e xem cờ nhíp này rồi ợ. không chứng minh được gì.
thậm chí còn tệ hơn vì:
1. cái ảnh đại diện của cờ nhíp là hộp số biến mô (ok nhầm tí không sao- ông làm cờ nhíp nghĩ) (em thì nghĩ: không biết đây là hộp số gì nhưng không phải hộp số dct rồi. mà lại đang làm cờ nhíp về những sự thật về hộp số select ship cơ đấy. ngớ ngẩn vãi)
2. select shift: có hai thông tin truyền thông quan trọng nhất:
2.1. ly hợp đã được ngâm dầu rồi nhá: không lo nóng cháy ví lại ngâm nước nữa hehe.
trong ghi chú của cờ nhíp cụ trích theo thì chơi ngay câu:
The SelectShift is a "dual-clutch" transmission..... A DCT is literally just two dry-clutch
WTF.?????
2.2. có thể chuyển số theo ý thích bằng nút chuyển số + - ở cần điều khiển số hoặc trên tay lái .... vân vân ....
cái này là chế độ chuyển số manual: mà các hộp số tự động các loại đều thiết kế.
vậy cờ nhíp trên không chứng minh được selectshift là hộp số ly hợp kép ngâm dầu có lẫy chuyển số manual.
còn bài viết này thì nó nói luôn còn gì cụ
https://itstillruns.com/selectshift-transmission-7768221.html
Conventional automatic transmissions have their benefits in terms of convenience, but manuals have always been better from a mechanical perspective. The Ford SelectShift transmission is one of the newest generation of gearboxes that combines the best of both -- and then some.
Construction
The SelectShift is a "dual-clutch" transmission, the same type used in some of the highest-end performance cars on the road today. A DCT is literally just two dry-clutch, computer-controlled manual transmissions placed side-by-side, connected to each other with a common input shaft and common output shaft. One transmission carries the odd-numbered gears, and the other the even-numbered gears. These transmissions have been around in theory for more than 70 years, but weren't practical without computer controls. In the 1980s, Porsche rediscovered the concept, and did the lion's share of modern development. Most DCTs, including the SelectShift, are direct inheritors of Porsche's design work.
Function
A DCT works by "pre-selecting" gears. The vehicle starts out in first gear, with the clutch on the left-hand -- odd-number -- transmission engaged, and the clutch on the right-hand transmission disengaged. During the upshift, the right-hand transmission's clutch engages, sending power to second gear as the left-hand clutch disengages and releases first gear, and on and on. The end result is a completely seamless, crisp and uninterrupted delivery of power, with absolutely no lag between gears. It's a transmission with almost all the benefits of both a manual and an automatic, and ends up better than either in almost every respect. The only downside: DCTs like the SelectShift are twice the transmission, so they're bigger, heavier and more expensive than their more garden-variety counterparts.