[Funland] Khoe điểm học tập của con.

Biển số
OF-75015
Ngày cấp bằng
10/10/10
Số km
13,383
Động cơ
639,394 Mã lực
Nơi ở
Hà Lội Phố
Trước ông hiệu trưởng cháu dạy hoá nói câu hay ra phết, ông ấy bảo “ các bạn có học rất giỏi đi nữa thì tôi cũng chỉ dám cho 9 phảy thôi. 10 phảy thì nghĩa là ngang trình độ với chúng tôi mất” :))0
 

tindt

Xe tăng
Biển số
OF-413147
Ngày cấp bằng
28/3/16
Số km
1,309
Động cơ
236,006 Mã lực
Tuổi
57
Nơi ở
Gia Lâm
Nhìn bảng điểm này lại thấy lòng man mác...........
 

Jochi Daigaku

Vũ Trụ
Người OF
Biển số
OF-456402
Ngày cấp bằng
26/9/16
Số km
52,470
Động cơ
577,549 Mã lực
Tuổi
26
Nơi ở
Tokyo
Trường con em có hơn 1000 đứa thôi ạ.

Vâng ạ, một số bậc cha mẹ Việt Nam lo con mình mà giỏi quá thì đánh mất tuổi thơ.
Không nên lo lắng quá đâu ạ, mức độ thần đồng, cận thần đồng, ở các nước G7 nhiều lắm ạ.
Các bạn ấy vẫn có đầy đủ tuổi thơ ạ.
 

Moonlotus1

[Tịch thu bằng lái]
Biển số
OF-521086
Ngày cấp bằng
11/7/17
Số km
4,542
Động cơ
221,538 Mã lực
Tuổi
45
Hôm nay thấy có bài các phụ huynh khoe điểm của con mà thấy choáng. Sao bọn nó học kinh thế không biết. Con các cụ mợ có học giỏi như này không và có khoe điểm, thành tích
của con cái mình trên mạng xã hội không?



https://dantri.com.vn/su-kien/khoe-diem-con-oai-bo-me-hai-cho-con-20181114070854656.htm
Cháu trai em sinh năm 1981 cựu học sinh Việt Đức.

Em thề rằng 12 năm
Cấp 1 Võ Thị Sáu
Cấp 2 Ngô Sĩ Liên
Cấp 3 Việt Đức.

12 năm nó là học sinh giỏi nhất 3 trường nó học luôn.

Lớp 10 đoạt giải nhất môn Sinh toàn thành phố
Lớp 12 đoạt giải quốc gia luôn.

Bố em cũng vì học giỏi xuất sắc nên bị giữ lại trường ĐH
Nó giống Ông ngoại - Bố em

Nó vào thẳng Y + Dược thế mà đâm đầu thi kinh tế được á khoa.

Bây giờ nó giỏi nên không chịu làm thuê và không chịu vào NN.
Lập công ty ở VN em thấy vất vả lắm.
 

--Lamborghini--

Xe cút kít
Biển số
OF-110827
Ngày cấp bằng
29/8/11
Số km
15,237
Động cơ
566,838 Mã lực
Giờ kiếm điểm 5 6 mới khó chứ 9 10 đầy :)
 

Moonlotus1

[Tịch thu bằng lái]
Biển số
OF-521086
Ngày cấp bằng
11/7/17
Số km
4,542
Động cơ
221,538 Mã lực
Tuổi
45
Vâng ạ, một số bậc cha mẹ Việt Nam lo con mình mà giỏi quá thì đánh mất tuổi thơ.
Không nên lo lắng quá đâu ạ, mức độ thần
đồng, cận thần đồng, ở các nước G7 nhiều lắm ạ.
Các bạn ấy vẫn có đầy đủ tuổi thơ ạ.
Tất cả là ở trí nhớ.
Em hiểu vì sao Bố em học xuất sắc bị giữ lại trường đâm đầu làm giảng viên ĐH.

Đến giờ 83 tuổi mà trí nhớ siêu việt , chẳng quên cái gì từ thời ơ kìa.

Nhưng những người trí nhớ tốt chỉ làm nghiên cứu khoa học mà thôi.
Về trí tưởng tượng không tốt.
 

Jochi Daigaku

Vũ Trụ
Người OF
Biển số
OF-456402
Ngày cấp bằng
26/9/16
Số km
52,470
Động cơ
577,549 Mã lực
Tuổi
26
Nơi ở
Tokyo
Tất cả là ở trí nhớ.
Em hiểu vì sao Bố em học xuất sắc bị giữ lại trường đâm đầu làm giảng viên ĐH.

Đến giờ 83 tuổi mà trí nhớ siêu việt , chẳng quên cái gì từ thời ơ kìa.

Nhưng những người trí nhớ tốt chỉ làm nghiên cứu khoa học mà thôi.
Về trí tưởng tượng không tốt.
Cô có trí tượng tượng rất giỏi ạ. Từ một cá thể (là cụ thân sinh của cô), khái quát được luôn cho toàn bộ tập hợp (không cần số liệu nghiên cứu tổng quát gì cả). Giá mà các giáo sư của cháu cũng chấp nhận sinh viên làm bài như vậy (nói vo, không cần số liệu) thì chúng cháu đỡ vất vả biết bao nhiêu.
 

Moonlotus1

[Tịch thu bằng lái]
Biển số
OF-521086
Ngày cấp bằng
11/7/17
Số km
4,542
Động cơ
221,538 Mã lực
Tuổi
45
Cô có trí tượng tượng rất giỏi ạ. Từ một cá thể (là cụ thân sinh của cô), khái quát được luôn cho toàn bộ tập hợp (không cần số liệu nghiên cứu tổng quát gì cả). Giá mà các
giáo sư của cháu cũng chấp nhận sinh viên làm bài như vậy (nói vo, không cần số liệu) thì chúng cháu đỡ vất vả biết bao nhiêu.
Cô khuyên cháu 1 câu thật lòng.
Nếu cháu học ở bên đó sống ở đó luôn thôi.

Hôm rồi cô tình cờ nói chuyện với 1 Bác .
Bác ấy chính là người phát minh ra E5 hay E100
Bố cô khẳng định là như vậy.

Bác ấy trước làm phó phòng nghiên cứu ở nhà máy hóa chất.

Bác ấy là cựu sinh viên đại học Tổng hợp ngành hóa.

Thời đó Ai cũng biết như thế.
Bác ấy bảo giải thưởng Bác ấy được 10đ.

Nhưng huân chương không thuộc về Bác ấy vì con nhà địa chủ.

Huân chương thuộc về lão trưởng phòng chẳng biết gì về hóa chất.

Anh em nhà Bác ấy 3 người đều là GS nhà khoa học hết.
Ngày xưa nhà giàu con cái mới được đi học.

Bây giờ E5 - E100 kiếm tỷ $ cho VN mình

Thế mà Bác ấy nghèo lắm...

Nên cháu khôn và tỉnh thì cháu ở bên đó vĩnh viễn đi.

Cô tính từ thời kỳ Bác ấy phát minh cho đến giờ là 30 năm.

E5 ( xăng sinh học )
 
Chỉnh sửa cuối:

Jochi Daigaku

Vũ Trụ
Người OF
Biển số
OF-456402
Ngày cấp bằng
26/9/16
Số km
52,470
Động cơ
577,549 Mã lực
Tuổi
26
Nơi ở
Tokyo
Hôm rồi cô tình cờ nói chuyện với 1 Bác .
Bác ấy chính là người phát minh ra E5 hay E100
Bố cô khẳng định là như vậy.

Bác ấy trước làm phó phòng nghiên cứu ở nhà máy hóa chất.

Bác ấy là cựu sinh viên đại học Tổng hợp ngành hóa.

Thời đó Ai cũng biết như thế.
Bác ấy bảo giải thưởng Bác ấy được 10đ.

Nhưng huân chương không thuộc về Bác ấy vì con nhà địa chủ.

Huân chương thuộc về lão trưởng phòng chẳng biết gì về hóa chất.

Anh em nhà Bác ấy 3 người đều là GS nhà khoa học hết.
Ngày xưa nhà giàu con cái mới được đi học.

Bây giờ E5 - E100 kiếm tỷ $ cho VN mình

Thế mà Bác ấy nghèo lắm...

Cô tính từ thời kỳ Bác ấy phát minh cho đến giờ là 30 năm.

E5 ( xăng sinh học )
Cô cho cháu hỏi là bác người quen của cô, để lại dấu ấn nào, trong timeline của nhiên liệu sinh học ạ (Timeline of Alcohol Fuel) ?
Cháu không thấy nhắc gì đến Việt Nam trong timeline này ?

  • Ethanol was first isolated from wine in approximately 1100 and was found to burn shortly thereafter. These early solutions distilled from wine-salt mixtures were referred to as aqua ardens (burning water) or aqua flamens (flaming water) and had such low alcohol content that they burned without producing noticeable heat. By the 13th century, the development of the cooling coil allowed the isolation of nearly pure ethanol by distillation.[1]
  • Ethanol has been used for lamp oil and cooking, along with plant and animal oils.[2] Small alcohol stoves (also called "spirit lamps") were commonly used by travelers in the 17th century to warm food and themselves.
  • Before the American Civil War many farmers in the United States had an alcohol still to turn crop waste into free lamp oil and stove fuel for the farmers' family use. Conflict over taxation was not unusual; one example was the Whiskey Rebellion in 1791.
  • In 1826, Samuel Morey uses alcohol in the first American internal combustion engine prototype.[3]
  • In the 1830s, alcohol blends had replaced increasingly expensive whale oil in most parts of the country. It "easily took the lead as the illuminant" because it was "a decided improvement on other oils then in use." [4]
  • By 1860, thousands of distilleries churned out at least 90 million US gallons (340,000 m3) of alcohol per year for lighting. Camphene / alcohol blends (at $.50 per gallon) were cheaper than whale oil ($1.30 to $2.50 per gallon) and lard oil (90 cents per gallon). It was about the same price as coal oil, which was the product first marketed as "kerosene." [5]
  • In 1860, German inventor Nikolaus Otto uses ethyl alcohol as a fuel in an early internal combustion engine.[6]
  • In 1862 and 1864, a tax on alcohol was passed in the U.S. to pay for the Civil War, increasing the price of ethanol to over $2.00 per gallon. A new product from petroleum, called kerosene, is taxed at 10 cents a gallon.[7]
  • In the 19th century, spirit lamps, pigeon lamps and others used a variety of blends of alcohol and oils in Europe. Alcohol powered not only automobiles and farm machinery but also a wide variety of lamps, stoves, heaters, laundry irons, hair curlers, coffee roasters and every conceivable household appliance. By one estimate, some 95,000 alcohol fueled stoves and 37,000 spirit lamps had been manufactured in Germany by 1902.[8]
  • By the 1890s, alcohol-fueled engines are starting to be used in farm machinery in Europe, making countries more fuel independent. Research at the Experimental Mechanical Laboratory of Paris and at the Deutsche Landwirtschaftliche Gesellschaft in Berlin in the 1890s helped pave the way for expanded use of alcohol fuel.
  • By 1896, horseless carriages (cars) were showing up on roads in Europe and the United States. Because gasoline is so cheap and abundant, and also because ethanol is taxed at a high level, early US automobiles are adapted to gasoline from the beginning. Racing cars, on the other hand, usually used ethanol (and other alcohols) because more power could be developed in a smaller, lighter engine. Charles Edgar Duryea builds the first U.S. gasoline powered car but is aware of Samuel Morey's ethanol fueled experimental car of 1826. Henry Ford's first car, the Quadracycle, is also built that year. The car runs on gasoline, but Ford is aware of experiments with ethanol in Germany, and subsequently backs the lifting of the U.S. tax on industrial uses of ethanol.
  • In 1899, the German government taxed petroleum imports and subsidized domestic ethanol. Kaiser Wilhelm II "was enraged at the Oil Trust of his country, and offered prizes to his subjects and cash assistance ... to adapt [alcohol] to use in the industries."[9]
  • In 1901, the French ministry of agriculture offered prizes for the best alcohol-fueled engines and household appliances.
  • In 1902, the Paris alcohol fuel exposition exhibited alcohol powered cars, farm machinery, lamps, stoves, heaters, laundry irons, hair curlers, coffee roasters, and every conceivable household appliance and agricultural engine powered by alcohol.[10] This exhibit traveled widely through Europe and was featured at the 1907 Jamestown Virginia tricentennial celebrations.
  • In 1906, the Free Alcohol bill is passed. The USA repeals the alcohol tax under Teddy Roosevelt. At 14 cents per US gallon, corn ethanol was cheaper than gasoline at 22 cents per US gallon. Bills pass that exempt farm stills from government control. In backing the bill, U.S. President Teddy Roosevelt says: "The Standard Oil Company has, largely by unfair or unlawful methods, crushed out home competition... It is highly desirable that an element of competition should be introduced by the passage of some such law as that which has already passed in the House, putting alcohol used in the arts and manufacturers upon the [tax] free list." [11]
  • Starting in 1901, the discovery of new oil fields in Texas causes the price of gasoline to drop to between 18 and 22 cents per US gallon by 1906, undercutting farm ethanol markets
  • In 1908, the Ford Model T is introduced. Early models had adjustable carburetors to run on ethanol with gasoline as an option.[12][13]
  • In 1909, the U.S. Geological Survey reports: "In regard to general cleanliness, such as absence of smoke and disagreeable odors, alcohol has many advantages over gasoline or kerosene as a fuel… The exhaust from an alcohol engine is never clouded with a black or grayish smoke." Overall, alcohol was "a more ideal fuel than gasoline." [14]
