- Biển số
- OF-33715
- Ngày cấp bằng
- 22/4/09
- Số km
- 32,602
- Động cơ
- 904,675 Mã lực
Đèn check Engine báo cả 1 loạt các loại lỗi, nhưng nếu họ đã scan và loại được các lỗi khác ngoài đường cấp khí thì bác có thể hướng ông bác của bác từ cái lọc khí,... cho đến cái cảm biến MAF (cảm biến dòng khi nạp) của xe. Nếu lọc khí không quá bẩn thì có thể cái cảm biến MAF bẩn,... Lọc khí bẩn cản trở dòng khí nạp, còn MAF bẩn sẽ báo sai tốc độ nạp. Tất cả nhưng "cái bẩn" này sẽ làm cho xe tốn nhiên liệu!Xe ông bác em bị báo lỗi Check Engine, đèn sáng nhưng vẫn đề nổ chạy bình thường. Vào Toyota Thanh Hóa kiểm tra thì nó báo lỗi "Đường cấp khí", thợ xóa lỗi trên vi tính không được, bây giờ vẫn phải đeo cái lỗi đó theo mình. Các bác cho em hỏi tại sao ạ? Để nguyên như vậy mà chaỵ về lâu dài có sao không ạ? ...
Nếu muốn tự thử bác tham khảo cả mấy cái dòng này:
CLEANING THE AIR FLOW SENSOR - 120 PRADO V6
http://i285.photobucket.com/albums/ll54/pradopoint_JGD/Image056.jpg
1. Unscrew the 2 nuts and remove the top plastic engine cover.
http://i285.photobucket.com/albums/ll54/pradopoint_JGD/Image057.jpg
2. The sensor is located just to the right of the air filter box, and just to the left of the left most plastric engine cover bolt. It is the small black square box held in place by 2 phillips head screws, and has a 5-cable plug connected to it.
http://i285.photobucket.com/albums/ll54/pradopoint_JGD/Image059.jpg
3. A closer image of the sensor. Unclip the cable and remove. Unscrew the 2 phillips head screws and remove. The sensor unit can now carefully be pulled from the filter system.
http://i285.photobucket.com/albums/ll54/pradopoint_JGD/Image060.jpg
4. The sensor once removed from the filter system. The actual 'sensor' part is the small wire part on the right hand side of the sensor. While there was some left over mud/dust around the mounting holes for the sensor, the sensor itself appeared clean. Also, note my well manicured left thumb
http://i285.photobucket.com/albums/ll54/pradopoint_JGD/Image062.jpg
5. Clean the sensor using either contact cleaner or MAF sensor cleaner. Both these products dry leaving no reside - however to ensure this is the case leave the sensor in a well ventilated area for about 30 minutes before replacing.
6. Replace the sensor in the air flow system and replace the 2 phillips head screws and cable. Replace plastic engine cover and re-screw cover holding nuts.
Total time = 45 minutes. That included leaving the sensor to ventilate for 30 mins.
Có cái video cho xe Mỹ, gần giống Prado: [video]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpag e&v=qiEdey2IHcc[/video]
Chỉnh sửa cuối: