần nữa.Đăng lại 1 số loại dầu cần dùng cho xe đi Cho_xem_giay_to để anh em không đi còn áp dụng, rồi sau 500km đầu thì dùng dầu xúc rửa gì, dầu lap bao nhiêu cây thì thay ( dầu gì ), dàu máy nên dùng loại nào mua ở đâu...
nhà bác này chắc trồng duọc dầu từ câyHiện tại trên các diễn đàn thì nóng nhất vẫn là mobil1gold (e mua là 210k/chai).Sau 10.000km thì chuyển qua dùng mobil1 racing.Còn dầu xúc rửa là flushing oil,chỉ dùng 1 lần trước khi đổ loại dầu mới vào thôi,còn những lần sau thì ko cần nữa.
Theo lời của cửa hàng thì 2 lần đầu là 500km thay dầu/lần,những lần sau là 1000km.Dầu lap (dùng shell cũng được) thì khoảng 5000km,nước làm mát thì cũng khoảng 5000km là kiểm tra và đổ thêm.
Sao hả cụ Pín?e hóng hớt được nên ba hoa tí ấy mà.Có gì ko phải bác cứ chỉ giáo:6:nhà bác này chắc trồng duọc dầu từ cây
hic hic
Ra vậy ạ cụ cho e hỏi luôn cái lọc dầu có phải cái lưới ở dưới rốn để tháo dầu nhìn như condom ko ạ:21: nếu đúng là cái đấy thì e thấy nó ở phía dưới với lại chỉ lọc lúc tháo dầu thì đâu cần phải thay sớm thế ạ:^)phí cả dầu bác ạ
500km đầu thay : Đúng
1000km tiếp thay : ĐÚNG ( đổi lọc dầu luôn)
1000km sau thay : sai ( định kì 5000km)
đây là với dầu thường còn loại GOLD thì
cứ 10.000km mới thay
chứ cứ như lời mấy anh cửa hàng thfi xem ra bác đi xe máy tốn hơn anh em Ô tô quá nhiều
với Mobil1 Gold ở tây khí hậu sạch + lạnh thì 10k cây thay là chuẩn, ở VN vừa bẩn vừa nóng ẩm 10k cây sợ máy khét rồi cụ ơiphí cả dầu bác ạ
500km đầu thay : Đúng
1000km tiếp thay : ĐÚNG ( đổi lọc dầu luôn)
1000km sau thay : sai ( định kì 5000km)
đây là với dầu thường còn loại GOLD thì
cứ 10.000km mới thay
chứ cứ như lời mấy anh cửa hàng thfi xem ra bác đi xe máy tốn hơn anh em Ô tô quá nhiều
Tùy từng loại dầu nữa mà cụEm đi xe cứ 2k lại thay một lần Đi đến tầm đấy là máy nó ì mà gằn, tức mình thay luôn chứ chả lết được đến 3k chứ đừng nói 10k
Million Miles
Imagine Driving Your Car For One Million Miles. It Would Take Forever!
In 1990 Mobil conducted an extraordinary experiment with Mobil 1 - the Million Miles Test. At Mobil's research center in the United States, a new BMW 325i, with a 2.5ltr in line 6 cylinder engine, was filled with Mobil 1, and then run continuously day and night for the next four years - stopping only for routine maintenance and servicing.
The BMW spent four years on the treadmill, 24 hours a day, mostly at 85 miles an hour but with varied speeds - down as low as 45 miles an hour to simulate everyday driving.
After the equivalent of a million miles of hard driving, the engine was stripped and examined. What they found was astonishing: there was no sign of any significant wear. Not only was the engine still in excellent working order, most parts were still within BMW's tolerance for a new engine!
http://www.mobil1.sg/performance/drivearound.aspxDrive Around Australia
Outstanding Performance Under Extreme Conditions
Drive Around Australia (DAA) was one of the most exciting things Mobil 1 had done in Asia Pacific and we are proud of the results! During the drive we called in at selected Holden dealers, Repco stores, schools and other great events like the Deni Ute Muster. We completed 38,999 km, visited 371 towns, broke a world record and met lots of interesting people.
We have put together a couple of videos describing the Drive. Featuring former HRT champion driver Mark Skaife, you can select either a three minute (4.96MB) or a thirty second (772KB) version.
Travel 37,000km without an oil change
The Drive Around Australia (DAA) project was based on the amazing Drive Around The World journey. The plan was to drive a HSV Z Series Maloo R8 Ute (the Worlds Fastest Ute) 37,000 km on all kinds of roads using Mobil 1 in the engine, without a single oil change. The car's engine was sealed at the start by the Royal Automobile Club Victoria (RACV) and evaluated for condition at the completion of the journey to highlight the superior protection of Mobil 1.
The Maloo began its journey on May 12th, 2006 in Melbourne and endured a challenging 6 month trek around Australia. The Drive culminated in a triumphant finale at the Bathurst 1000 in October 2006 where, in front of the RPM TV cameras, the National Roads and Motorists' Association (NRMA) supervised the inspection of the top end of the mighty LS2 engine.