  • In 1914, the Free Alcohol bill is amended again to decrease the regulatory burden and encourage alcohol fuel production in the U.S.
  • In 1917 Alexander Graham Bell says: "Alcohol makes a beautiful, clean and efficient fuel… Alcohol can be manufactured from corn stalks, and in fact from almost any vegetable matter capable of fermentation… We need never fear the exhaustion of our present fuel supplies so long as we can produce an annual crop of alcohol to any extent desired."[15]
  • In 1918, Scientific American says it is "now definitely established that alcohol can be blended with gasoline to produce a suitable fuel …" [16] Another article notes that the Pasteur Institute of France found it could obtain 10 US gallons (38 L) of ethanol per ton of seaweed.[17]
  • In 1919, Prohibition of beverage alcohol in the U.S. leads to suggestions for more ethanol use as an anti-knock blend with gasoline.[18] Farm belt politicians are split on ethanol as a fuel. While distillers could have a new market for their alcohol, some thought that allowing any distillery to stay open would be a "bargain with the devil."
  • In the 1920s and 1930s, Koolmotor, Benzalcool, Moltaco, Lattybentyl, Natelite, Alcool and Agrol are some of the gasoline-ethanol blends of fuels once found in Britain, Italy, Hungary, Sweden, South Africa, Brazil and the USA (respectively).
  • In 1920, David White, chief geologist of US Geological Survey, estimates total oil remaining in the US at 6.7 billion barrels (1.07×109 m3). "In making this estimate, which included both proved reserves and resources still remaining to be discovered, White conceded that it might well be in error by as much as 25 percent." [19]
  • In 1921, leaded gasoline is developed at the General Motors research laboratories in Dayton, Ohio. GM researcher Thomas Midgley, Jr. still maintains: "The most direct route which we now know for converting energy from its source, the sun, into a material that is suitable for use in an internal combustion motor is through vegetation to alcohol… It now appears that alcohol is the only liquid from a direct vegetable source that combines relative cheapness with suitability (although other sources might be found)… Alcohol will stand very high initial compressions without knocking, and at high compressions is smooth and highly satisfactory.".[20]
  • In 1921, British engineer Harry Ricardo patents racing fuels RD1 and RD2 (for Ricardo Discol) that contained methanol and ethanol, acetone and small amounts of water. These were widely used on race tracks throughout Europe and the US in the 1920s and 30s.
  • In 1923 leaded gasoline is marketed, and by 1924 GM and Standard Oil Co. form the Ethyl Corp. Ethyl claims it has "solved" the problem of engine knock, but public health scientists (e.g. Alice Hamilton of Harvard University) are appalled at the prospects for lead poisoning and insist that alternatives such as ethanol blends are available.[21]
  • In 1923 Rolls-Royce engine designer Harry Ricardo writes: "…It is a matter of absolute necessity to find an alternative fuel. Fortunately, such a fuel is in sight in the form of alcohol; this is a vegetable product whose consumption involves no drain on the world’s storage and which, in tropical countries at all events, can ultimately be produced in quantities sufficient to meet the world’s demand, at all events at the present rate of consumption. By the use of a fuel derived from vegetation, mankind is adapting the sun’s heat to the development of motive power, as it becomes available from day to day; by using mineral fuels, he is consuming a legacy – and a limited legacy at that – of heat stored away many thousands of years ago. In the one case he is, as it were, living within his income, in the other he is squandering his capital. It is perfectly well known that alcohol is an excellent fuel, and there is little doubt but that sufficient supplies could be produced within the tropical regions of the British empire…" [22]
  • In 1923, the price of alcohol from molasses was less than 20 cents per US gallon, while retail gasoline prices had reached an all-time high of 28 cents per gallon. Standard Oilexperiments with a 10% alcohol, 90% gasoline blend for a few months to increase octane and stop engine knock.
  • In 1923, French assembly passes the Carburant National law requiring gasoline importers to buy alcohol for 10% blends from the State Alcohol Service. The law has a far-reaching impact as many other nations, especially Brazil and other sugar-cane growing countries, were influenced to enact similar laws based on the French and German programs.[23]
  • By the mid-1920s, ethyl alcohol is blended with gasoline in every industrialized nation, and some blends are showing up as experiments in the United States, but the market is dominated by leaded gasoline.
  • In October of 1924, a catastrophic miscalculation in the production of leaded gasoline causes at least 17 refinery deaths and many dozens of permanently debilitating injuries. GM and Standard very nearly abandon leaded gasoline, but decide to defend it, claiming (contrary to their own prior published research) that ""So far as science knows at the present time, tetraethyl lead is the only material available which can bring about these [antiknock] results." [24]
  • In 1925, Henry Ford tells The New York Times that ethyl alcohol is "the fuel of the future" which "is going to come from fruit like that sumach out by the road, or from apples, weeds, sawdust -- almost anything. There is fuel in every bit of vegetable matter that can be fermented. There's enough alcohol in one year's yield of an acre of potatoes to drive the machinery necessary to cultivate the fields for a hundred years." [25]
  • In 1926, US Public Health Service allows leaded gasoline to return to the market.
  • In 1928 Harry Ricardo, National Distillers Co. and Shell Oil introduce an alcohol fuel blend in the United Kingdom called "Cleveland Discol." The ethanol blend is a popular unleaded gasoline brand and is sold through 1968.[26]
  • In August 1930, the German government required all gasoline importers to buy 2.5% of the volume of their imports from the German Alcohol Monopoly, and the ratio was increased to 6% and then 10% by 1932. Estimates of alcohol used in 1932 vary from 44 million liters to about 175 million liters. Some 36,000 small farm alcohol stills, owned by the monopoly, were in operation at this time.[27] By 1938, Germany was producing about 267 million liters of ethanol, about two thirds from potatoes and the rest from grain, wood sulfite liquors and beets. Some 89 million liters of methanol were produced from coal, while other synthetic fuels included 550 million liters of benzene and over one billion liters of synthetic gasoline. All told, 54% of the pre-war German fuel production was derived from non-petroleum sources, of which 8% was ethanol from renewable sources [28]
  • In the 1930s, the Dust bowl drought and Great Depression forced many more farmers to move to the cities looking for work, leaving their alcohol fuel stills behind. Henry Ford, a farmer himself, supported ethanol's use over gas.
  • In 1933, faced with the 25% unemployment of the Great Depression, the European concept of finding new markets for surplus farm products is widely discussed, with ethanol-gasoline blending among the most significant. Fuel blending experiments begin in Peoria, IL, Spokane WA, Lincoln, NE, and Ames, IA. Federal and state governments consider tax advantages to help ethanol production and increase employment among farmers. By 1935 the Chemurgy movement emerges, supported by farmers, Republicans, and Henry Ford. Along with ethanol, chemurgy research included the industrial development of agricultural raw materials such as hemp, soybeans and new products from biological materials, such as hemp & soybean plastics and inks.
  • In 1933, a campaign to end Prohibition in the United States emerges. Concerned about renewed interest in ethanol for fuel, the American Petroleum Institute begins a campaign[29] against ethanol blends, claiming such "will harm the petroleum industry and the automobile industry as well as state and national treasuries by reducing [oil] consumption," the sole beneficiaries allegedly being distillers, railroads (which would transport the alcohol) and bootleggers "to whom would be opened brand new fields of fraud."[30] Prohibition ends with the passage of the Twenty-first Amendment to the United States Constitution on December 5, 1933.
  • From 1933 to 1939, various oil companies and the American Petroleum Institute argued that tax incentives for ethanol would hurt the oil industry, reduce state treasuries, and create a bootlegger' atmosphere around fueling stations. They also claimed alcohol fuel was inferior to gasoline.[31]
  • In 1937, the farm chemurgy movement finds backers for the Agrol ethanol fuel plant, created at Atchison, Kansas. For two years, ethanol blends were sold at around 2,000 service stations in the U.S. Midwest. Agrol plant managers complained of sabotage and bitter infighting by the oil industry, and the cheaper price of gasoline. Agrol sold for 17 cents per gallon, while leaded gasoline sold for 16 cents.
  • In 1939, Agrol production shuts down.
  • In 1942, chemists who designed the Agrol ethanol plant, especially Leo Christensen, go to work producing ethanol for aviation fuel and synthetic "Buna-S" rubber for World War II. By 1944, petroleum based synthetic rubber production lags, and three quarters of all tires, raincoats, engine gaskets and other rubber products for the war effort come from ethanol.[32]
  • In 1942, a war investigating committee led by then-Senator (and future president) Harry Truman makes public evidence that the oil industry had colluded with German chemical companies, especially I.G. Farben, to prevent the development of synthetic rubber production in the United States. Standard Oil (Exxon) had entered a partnership that it described as a "full marriage" designed to "outlast the war" no matter who won.[33]
  • In 1949, S. J .W. Pleeth, chemist for the Cleveland Discol company in Great Britain, writes: "The bias aroused by the use of alcohol as a motor fuel has produced [research] results that are incompatible with each other ... Countries with considerable oil deposits -- such as the US -- or which control oil deposits of other lands -- such as Holland -- tend to produce reports antithetical to the use of fuels alternative to petrol; countries with little or no indigenous oil tend to produce favorable reports. The contrast ... is most marked. One can scarcely avoid the conclusion that the results arrived at are those best suited to the political or economic aims of the country concerned or the industry sponsoring the research. We deplore this partisan use of science, while admitting its existence, even in the present writer." [34]
  • In 1964, a seven-car crash kills drivers Dave MacDonald and Eddie Sachs on the second lap of the Indianapolis 500, as over 150 US gallons (570 L) of gasoline burned. Johnny Rutherford, who was also involved in the crash, survived, mainly because his methanol-fueled car had not ignited. The United States Auto Club bans gasoline and switches all cars to methyl alcohol (methanol), a rule which would stay for 41 years before ending after the 2005 race.
  • During the Nigerian Civil War of 1967 to 1970, Engineers in the breakaway republic of Biafra resorted to powering vehicles with alcohol. Initially, alcohol was used to supplement the crude oil refining capacity which the fledgling state had under its control, but as the Soviet and UK backed Nigerian army seized the oil producing regions, and with the Nigerian embargo beginning to bite, alcohol became the dominant source of fuel for the economy.
  • In 1971, the Nebraska Agricultural Products Industrial Utilization Committee (or "Gasohol" Committee) is formed to find new uses for surplus grain. The commission tests ethanol-gasoline blends in thousands of cars over millions of miles, proving that ethanol can be used as an octane-boosting additive to replace leaded gasoline.
  • In 1973, Arab oil embargo creates a worldwide energy crisis, leading to intensified search for alternative energy sources.
  • In 1979, President Jimmy Carter's administration creates federal incentives for ethanol production. Federal and state subsidies for ethanol amount to about $11 billion between 1979 and 2000, as compared to about $150 billion in tax credits for the oil industry (from 1968–2000), according to the General Accounting Office.[35]
  • By the mid-1980s, over 100 new corn alcohol production plants are built and over a billion US gallons of ethanol for fuel were sold per year. The ethanol program is controversial for several reasons, not the least of which was that the ethanol industry was dominated by one company – Archer Daniels Midland of Peoria, Ill.
  • In 1984, the number of ethanol plants peaked at 163 in the U.S., producing 595 million US gallons (2,250,000 m3) of ethanol that year.
  • In 1988, the George H. W. Bush administration proposes a cleanup of "air toxics" in gasoline, focusing on replacing benzene octane boosters with ethanol. The proposal leads to one part of the 1990 Clean Air Act.
  • In the late 1980s and 1990s, an oil surplus drives gasoline prices down as low as $12 per barrel, driving most of the ethanol industry into bankruptcy.
  • In 1990 and 1992, Congress passes amendments to the Clean Air Act encouraging the use of ethanol and other oxygenated fuels as replacements for benzene, toluene and xylene octane boosters. MTBE becomes the oil industry's favorite additive, but as water pollution problems were recognized, MTBE is banned in California. Ethanol production rises to the 4-billion-US-gallon (15,000,000 m3) level.
  • Between 1997 and 2002, three million U.S. cars and light trucks are produced which could run on E85, a blend of 85% ethanol with 15% gasoline. Almost no gas stations sell this fuel however.
  • In the early 2000s, the invasion of Iraq makes Americans aware of their dependence on foreign oil. This and worry over anthropogenic climate change causes leading alternative energies like biofuel, solar and wind to expand 20 to 30% yearly.
  • In 2003, California is the first state to ban MTBE. Several other states start switching soon afterward. California consumes 900 million US gallons (3,400,000 m3) of ethanol a year, about a third of all the ethanol produced in the United States.
  • In 2004, Crude oil prices rise by 80%. Gasoline prices rise 30% in the U.S. Diesel fuel rises almost 50%. These rises are caused by hurricane damage to oil rigs in the Gulf of Mexico, attacks on Iraqi oil pipelines, disruptions elsewhere, and rising demand for gasoline in Asia, as Asians buy more cars. Alcohol fuel prices are much closer to the price of gasoline. The ethanol industry in the USA makes 225,000 barrels (35,800 m3) per day in August, an all-time record. Some conventional oil fuel companies are investing in alcohol fuel. Oil reserves are forecast to last about 40 more years. Total use (demand) of ethanol is 3.53 billion US gallons (13,400,000 m3).
  • In 2005, E85 sells for 45 cents (or 30-75 cents wholesale) less than gasoline on average in the United States. More than 4 million flexible-fuel (capable of running on E85 as well as gasoline) vehicles exist in the United States. About 400 filling stations exist in the US that sell E85 fuel, mostly in the Midwest. Gasoline prices rise as ethanol prices stay the same, due to rapidly growing ethanol supply and federal tax subsidies for ethanol. Wholesale ethanol prices drop nearly 30% between January and April, or $1.75 to $1.23 per gallon in the U.S.
  • In 2005, the earliest-documented test of driving a car designed solely for gasoline use, long-distance solely on 100% butanol fuel occurs as American motorist David Ramey drove from Blacklick, Ohio to San Diego, California using 100% butanol in an unmodified 1992 Buick Park Avenue.[36]
  • In 2006, the Indy Racing League switches to a 10% ethanol-90% methanol fuel mixture, as part of a phase-in to an all-ethanol formula in 2007. Bill Gates buys a quarter of Pacific Ethanol Inc. for $84 million.
  • In 2007, United Nations Food and Agriculture Organization Special Rapporteur for the Right to Food urges five-year moratorium on food based biofuels, including ethanol, saying its development is a "crime against humanity." [37] The UN Food and Agriculture Organization (FAO) calls this "regrettable," and UN secretary-general Ban Ki-Moon, called for more scientific research. "Clearly biofuels have great potential for good and, perhaps, also for harm." [38]
  • In 2008, Bill Gates sells most Pacific shares held by Cascade Investment for a loss of $38.9 million.[39]
 

gautrucbe

Xe tải
Biển số
OF-331708
Ngày cấp bằng
18/8/14
Số km
389
Động cơ
285,785 Mã lực
Giờ có nghịch lý là đứa nào điểm tốt, đương nhiên kỹ năng sống kém. Đứa nào điểm kém, kỹ năng sống tốt, cuộc sống về sau giàu sang chức tước.... Thế nên giờ chính ra không dám khoe con vì sợ đánh giá.
Mọi người thường lấy một vài cá nhân điển hình để cho răng thằng dốt thì sẽ thành đạt, thằng nhà giàu thì sẽ ỷ lại. Xin thưa, ko có đâu.
Nhà giàu ko phải tự nhiên giàu. Họ khôn chán vạn chúng ta. Mình đã tiếp xúc với nhiều cháu gia đình khá giả. Quả là rất đỉnh.
Thằng dốt thành đạt có một vài điển hình. Còn ối người giỏi mà thành đạt lại coi như chuyện đương nhiên. Mà học để có bảng điểm đẹp, kể cả do học thêm cungz chày da chóc vải. Ko phải cứ đến nộp tô học thêm của cô là đương nhiên 10.
Xin đừng lấy ý kiến của mình để quy chụp ngưồ khác. Ai thích khỏe thì cứ khoe. Ai thích giấu cứ giấu. Thế mới là xã hội. Hà cớ gì mà người ta khỏe con người ta học tốt lại dè bỉu này kia, rồi lại rủa kỹ năng sống....Take it easy cho nhẹ nhàng.
 

TieuFu

Xe container
Biển số
OF-148443
Ngày cấp bằng
7/7/12
Số km
8,537
Động cơ
483,427 Mã lực
Nơi ở
rừng
Cháu trai em sinh năm 1981 cựu học sinh Việt Đức.

Em thề rằng 12 năm
Cấp 1 Võ Thị Sáu
Cấp 2 Ngô Sĩ Liên
Cấp 3 Việt Đức.

12 năm nó là học sinh giỏi nhất 3 trường nó học luôn.

Lớp 10 đoạt giải nhất môn Sinh toàn thành phố
Lớp 12 đoạt giải quốc gia luôn.

Bố em cũng vì học giỏi xuất sắc nên bị giữ lại trường ĐH
Nó giống Ông ngoại - Bố em

Nó vào thẳng Y + Dược thế mà đâm đầu thi kinh tế được á khoa.

Bây giờ nó giỏi nên không chịu làm thuê và không chịu vào NN.
Lập công ty ở VN em thấy vất vả lắm.
Nhân cái bảng điểm khủng này, Moon cũng có cháu khủng. Tiện đây em cũng khoe hàng xóm nhà em.
Thằng cháu, con ông hàng xóm em học hành thuộc dạng xuất sắc, luôn đứng thứ nhất từ dưới lên, kể từ lúc nó học trường làng cho đến khi nó học cấp 3 trường thành phố.
Khỗng những dốt toán, mà văn cũng lủng củng không ra câu ra cú chứ chưa nói gì đến sinh hay lý.
Ấy thế mà nó hoạn lợn rất tài, nhằng phát phát xong, mỗi con chừng 5 phút.
Nó hoạn siêu đến nỗi mấy cái trại lợn phải xếp hàng chờ nó.
Vậy mà không hiểu tại sao mấy năm trước nó lại chuyển sang chăn lợn. Không chịu đi hoạn nữa.
Số nó đen, năm ngoái năm kia lợn xuống giá, lỗ cụt cả vốn. Giờ chỉ còn lại cái chuồng.

Lại nói đến ông hàng xóm, bố nó. Tay này được goi là giáo sư số học. Chả cần sổ sách gì, cứ hỏi ngày này tháng trước đề ra con gì, lô ra con gì là nói vanh vách, không sai tý nào.
Ấy thế mà có cái nhà cũng chả gữ được, tháng trước phải bán còn chưa đủ trả tiền lô đề. Thật là trời không có mắt.

Thằng em của nó, mới học hết lớp 7, chữ viết còn chưa đúng chứ chả nói gì đến hoá hữu cơ mí hoá dầu.
Thế mà nó ở nhà kỳ cụi mua dầu nhớt thải về đun đun nấu nấu, rồi lọc lọc pha pha, rồi bỏ mối cho cửa hàng sửa xe.
Năm ngoái mua cái nhà mấy chục tỏi, rồi trả luôn món nợ lô đề của ông bố, thế mới tài !
:)):)):)):))
 

Ruan pham

Xe tăng
Biển số
OF-417991
Ngày cấp bằng
22/4/16
Số km
1,120
Động cơ
231,834 Mã lực
Nhân cái bảng điểm khủng này, Moon cũng có cháu khủng. Tiện đây em cũng khoe hàng xóm nhà em.
Thằng cháu, con ông hàng xóm em học hành thuộc dạng xuất sắc, luôn đứng thứ nhất từ dưới lên, kể từ lúc nó học trường làng cho đến khi nó học cấp 3 trường thành phố.
Khỗng những dốt toán, mà văn cũng lủng củng không ra câu ra cú chứ chưa nói gì đến sinh hay lý.
Ấy thế mà nó hoạn lợn rất tài, nhằng phát phát xong, mỗi con chừng 5 phút.
Nó hoạn siêu đến nỗi mấy cái trại lợn phải xếp hàng chờ nó.
Vậy mà không hiểu tại sao mấy năm trước nó lại chuyển sang chăn lợn. Không chịu đi hoạn nữa.
Số nó đen, năm ngoái năm kia lợn xuống giá, lỗ cụt cả vốn. Giờ chỉ còn lại cái chuồng.

