Kovan thần thánh
Quả cá vàng đi về hiện ngay ông ạ
quên béng mất đấy ông ơi. Giờ nhìn comment mới nhớ. Hôm đấy check thì có 4 codes, nhìn vào thì 3 codes đầu liên quan đến cảm biến oxy sau (RH) và code thứ 4 là cảm biến trục cam. Lần trước ông bảo đã vệ sinh gì rồi nhỉ? Nếu 2 cái này chưa vệ sinh thì vào bảo thợ tháo ra vệ sinh trước và đi thử một thời gian. Cá vàng của ông thuộc loại còi còi thôi, to hơn tí mà ông post lên đây thì khó đổi lên GLC lắm
"1. P0138 - Rear HO2S Heated Oxygen Sensor (RH) circuit out of range high voltage
The PCM monitors the rear HO2S (RH) voltage at the PCM terminal 35. If during testing the PCM detects that the rear HO2S (RH) is greater than 1.5 V, the PCM determines the rear HO2S (RH) circuit is out of range high voltage
2. P0421 - Warm up catalyst system efficiency below threshold
PCM compares number of front HO2S sensor and rear HO2S inversions for a predetermined time. PCM monitors number of inversions rear sides performs while front side inverts for specified number of times when the following monitoring conditions are met. Detects inversion ratio is below threshold, PCM determines that catalyst system has deteriorated.
MONITORING CONDITION
— Calculated TWC temperature: more than 400 °C {752 °F}
— Engine speed: 1,500—3,000 rpm
— LOAD: 16—50 % (at engine speed 2,000 rpm)
3. P2188 - Fuel system too rich at idle
PCM monitors short term fuel trim (SHRTFT), long term fuel trim (LONGFT) during closed loop fuel control at idle. If the LONGFT and the sum total of these fuel trims exceed preprogrammed criteria, the PCM determines that fuel system is too rich at idle.
4. P0335 - CKP (CRANKSHAFT POSITION) sensor circuit problem
If the PCM does not receive the input voltage from the CKP sensor for 4.2 s while the MAF is 1.95 g/s {0.25 lb/min.} or above, the PCM determines that the CKP sensor circuit has a malfunction."