Theo đánh giá của 1 tổ chức thì bản động cơ 1.8 chạy không ngon bằng 1.6.
http://www.caranddriver.com/reviews/car/09q1/2011_chevrolet_cruze-first_drive_review/an_upscale_air_page_2
Neither, for that matter, do the current gasoline engines, but the 1.6-liter works adequately for most occasions. And although we disliked its nonlinear throttle response, this inexpensive engine is a better choice than the 1.8-liter unit, which is not much quicker but sounds thrashy when pushed. The larger engine is also hampered by its optional six-speed autobox. It works unobtrusively during normal driving and keeps the revs low on the freeway, but it’s not up to spirited antics. It is painfully slow to respond, which manages to stifle any soul the 1.8-liter might have.
Các bác chịu khó đọc trong này nhé, nhiều thông số khá thú vị (rất bổ ích khi đấu khẩu so sánh với các dòng khác)
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Cruze
Em tóm tắt một vài điểm đáng chú ý của Lac 2010.
- Mẫu xe toàn cầu hoàn toàn mới (all new) của GM, thiết kế bởi nhóm designer GM châu Âu + GM Daewoo.
- Khung gầm (platform) Delta-2 mới.
- Hộp số tự động 6 cấp Hydramatic 6T40 mới.
- Động cơ Ecotec DOHC (cam kép), có cơ chế tiết kiệm nhiên liệu VVT (giống như VVT-i của Toy).
- Khung gầm phần lớn bằng thép nên nặng hơn nhưng cứng hơn các dòng khác
. Đã đạt mức độ 5* của tổ chức kiểm định an toàn Úc và Tàu.
Các bác nhớ vodka cho em nhé. (b)