• [Thông báo] Diễn đàn tạm thời bảo trì từ 23h00 ngày 21/12 đến 03h00 ngày 22/12/2024 để nâng cấp. Mong cụ/mợ thông cảm.

Chuyên đề S class W140

W140

Xe tăng
Biển số
OF-298131
Ngày cấp bằng
11/11/13
Số km
1,611
Động cơ
325,910 Mã lực
Sắm cái công tắc này phòng khi đói kém chạy gờ ráp :D:((


upload-2019-4-10-20-3-10.png
 

New Land

Đi bộ
Biển số
OF-628672
Ngày cấp bằng
2/4/19
Số km
4
Động cơ
112,940 Mã lực
Tuổi
43
Cảm ơn bác W 140 rất nhiệt tình, hôm nào bác về Nam Định Em mời Bác ghé nhà Em chơi ạ!
 

W140

Xe tăng
Biển số
OF-298131
Ngày cấp bằng
11/11/13
Số km
1,611
Động cơ
325,910 Mã lực
Cảm ơn bác W 140 rất nhiệt tình, hôm nào bác về Nam Định Em mời Bác ghé nhà Em chơi ạ!
Báo cáo với Cụ là nhà iem cũng nhờ cái nhiệt tình đã phá tan 4-5 cái xe rồi đấy ạ :D:D:D
Nhà em cứ đúng công thức Bác dậy cán bộ mà làm theo thôi ''nhiệt tình + dốt nát = phá hoại''X_XX_XX_X
 

laze_a1

Xe tăng
Biển số
OF-11893
Ngày cấp bằng
4/12/07
Số km
1,694
Động cơ
469,113 Mã lực
Cảm ơn anh Phương W140 , mấy ngày vợ 2 ốm yếu vào được anh thăm khám tốt quá, hôm qua lại chạy test 300km ngay, phóng cứ gọi là vèo vèo :))
 

NewGuy

Xe hơi
Biển số
OF-70136
Ngày cấp bằng
7/8/10
Số km
103
Động cơ
429,644 Mã lực
Em hình như có duyên gặp con 0333 hay sao ấy, hôm qua cụ laze có gặp tay vịn nào ở Giáp Nhất ko >:)
 

W140

Xe tăng
Biển số
OF-298131
Ngày cấp bằng
11/11/13
Số km
1,611
Động cơ
325,910 Mã lực
Cảm ơn anh Phương W140 , mấy ngày vợ 2 ốm yếu vào được anh thăm khám tốt quá, hôm qua lại chạy test 300km ngay, phóng cứ gọi là vèo vèo :))
Chú phải phân thân ra thì mới chăm được vài ba vợ:-@:-@:-@
Cứ ôm vợ cả quên vợ hai, lại còn đòi chia tay bà bab-)
Các cô iem nhà chú đang hồi xuân, Ko được ''bơm'' thường xuyên là yếu ngay :D:D:D
 

laze_a1

Xe tăng
Biển số
OF-11893
Ngày cấp bằng
4/12/07
Số km
1,694
Động cơ
469,113 Mã lực
Chú phải phân thân ra thì mới chăm được vài ba vợ:-@:-@:-@
Cứ ôm vợ cả quên vợ hai, lại còn đòi chia tay bà bab-)
Các cô iem nhà chú đang hồi xuân, Ko được ''bơm'' thường xuyên là yếu ngay :D:D:D
Em biết sức có hạn nên mới chia tay bớt đi để còn lo lắng cho nó chu toàn ấy chứ anh :)
 

W140

Xe tăng
Biển số
OF-298131
Ngày cấp bằng
11/11/13
Số km
1,611
Động cơ
325,910 Mã lực
Báo cáo các Cụ là mấy ngày rất nóng tuần trước nữa, lang thang ngoài đường cả buổi, iem CL ko bị sao.
Đến hôm nay trời rõ mát thì lại chết máy
Nhà em đang lờ đờ trôi đến đèn đỏ, số vẫn để D, buông chân ga, rà nhẹ phanh, ngoẻo luôn
Chả còn cái gì nhà iem chưa thay thử, còn mỗi thằng lái xe là để nguyên
Ko biết làm gì nữa ^#(^:D>:D<
 

dragonkul88

Xe tải
Biển số
OF-198542
Ngày cấp bằng
15/6/13
Số km
209
Động cơ
326,645 Mã lực
Lâu rồi không thấy các cụ cập nhật thớt nhỉ. Xe w140 h giá khoảng bn ạ
 

W140

Xe tăng
Biển số
OF-298131
Ngày cấp bằng
11/11/13
Số km
1,611
Động cơ
325,910 Mã lực
Here Are All the Mercedes-Benz S-Class Models Ranked From Best to Worst
Later today, I'm reviewing a very clean, low-mileage, untouched example of an older Mercedes-Benz S-ClassOpens a New Window.. So right now, I thought it'd be nice to make a listing of my every single S-Class and how they rank, according to my (brilliant) opinion. This ranking takes into account style, quality, performance and just a general feeling about how each one has aged or will age -- along with its relative importance to the Mercedes-BenzOpens a New Window. lineup.

Just for the sake of clarity, I'm starting with the "first-generation" in 1972, rather than earlier models, as this was when Mercedes truly started to separate out the "classes" of vehicle. This is the definitive ranking of every S-Class, although really it's just one person's opinion. However, this opinion is completely correct, and if your own opinion differs with my ranking in any way, you are wrong. So here goes.



1. W140 (1992-1998)
To me, the "W140" S-Class is the best S-Class simply because it's the perfect blend of everything: It was the last S-Class seemingly designed with a "best at all costs" mentality, as later ones (and especially its successor, the W220) were clearly engineered to reach a certain price point. But it offers more technology and modernity than the other "best at all costs" S-Class models, simply by virtue of being newer. I also love the boxy, subdued styling, which was sadly killed off with the trying-too-hard look of the W220. The W140 was also the first S-Class to offer a V12-powered S 600 model, which cements its tremendously cool status.



2. W221 (2007-2013)
In time, I think the W221 S-Class will go down as one of the best designs ever. Not only did it bring the S-Class back to prominence after the weak W220 model, but it offered the sort of bold, aggressive styling that car shoppers now want -- a departure from earlier models with subtle styling, yes, but a classic example of Mercedes-Benz correctly reading the times and adapting. The W221 model was also absolutely gorgeous, and the interior was a brilliant return to form -- fewer buttons, better materials and the kind of place you'd actually want to spend time in.



3. W126 (1980-1991)
By choosing the W221 and W140 first, that means the legendary W126 is relegated to third place. That doesn't mean I think the W126 is bad -- but rather, it means that most S-Class models are so good that even third is an excellent place to be on this list. And, indeed, the W126 is an excellent car, with regal and majestic styling that so clearly defined what the "S-Class" brand meant throughout the 1980s. My only gripes: The W126 isn't exactly rare, and it's not uncommon to see them in poor shape or belching out diesel fumes all over some unattractive 1980s paint color, like peach yellow. And by today's standards, performance was severely lacking, even with the range-topping 560SEL -- surely a factor in Mercedes-Benz's decision to add a V12 to the next generation.



4. W222 (2014-present)
The latest S-Class is an excellent vehicle -- and, like the W126 above, its positioning on this list has little to do with its brilliance, which is unquestioned. Instead, the W222 simply hasn't had time to marinate and age, which is when we really start to figure out how good an S-Class actually is. Still, this one is obviously amazing, with a gorgeous interior and an unending range of technology designed to coddle the wealthiest among us. My biggest problem with the W222 is the styling: Occasionally, I still confuse a new C-Class for a W222 S-Class, as the Mercedes-Benz designs have become a little too similar for my liking.



5. W116 (1972-1980)
Although I have nothing against the W116, it's certainly my least favorite model aside from the heinous W220. It doesn't have any of the charm of 1960s Mercedes-Benz models and it didn't boast the "yes, a dictator is behind the wheel" image of the W126 -- the S-Class that, to me, really solidified the S-Class brand image. If it wasn't for the famed 450SEL 6.9 (which is one of my favorite vehicles), I suspect the W116 would be largely forgotten -- though I think many casual enthusiasts have practically forgotten it already, instead believing the W126 is the S-Class that "started it all." With the W116's forgettable styling and relatively austere interior, it's hard to blame them.



999. W220 (1999-2006)
Yes, I've put the W220 S-Class in 999th place. Few vehicles have tarnished a dynasty quite like the W220 S-Class, which was sold throughout the early 2000s. Featuring weird, melted "Is it a Hyundai?" styling and embarrassing interior materials (coupled with a similarly awful layout) these have deservedly fallen in price more than basically any other S-Class. They're also a nightmare to own -- especially when you buy one for $7,500 and are suddenly confronted with repair bills that can easily surpass that figure -- and filled with all sorts of complicated electronics that couldn't hide the fact that this vehicle, following up the W140, represented one of the worst redesigns in automotive history.


by Doug DeMuro
Doug DeMuro is an automotive journalist who has written for many online and magazine publications. He once owned a Nissan Cube and a Ferrari 360 Modena. At the same time.
 

W140

Xe tăng
Biển số
OF-298131
Ngày cấp bằng
11/11/13
Số km
1,611
Động cơ
325,910 Mã lực
Kiếm thêm em w221 nữa là đủ bộ nhất nhì ba :)):)):))
 

Crown_Super

Xe hơi
Biển số
OF-203881
Ngày cấp bằng
28/7/13
Số km
196
Động cơ
322,223 Mã lực
Báo cáo các Cụ là mấy ngày rất nóng tuần trước nữa, lang thang ngoài đường cả buổi, iem CL ko bị sao.
Đến hôm nay trời rõ mát thì lại chết máy
Nhà em đang lờ đờ trôi đến đèn đỏ, số vẫn để D, buông chân ga, rà nhẹ phanh, ngoẻo luôn
Chả còn cái gì nhà iem chưa thay thử, còn mỗi thằng lái xe là để nguyên
Ko biết làm gì nữa ^#(^:D>:D<
Em nó khỏi bệnh chưa cụ ơi?
 

W140

Xe tăng
Biển số
OF-298131
Ngày cấp bằng
11/11/13
Số km
1,611
Động cơ
325,910 Mã lực
Em nó khỏi bệnh chưa cụ ơi?
Vưỡn bệnh cụ ơi - nan y ko thuốc chữa :D
Nhà em chơi hết cả đông tây y kết hợp cả cúng mà chả khỏi >:D<
Nhưng mà em làm một thứ như này thì có vẻ yên ắng
Nhà em đục thông một đường gió điều hòa mát ra cái chỗ hộp đen đấy và nối ngược trở lại vào hệ thống quạt thổi gió điều hòa
Rồi cắm một cái cảm biến đo nhiệt độ khoang hộp đen đấy để theo dõi
Thì thấy nhiệt độ khoang hộp đen dao động quanh quanh khoảng 40
Mấy hôm vừa rồi chạy loăng quăng thử thì chưa thấy ngoẻo hôm nào cả [-O<^:)^X_X
 

Crown_Super

Xe hơi
Biển số
OF-203881
Ngày cấp bằng
28/7/13
Số km
196
Động cơ
322,223 Mã lực
Vưỡn bệnh cụ ơi - nan y ko thuốc chữa :D
Nhà em chơi hết cả đông tây y kết hợp cả cúng mà chả khỏi >:D<
Nhưng mà em làm một thứ như này thì có vẻ yên ắng
Nhà em đục thông một đường gió điều hòa mát ra cái chỗ hộp đen đấy và nối ngược trở lại vào hệ thống quạt thổi gió điều hòa
Rồi cắm một cái cảm biến đo nhiệt độ khoang hộp đen đấy để theo dõi
Thì thấy nhiệt độ khoang hộp đen dao động quanh quanh khoảng 40
Mấy hôm vừa rồi chạy loăng quăng thử thì chưa thấy ngoẻo hôm nào cả [-O<^:)^X_X
Ôi, kỳ công quá, cái hộp đen cũng được làm mát :D:D
 

W140

Xe tăng
Biển số
OF-298131
Ngày cấp bằng
11/11/13
Số km
1,611
Động cơ
325,910 Mã lực
Ôi, kỳ công quá, cái hộp đen cũng được làm mát :D:D
Trong thiết kế của cái khoang hộp đen đấy nguyên bản Mer cũng có làm cái quạt hút gió làm mát cho cả khoang
Nó là cái quạt thế này

Mini Blower Motor Fan Computer Cooler Mercedes Benz S Class W140 Rat Rod 12V


ko phải model nào cũng có sẵn, chắc nó là option
Nhà em thấy trên S600 của em có sẵn cái quạt đấy
Nhưng trên CL thì ko có
Nên em mua cái quạt đấy về lắp vào là xong
Nguyên bản thì cái khoang hộp đen sẽ tự hút thông gió từ trong khoang xe ra qua đường dây điện luồn từ trong khoang xe ra
Nhưng chắc yếu quá ko đủ mát
Nhà em nghiên cứu cái chỗ đấy thấy nó kém kém nên đục luôn cái lỗ luồn thêm riêng một ống gió điều hòa ra đấy ~X(
 

DreamII1997

Xe tải
Biển số
OF-4709
Ngày cấp bằng
13/5/07
Số km
460
Động cơ
551,245 Mã lực
Nơi ở
Hà Nội
Website
1z-vietnam.com
Xin chào Cụ #W140 giúp cháu với. Nhà cháu có con S280 300SEL W140 1992 giờ có hiện tượng nổ máy đạp ga cứ vòng tua lên đến 1500 lại tụt xuống tầm 700-800. Nếu đạp nháy nhồi liên tục vòng tua lên được trên 2000 là đạp ga sẽ lên được. còn cứ dưới 2000 là lại tụt xuống 700-800. Bệnh này là sao cụ.
 
Thông tin thớt
Đang tải
Top