Xe Toyota Concept có 4 pedal. Cái thứ 4 là gì ạ?

Condom

Xe hơi
Biển số
OF-32733
Ngày cấp bằng
1/4/09
Số km
144
Động cơ
479,640 Mã lực
Hôm nay em xem trên mạng thấy giới thiệu về FT-86 concept, xe đầu tiên hợp tác giữa Toy & Subaru. Đẹp quá các bác ạ. Con này với giá ~20.000 USD thì về VN = Camry, chắc chắn đập chết mấy em Hyundai Genesis Coupe đang chạy đầy đường.

Em thắc mắc là tại sao xe lại có 4 pedal? Em nghe nói Santa Fe có 1 pedal nhỏ để thay cho phanh tay. Nhưng trong ảnh dưới đây vẫn có cần phanh tay.




Bài ở đây http://vnexpress.net/GL/Oto-Xe-may/2009/10/3BA1440A/

Toyota lấp lửng về FT-86 concept



Akio Toyoda, chủ tịch của hãng xe Nhật Bản không tiết lộ gì nhiều về mẫu concept mới sẽ ra mắt tại triển lãm Tokyo sắp tới. Phiên bản sản xuất sẽ có mặt trên thị trường vào cuối năm 2011.

Lấy cảm hứng từ chiếc coupe thể thao AE86 của những năm 80 phát triển dựa trên dòng Corolla, FT-86 được thiết kế tại studio ED2 của Toyota tại Pháp. Mẫu xe mới còn mang những nét nổi bật của chiếc FT-HS hybrid concept từng xuất hiện tại triển lãm Detroit (Mỹ) vào năm 2007.

Theo tờ Autoblog, FT-86 trang bị động cơ loại 2 lít máy 4 xi-lanh của Subaru cung cấp năng lượng tới hệ bánh sau. Toyota tập trung vào công nghệ giảm trọng lượng nhằm gia tăng khả năng vận hành. Chiều dài xe là 4.160 mm, rộng 1.760 mm, cao 1.260 mm, chiều dài trục cơ sở 2.570 mm.

Sau khi FT-86 concept có mặt tại triển lãm Tokyo (23/10-4/11), mẫu xe được đưa vào sản xuất hàng loạt có thể xuất hiện vào cuối năm 2011, với thiết kế gần như không thay đổi và giá bán khoảng 20.000 USD.


















Đây là 2 cái cần gì nữa đây?




Toyota-Subaru coupe

On April 10, 2008, Toyota approximately doubled its stake in FHI to 16.5%,[1] and announced that Toyota and Subaru are working on a 2-door coupe together, to be released around 2011.[25] The purchase was made legal on June 27, 2008.

According to an article posted by Autoblog on May 28, 2008, the coupe that Toyota and Subaru are working on together will be sold in Japan only as a Toyota, and internationally as a Subaru.[26][27] The Subaru version is initially being branded as an Impreza coupe, with the powertrain being described as RWD with the 2.0 liter boxer engine, and optional 2.5 turbo from the WRX STi and AWD.[28] Spy photos of a prototype testing mule were taken in the UK, heavily disguised using 4th generation Legacy bodywork on a shortened frame.[29] It has been suggested that the Toyota version could be a revival of the Toyota Levin/Trueno. According to an article posted by Carscoop.com, the Toyota coupe will be sold as the next generation Scion tC, to be introduced in 2011.[30] An article posted December 22, 2008 on Autoblog stated that the Toyota-Subaru coupe has been delayed until 2012.[31] According to an article posted by Autoblog February 18, 2009, the delay in production, according to Akio Toyoda, is due to incorporating Toyota D-4S direct injection technology to the Subaru boxer engine. The current code name for the Toyota/Subaru project is "086A", a reference to the Toyota Levin & Trueno.[32]

Due to the recession of 2008, development of the coupe has been placed on hold, according to the Detroit Free Press article posted February 26, 2009.[33] An article posted by 4WheelsNews.com stated that a French site L'Automobile Magazine quoted Thierry Dombreval, VP of Sales and Marketing for Toyota France said that the Toyota-Subaru coupe was due to be released in 2010, with the Toyota version being called the Toyota Celica.[34]

An article posted by Autoblog on July 8 2009 stated that the coupe is expected to be introduced at the 2010 Tokyo Auto show.[35]

Autoblog released concept photos of the Toyota FT-86 Concept car on October 6, 2009, stating that a 2.0 liter boxer engine is being used. It is due to be unveiled at the Tokyo Motor Show in November 2009. [36]
 

Condom

Xe hơi
Biển số
OF-32733
Ngày cấp bằng
1/4/09
Số km
144
Động cơ
479,640 Mã lực
Theo các bác thì cần thấp hơn có phải là chỗ để chân đối với xe tay lái nghịch không?
 

Condom

Xe hơi
Biển số
OF-32733
Ngày cấp bằng
1/4/09
Số km
144
Động cơ
479,640 Mã lực
It is what you call a dead pedal. I have the same pedals, in fact, they are exactly the same since they haven't changed it from ver 7 to 9.

Here's a quick explanation on the dead pedal:
"The Dead Pedal
The dead pedal is located to the left of a vehicle's pedal assembly. In a race car, the dead pedal is often an actual pedal that is "dead" in that it does not control any operation such as braking or accelerating. In many factory vehicles, the dead pedal is simply a raised area on the floor (or side of the floor) sometimes covered with a rubber slip mat.

The dead pedal is used by your left foot and accomplishes a number of things. First, it acts as a foot rest for your left foot when you're not using it. Second, because the area is raised, there is less movement required for your foot to go from dead pedal to clutch. In racing, this gains you valuable seconds and helps prevent the driver from placing their foot incorrectly on the gear assembly. Third, the dead pedal acts as support for your body under heavy braking, e.g. threshold braking during a race or emergency braking on the street. In these cases, your left foot braces against the dead pedal and prevents your body from sliding down in the seat (very helpful in a street car without racing harnesses!) Most importantly, this allows you more control over the brake pedal.

The dead pedal also helps prevent people from bracing their right foot in the wrong place during an emergency. Yes, believe it or not, many people will brace themselves by placing their right foot good and hard on the GAS pedal -- oops! Many times, when impact seems imminent, the brain says to the body "brace for impact dude!!" and freezes up. Sometimes, however, this freeze up happens when your foot is on the gas pedal. While the brain might have had good intentions, it certainly doesn't help accelerating into a crash! What the dead pedal does in these situations is allow the body to brace against something solid thus freeing the right foot to brake or accelerate away from a collision. "

Taken from http://securitydriver.com/aic/stories/article-101.html
 

meoluoi

Xe điện
Biển số
OF-13985
Ngày cấp bằng
14/3/08
Số km
2,306
Động cơ
542,864 Mã lực
Làm gì phải pedan, là chỗ ghếch chân côn mà
 

annie

Xe buýt
Biển số
OF-20100
Ngày cấp bằng
18/8/08
Số km
569
Động cơ
505,676 Mã lực
Nơi ở
gậm chạn...!
chỗ để nghỉ chân trái thôi mà, ko có 4 bàn đạp đâu
 

PICKUP

Xe tải
Biển số
OF-13927
Ngày cấp bằng
12/3/08
Số km
380
Động cơ
520,420 Mã lực
Nơi ở
Ghế xe
Đơn giản nó chỉ là chỗ để chân thôi, có xe nó làm to để vừa cả bàn chân, con này làm tiết kiệm bé xíu!
 

hungthinhbmt

Xe đạp
Biển số
OF-33421
Ngày cấp bằng
11/4/09
Số km
24
Động cơ
477,430 Mã lực
cái cần be bé ấy chắc là cần chuyển số tay sang tự động,
 

Phờ Râu

Xe điện
Biển số
OF-44223
Ngày cấp bằng
23/8/09
Số km
2,483
Động cơ
488,330 Mã lực
em thấy mấy con coupe concept mới mới này nhìn cứ hao hao nhau thế nào ý, rõ nhất là phần đầu xe:^)
 

Gcar

Xe container
Biển số
OF-38790
Ngày cấp bằng
21/6/09
Số km
9,385
Động cơ
572,214 Mã lực
20.000 usd cho xe 2.0 thì mới ngang Forte Koup, còn lâu mới đụng đến Genesis Coupe!
 
Thông tin thớt
Đang tải

Bài viết mới

Top