In laboratory tests, Mobil 1's SuperSyn Anti-Wear Technology keeps engines performing like new, even after 340,000 kilometres. But the real test is in the real world. DAA was a real-world demonstration of the outstanding protection offered by Mobil 1 when operating in extreme conditions, on highways, back roads, mountains, deserts and stop-go in peak hour.
These are the same conditions that ordinary motorists may face on a daily basis. This enables Mobil 1 to differentiate itself from all other engine oils by demonstrating superior engine protection. As you see from the results, Mobil 1 lived up its promise - providing outstanding protection under extreme conditions.
The performance reserve of Mobil 1 under all conditions is impressive. That's why we put the oil through its paces in all kinds of conditions. Cold starts, hot running, dusty conditions and peak hour traffic are just some of the conditions the Maloo experienced in its travels around this wide brown land. But that's not all. In addition to these everyday conditions, we wanted to put the oil to the test at the top of its performance range. At the Woomera test facility in outback South Australia on May 26th 2006, Holden Racing Team champion Mark Skaife led the Maloo over the flying kilometre to set a new Guinness World Record for the world's fastest production utility.
Note: The Drive Around Australia was being performed under controlled conditions. Regular oil sampling and oil filter changes at intervals recommended by manufacturers meant that we kept track of how the oil was performing. Unless you have access to an oil sampling program that will alert you when a change of oil is necessary, we recommend a change of oil and oil filter at intervals recommended by manufacturers. The world record run was conducted by experts on closed roads under carefully controlled and supervised conditions, with the full sanction of the authorities concerned. Mobil does not endorse excessive speed or reckless behavior.
Cụ đừng đá ae thế cụ.E cũng chắt bóp mãi mới sắm đc con xe nên yêu hơn yêu bản thân.Âu cũng chỉ là xót của,yêu xe nên mới lo cho nó như vậy chứ có phải thừa xiền gì đâu ạthế á
em thấy anh MOBIL 1 quảng cáo là chạy đuọc hẳn 1 triệu dặm
http://www.mobil1.sg/performance/miles.aspx
ĐIÊU LÒI nhỉ !
thay nhiều thfi tốt thôi nhưng mà thay đúng thfi đõ hao
các bác nhiều xiền thì cứ thay thôi em ít xiền
mua cái SH cũng phải mua rẻ mới mua
cụ chơi shell or castrol mà đi đc 2k thì đúng là vỡ ợ (b)Em đi xe cứ 2k lại thay một lần Đi đến tầm đấy là máy nó ì mà gằn, tức mình thay luôn chứ chả lết được đến 3k chứ đừng nói 10k
Kinh thật. ông chắt được hởn 100 tr cơ đấy :69:Cụ đừng đá ae thế cụ.E cũng chắt bóp mãi mới sắm đc con xe nên yêu hơn yêu bản thân.Âu cũng chỉ là xót của,yêu xe nên mới lo cho nó như vậy chứ có phải thừa xiền gì đâu ạ
Thì là của cả nhà chắt:21:Kinh thật. ông chắt được hởn 100 tr cơ đấy :69:
Tôi cũng mua con lợn đất về chắt, chắt chưa được bằng tiền bỏ ra mua cọn lơn đã đập rồi :102:
Ngày mai T3 là 20/10 chứ ko phải 21/10 đâu cụ ạ.Đường đông ko lách được ý chứ:21:Tình hình ọp lai :21:
@ To Bác cho xem giay to and .. Các Bác :
E thấy đi ngày 21 - 10 thứ 3 là đẹp nhất .
Tầm 20h là đẹp rồi , mà bố trí sớm2 AE ta ' đưa cay ' tý thì càng hay .
Anh xem , bia rượu vào rồi Ae ta ' hăng ' hẳn phải ko ? Đặc biệt là hôm đó có mấy Ae mới nữa chứ ?
E nói phải ko các Bác . Thống nhất thứ 3 ha :6:
Tình hình ọp lai :21:
@ To Bác cho xem giay to and .. Các Bác :
E thấy đi ngày 21 - 10 thứ 3 là đẹp nhất .
Tầm 20h là đẹp rồi , mà bố trí sớm2 AE ta ' đưa cay ' tý thì càng hay .
Anh xem , bia rượu vào rồi Ae ta ' hăng ' hẳn phải ko ? Đặc biệt là hôm đó có mấy Ae mới nữa chứ ?
E nói phải ko các Bác . Thống nhất thứ 3 ha :6:
Chốt!8h tối thứ 4 các cụ nhá!theo em thì nên gặp nhau đâu đó, tập trung đông đủ rồi đi đâu hẵng đi!Ngày mai T3 là 20/10 chứ ko phải 21/10 đâu cụ ạ.Đường đông ko lách được ý chứ:21: