Không phải phiên bản cải tiến đâu cụ! Trong thiết kế các dòng xe thì người ta thường tận dụng khung gầm một loại xe nào của hãng đó để giảm chi phí sx, tuy nhiên phân khúc hay các trang thiết bị, an toàn,... có thể rất khác nhau. Ví dụ:
Venza thì khung gầm Camry
CRV khung gầm Civic
....
Bác kia toàn bôi bác thôi á ...
Em hiểu là GM đã bỏ rất nhiều chi phí phát triển hệ khung gầm Delta II này, và tốn nhiều như vậy thì ứng dụng dĩ nhiên không phải chỉ cho 1 dòng xe Cruze,
nói chính xác Cruze chỉ là dòng xe đầu tiên sử dụng hệ khung gầm mới, này ... không chỉ Orlando mà Chevrolet Volt cũng sử dụng hệ khung gầm này, ...
Túm lại, hàng mới, thiết kế mới, bao công sức bỏ ra đó ... các bác chớ chê bai
Delta was
General Motors'
compact front-wheel drive automobile and
crossover SUV platform, a successor to the
GM T platform; it also replaced
GM J platform and the
Z platform used by the
Saturn S-Series. The platform debuted in the 2003
Saturn Ion. Vehicles of this platform generally carry the symbol "A" in the fourth digit of their
VINs. The architecture was developed by
Opel in Germany.
The
Volkswagen Jetta is said to have been the target for the design group. Delta uses an
independent suspension in front and
torsion bar type in the rear. The
Ecotec Family II engine is widely used, as are a 4-speed
automatic and 5-speed
manual transmission.
Delta II is
General Motors' future
compact car platform, which was developed by Opel in Germany. It is the successor to the GM Delta platform. Internally it is simply known as a new
Global Compact Vehicle Architecture or GCV.
The platform features a torsion beam rear suspension with optional
Watt's link which improves vehicle handling; such configuration is used in the Opel Astra and the American-market Chevrolet Cruze.
[1] [2]
GM chose this compact vehicle architecture for its first
Voltec application, the
Chevrolet Volt. Production began in November 2010 with the first
Chevrolet Volts delivered to retails customers in December 2010
[3]