[Funland] Formula F1 - 2016

dinhtuan117

Xe buýt
Biển số
OF-413029
Ngày cấp bằng
27/3/16
Số km
570
Động cơ
228,493 Mã lực
Tuổi
36
Giữa chặng Ham chạy lốp S mà cụ. Stint cuối Ham mới chayk lốp M .
K hiểu sao Ham lại chạy mỗi 01 vòng 6 trên lốp SS nhỉ.
Mình thấy ham chạy lốp M gần 30 vòng luôn mà.
Mà Ham bị gì mà mới có 2x vòng mà vào pit đến 5 lần.
 

November Rains

Xe điện
Biển số
OF-400679
Ngày cấp bằng
11/1/16
Số km
2,687
Động cơ
253,278 Mã lực
chú Kyvat vượt trong nguy hiểm nhưng đáng để mạo hiểm,cũng may là vẫn giữ được bạn Vettel cho Fer

hơi nhọ cho Fer nhưng thế là ổn cho một ngày đáng ra 3 ông Rai,Vet,Kyvat phải nghỉ ngay từ vòng 1.
 

thanh040506

Xe trâu
Biển số
OF-357778
Ngày cấp bằng
11/3/15
Số km
34,265
Động cơ
677,232 Mã lực
chú Kyvat vượt trong nguy hiểm nhưng đáng để mạo hiểm,cũng may là vẫn giữ được bạn Vettel cho Fer

hơi nhọ cho Fer nhưng thế là ổn cho một ngày đáng ra 3 ông Rai,Vet,Kyvat phải nghỉ ngay từ vòng 1.
K bị va nhau lúc depart thì Ros k thảnh thơi win thế đâu, có khi Fer 2 oánh 1 lại làm nên chuyện í☺
 

ththang

Xe lăn
Biển số
OF-28482
Ngày cấp bằng
6/2/09
Số km
10,908
Động cơ
575,215 Mã lực
Mấy em gái Thượng Hải





































 

ththang

Xe lăn
Biển số
OF-28482
Ngày cấp bằng
6/2/09
Số km
10,908
Động cơ
575,215 Mã lực
(tiếp theo)





















Em này rất nổi tiếng, hình như em bingbing (Lý Băng Băng)


 

ththang

Xe lăn
Biển số
OF-28482
Ngày cấp bằng
6/2/09
Số km
10,908
Động cơ
575,215 Mã lực
Fan Bingbing













 
Chỉnh sửa cuối:

thanh040506

Xe trâu
Biển số
OF-357778
Ngày cấp bằng
11/3/15
Số km
34,265
Động cơ
677,232 Mã lực
Hôm đua thấy PBB ngồi trong cabin đội nào nhỉ, hình như Red Bull.
 

ththang

Xe lăn
Biển số
OF-28482
Ngày cấp bằng
6/2/09
Số km
10,908
Động cơ
575,215 Mã lực
Do 3 ông grid sát nhau quá. Đen lại va vào nhau.
Tuy nhiên Fer Race tốt.
Cựu tay đua F1 Franck Montagny đã phát biểu trên tờ báo Pháp Le Point: có lẽ Fer là chiếc xe nhanh nhất ở #ChineseGP. Mặc dù xe của VET bị hư hỏng nhẹ ở cánh gió trước và nếu cuộc đua không có nhiều trục trặc có lẽ họ sẽ làm tốt hơn P2 và P5.
 

thanh040506

Xe trâu
Biển số
OF-357778
Ngày cấp bằng
11/3/15
Số km
34,265
Động cơ
677,232 Mã lực
Cựu tay đua F1 Franck Montagny đã phát biểu trên tờ báo Pháp Le Point: có lẽ Fer là chiếc xe nhanh nhất ở #ChineseGP. Mặc dù xe của VET bị hư hỏng nhẹ ở cánh gió trước và nếu cuộc đua không có nhiều trục trặc có lẽ họ sẽ làm tốt hơn P2 và P5.
Thế e mới nói. Rai 3 pit nhưng thực ra 2 pit do pit lần đầu là vòng 2, xe cũng thay cánh gió mà từ cuối đoàn vượt lên thứ 5.
Vet chạy lốp SS nhanh vượt ầm ầm☺
 

ththang

Xe lăn
Biển số
OF-28482
Ngày cấp bằng
6/2/09
Số km
10,908
Động cơ
575,215 Mã lực
Cuối tuần này tại Sochi: #RussianGP các cụ nhé

 

thanh040506

Xe trâu
Biển số
OF-357778
Ngày cấp bằng
11/3/15
Số km
34,265
Động cơ
677,232 Mã lực
Cuối tuần này Fer có đợt nâng cấp 3/9 Token Động cơ đầu tiền, hi vọng có kịch hay để xem?
Vet hơi nhọ vì phải sử dụng đông cơ thứ 3/5 của cả mùa, 1 cái bị cháy ở Barain, 1 cái cũ

http://thethaotocdo.vn/f1/ferrari-mang-den-sochi-goi-nang-cap-dong-co-lon.html
Đường đua này rộng dễ vượt lắm. Năm ngoái có đoạn 3 xe xếp hàng ngang chạy song song☺☺☺
 

ththang

Xe lăn
Biển số
OF-28482
Ngày cấp bằng
6/2/09
Số km
10,908
Động cơ
575,215 Mã lực
Thông tin vòng đua #RussianGP này chi tiết hơn

 

ththang

Xe lăn
Biển số
OF-28482
Ngày cấp bằng
6/2/09
Số km
10,908
Động cơ
575,215 Mã lực
Cuối tuần này Fer có đợt nâng cấp 3/9 Token Động cơ đầu tiền, hi vọng có kịch hay để xem?
Vet hơi nhọ vì phải sử dụng đông cơ thứ 3/5 của cả mùa, 1 cái bị cháy ở Barain, 1 cái cũ

http://thethaotocdo.vn/f1/ferrari-mang-den-sochi-goi-nang-cap-dong-co-lon.html
Tại Sochi Fer cũng nâng cấp cánh gió mới tăng Downforce. Không biết gói nâng cấp động cơ lần này của Fer có liên quan đến hiệu suất đánh lửa phản lực không? e mới đọc bài này nhưng nó nặng đô về kỹ thuật quá không hiểu được.

Đọc lại Fer đã dùng ở Canada từ 2015 :D

Turbulent Jet ignition pushes engine combustion efficiency

It has recently emerged that Turbulet Jet Ignition (TJI), and not HCCI, is one of the key technologies that Scuderia Ferrari is using in Formula One engines to push the power unit's efficiency further forward.

Confirmation has come from Mahle, one of Ferrari's suppliers, that at least the Italian team is now using TJI in its power unit. The company's latest annual report quotes Fred Turk, head of Mahle Motorsports as saying: “The Mahle Motorsports engineers have found the right solution for Scuderia Ferrari. More than five years of development preceded that crucial phone call to Maranello with the proposal: ‘We’ve found an interesting new solution for you.’ Mahle Jet Ignition is the name of the innovation that gives the engines from Maranello a boost. Within a few weeks, in spring 2015, we adapted our solution to the Formula 1 requirements, allowing Ferrari to compete in Canada with this solution for the first time.”

Since the Canadian Grand Prix of 2015, in which Ferrari was reported to have made a solid step forward, Mahle's new Jet Ignition system is in use to improve combustion efficiency, and as such power - given that Formula One regulations currently limit performance by limiting the amount of fuel that can be used.

The jet ignition system is a new combustion technology, patented as US20120103302 on 1 Nov 2011 that replaces the standard spark plug in SI engines with a jet ignition chamber assembly. It facilitates the implementation of ultra lean-burn operation in gasoline engines, improving their efficiency and reducing the formation of pollutants such as nitrogen oxide and particulates.

One of the main benefits of the system is that, depending on the specific design of the cylinder heads, the jet igniter can be a drop in replacement for the traditional spark plug.

The jet igniter itself includes a small ignition chamber with a direct injector (DI) that provides a small amount of auxiliary fuel (<5% of the total system fuel) and a spark plug to ignite that charge. The ignition chamber is connected to the main chamber by a number of orifices which allow jets of partially combusted products to ignite the main charge. The smaller orifice size causes turbulence in the hot gas jets which then penetrate deeper into the main combustion chamber and cause an evenly distributed ignition effect. The main chamber is fuelled through a conventional port or direct-injection injector.




With 4-8 ignition jets, depending on the application, the main charge is extensively ignited and a faster burn-through and pressure build-up is generated. Furthermore, this process allows increased compression ratios (a 4 point increase in some applications) combined with lower combustion temperatures and reduced throttling / pumping losses to achieve peak indicated thermal efficiencies up to 45% - not to be confused with the reported > 48% thermal efficiency that Mercedes is achieving for its entire F1 power unit.


The details of how Mahle has adapted the TJI system for Ferrari or obviously still held anxiously secret, but results from the various testing beds have shown promising measurements. Mahle have for instance tested various prototypes with on a visual test bed, as well as a single-cylinder engine, and found fuel efficiency gains of more than 17% over spark ignition. Apart from this increased efficiency, the potentially reduced cooling needs will be equally interesting for F1 designers, as that could allow tigher cooling packages and improved aerodynamics.

Mahle says the new design results in much quicker ignition that with standard spark ignition, "enabling the engine to operate at optimum spark timing as the knock limit is extended significantly. In car engines, high fuel savings are achieved by the higher, almost diesel-like efficiency. Engine tests show specific consumption below 200g / kWh and significant related reductions in CO2 emissions".

The German powertrain designer also states that in addition to providing efficiency and fuel consumption advantages, the system also brings considerably reduced emissions, with a reduction of NOx emissions by more than 99 percent in ultra-lean mode. The latter is obviously less relevant for Formula One and the Scuderia, but certainly interesting for future mass market exploitation as emission norms become more and more stringent.

By Steven De Groote on 25 Apr 2016, 23:37
 
Chỉnh sửa cuối:

cunbong2k9

Xe hơi
Biển số
OF-82495
Ngày cấp bằng
11/1/11
Số km
122
Động cơ
414,420 Mã lực
Chắc vòng trước vừa quẹt đã hỏng nên gắn thêm mấy đinh tán vô =-O

Sent from my XT1254 using Tapatalk
 
Thông tin thớt
Đang tải

Bài viết mới

Top