Lại nói đến ông hàng xóm, bố nó. Tay này được goi là giáo sư số học. Chả cần sổ sách gì, cứ hỏi ngày này tháng trước đề ra con gì, lô ra con gì là nói vanh vách, không sai tý nào.
Ấy thế mà có cái nhà cũng chả gữ được, tháng trước phải bán còn chưa đủ trả tiền lô đề. Thật là trời không có mắt.

Thằng em của nó, mới học hết lớp 7, chữ viết còn chưa đúng chứ chả nói gì đến hoá hữu cơ mí hoá dầu.
Thế mà nó ở nhà kỳ cụi mua dầu nhớt thải về đun đun nấu nấu, rồi lọc lọc pha pha, rồi bỏ mối cho cửa hàng sửa xe.
Năm ngoái mua cái nhà mấy chục tỏi, rồi trả luôn món nợ lô đề của ông bố, thế mới tài !
:)):)):)):))
Thằng cu nhà em nó hỏi là không học gi bây giờ sau có trở thành Entrepreneur không, em bảo k học gì thì làm thằng làm nails suốt ngày bị các cụ trên OF chê như bố thôi. Câu chuyện của cụ đúng là trả lời đc câu hỏi của nó thật.

Em cũng chẳng thúc trẻ con nhà em lắm đâu, đứa nào học được em cũng động viên khuyến khích, đứa nào k học đc cũng chịu thôi. Nhưng mà nói thật nếu nó đi học về bảo được 30/35 câu toán, em liền chúc mừng, tuyên dương nó ngay. Cố lắm mà không ngừng được vẫn phải hỏi nó thế các bạn ntn, có nhiều bạn hơn con không. Chắc điểm số với thành tích ngấm vào máu người Việt òi.
 

dacootodau

Xe tăng
Biển số
OF-312876
Ngày cấp bằng
22/3/14
Số km
1,013
Động cơ
308,402 Mã lực
F1 nhà cháu đang học lớp 2 cứ điểm trung bình 7 là ok cháu bảo con học thế nào lớp 60 bạn đứng thứ 20 nhóm đầu là ok
 

lovecarhpqn

Xe điện
Biển số
OF-470778
Ngày cấp bằng
16/11/16
Số km
3,079
Động cơ
248,268 Mã lực
Tuổi
48

dogfight

Xe tải
Biển số
OF-14644
Ngày cấp bằng
9/4/08
Số km
499
Động cơ
512,387 Mã lực
Quan trọng là đứng thứ mấy, chứ toàn gần 10 mà đứng bét lớp thì lại vẫn ăn cám như thường.
 

dangdixemay

[Tịch thu bằng lái]
Biển số
OF-556417
Ngày cấp bằng
3/3/18
Số km
1,439
Động cơ
167,129 Mã lực
E nói thiệt nhé, mấy cụ đang cướp đi tuổi thơ của con nít đấy. Học nhiều làm éo gì ở lứa tuổi còn đang chờ lớn. Dạy cho nó đạo đức và rèn luyện sức khỏe ấy. Cho nó thấy đc làm con nít là hạnh phúc.
 

dalink

Xe điện
Biển số
OF-555588
Ngày cấp bằng
26/2/18
Số km
4,264
Động cơ
202,427 Mã lực
Nơi ở
noland
Cũng tuỳ cụ ạ. Ông gia sư cho em hồi cấp 3 nhà cũng ở HN, ko giàu k nghèo, hồi 2000 tới dạy em xuống bị mấy đứa sv nữ trêu xịt lốp xe mà ổng cũng chả bảo em cho vay tiền, dắt bộ con xe 82 về nhà cách 5, 6 km.

Vậy mà giờ ổng đã là PTGĐ một công ty kiểm toán hàng đầu Việt Nam. Tất nhiên ông này siêu giỏi từ hồi học phổ thông, và là thực học.
Gõ thêm chữ con ở phần nhận xét không biết mất thêm bao nhiêu thời gian chứ? gv còn như thế bảo sao trò chẳng điểm cao.
3 cái điểm số này chẳng nói lên điều gì.Cơ bản là kỹ năng sống của con thế nào? Cách ứng xử ra sao? Gần nhà em có thằng cu học cũng dạng siêu,cháu ở nhà ngoan lắm thế mà vào 1 ngày đẹp trời năm ĐH thứ nhất đi học về xe cháu bị xịt lốp vậy mà cháu dắt bộ từ ĐHQG về nhà ở Mai dịch vì k biết làm thế nào hơn ngoài việc dắt bộ ấy.:(
 
Thông tin thớt
Đang tải

Bài viết mới

Top