[Thảo luận] Radar Detector - trợ thủ cho lái xe tuân thủ luật

Biển số
OF-12
Ngày cấp bằng
21/5/06
Số km
4,165
Động cơ
624,235 Mã lực
Nơi ở
InterState Highway
Em định mua cái RD để tránh bị xxxx bắt nạt mất tiền oan. Sục sạo mãi trên web thấy cái này có vẻ ổn nhất vì được đánh giá cao và có phát hiện cả súng băng tần Ku mà xxxx VN dùng. Có bác nào có kinh nghiệm gì không?

http://www.beltronics.com/rx65.html




Order Online or Call 877-438-1235 Beltronics Radar Detectors
Buy Now: $339.95

Beltronics Professional Series Radar Detectors
RX65 Radar Detector Features
10x Range vs. Imports
All Radar and Laser Band Coverage
Multi-Sensor Laser Protection
Complete VG-2 Immunity
Digital "POP" Radar Alert
Advanced AutoScan™ Processing
Digital Signal Processing (DSP)
Virtually Eliminates False Alerts
Clear Digital Voice or Audio Alerts
Easy-to-Use Options and Controls
7 Selectable Features
Ultra-Bright High Definition Display
Brightness Control with Dark Mode
One year limited warranty
2 year extended service plan available
Free 30 day test drive (applies to factory direct orders only)
WARNING: Beltronics products purchased from UNAUTHORIZED RESELLERS are subject to these UNAUTHORIZED RESELLER RISKS.
© 2008 BELTRONICS USA
 
Chỉnh sửa cuối:
Biển số
OF-12
Ngày cấp bằng
21/5/06
Số km
4,165
Động cơ
624,235 Mã lực
Nơi ở
InterState Highway
anh mua hộ em cai cobra 9730 với ....
Xem các review thì Cobra độ nhậy kém và khoảng cách cảnh báo ngắn hơn nhiều so với Bel Tronics, Whistler chứ chưa nói đến V-1 và Passport Escort. Nếu mua Cobra thì bây giờ có loại mới nhất là 9950 hoặc cao hơn là XRS-R9G có cả GPS luôn. Nhưng anh vẫn không chọn Cobra vì bên Mỹ họ rank Cobra thấp lắm, chỉ được giá rẻ thôi.
 
Biển số
OF-53
Ngày cấp bằng
23/5/06
Số km
1,638
Động cơ
599,030 Mã lực
@2S: Tác dụng gì nữa đâu bác ơi khi bây giờ 99% là bị bắn từ sau đít ?
 

hon nhien

Xe điện
Biển số
OF-202
Ngày cấp bằng
9/6/06
Số km
2,010
Động cơ
600,880 Mã lực
Hai cụ éc min, một cụ xài E serie, một cụ MLX, tốc độ cao quá không hãm bằng phanh được mà phải hãm bằng RD :P:P:P
 
Biển số
OF-12
Ngày cấp bằng
21/5/06
Số km
4,165
Động cơ
624,235 Mã lực
Nơi ở
InterState Highway
@2S: Tác dụng gì nữa đâu bác ơi khi bây giờ 99% là bị bắn từ sau đít ?
Mợ R6 ơi các nhà sản xuất RD nó cũng theo kịp các chú xxxx rồi. Bây giờ RD nó phát hiện súng 360o cơ, với lại nó có cả chế độ Super fast Instant-on để chống bắn nháy máy nữa, khỏi lo đi mợ.

@Hồn nhiên: em chạy xe đúng luật và cũng hồn nhiên giống tên nick bác nhưng mà mấy chú xxxx không nghĩ thế. Các chú ấy toàn rình bắn những chỗ như ngay sau biển hạn chế từ 80 -> 50 hoặc những chỗ biển báo khuất, không rõ ràng. Với lại các chú ấy thậm chí còn bắn bằng mồm nữa. Do vậy em vẫn cần cái RD để làm công dân tốt ạ. :D
 
Chỉnh sửa cuối:
Biển số
OF-12
Ngày cấp bằng
21/5/06
Số km
4,165
Động cơ
624,235 Mã lực
Nơi ở
InterState Highway
Đây là cái Cobra XRS 9950 có Ku, có laser 360o, có instant-on, có GPS option... nhưng mà bị đánh giá thấp hơn 2 cái Beltronics RX65 và Escort Passport 9500i, mỗi giá nó rẻ hơn, chỉ có khoảng 150$





Cobra còn có em XRS R9G này nữa có cả GPS và remote display:

 
Chỉnh sửa cuối:

HUYNHC240Tài khoản đã xác minh

Trên từng cây số
Biển số
OF-3
Ngày cấp bằng
20/5/06
Số km
1,359
Động cơ
596,573 Mã lực
Nơi ở
Hanoi
Website
www.Vietthinheec.vn
Xem các review thì Cobra độ nhậy kém và khoảng cách cảnh báo ngắn hơn nhiều so với Bel Tronics, Whistler chứ chưa nói đến V-1 và Passport Escort. Nếu mua Cobra thì bây giờ có loại mới nhất là 9950 hoặc cao hơn là XRS-R9G có cả GPS luôn. Nhưng anh vẫn không chọn Cobra vì bên Mỹ họ rank Cobra thấp lắm, chỉ được giá rẻ thôi.
Nói chung là anh cứ chọn đi, quyết định mua cái nào thì mua thêm cho em một con anh nhé , (b)(b)(b)
 
Biển số
OF-12
Ngày cấp bằng
21/5/06
Số km
4,165
Động cơ
624,235 Mã lực
Nơi ở
InterState Highway
Chỉnh sửa cuối:

quangdzung

Xe điện
Biển số
OF-8
Ngày cấp bằng
21/5/06
Số km
3,591
Động cơ
591,351 Mã lực
Mua cái này làm gì hở cụ ? Bây giờ xxx toàn bắn sau nên cái này có tác dụng duy nhất là báo cho mình biết " Anh đã bị bắn :)):)):))"
 

minhth

Xe buýt
Biển số
OF-4564
Ngày cấp bằng
6/5/07
Số km
629
Động cơ
554,160 Mã lực
Hình như mấy con này có khả năng phát hiện sóng từ xa nên cụ ấy múc để phòng và đi chuẩn tốc độ mà :)
 

Vịtxanh

[Tịch thu bằng lái]
Biển số
OF-11416
Ngày cấp bằng
4/11/07
Số km
22,523
Động cơ
752,102 Mã lực
Hình như mấy con này có khả năng phát hiện sóng từ xa nên cụ ấy múc để phòng và đi chuẩn tốc độ mà :)
Đúng vầy.
Con Star 2036 cổ hơn trái đất của em nó "ngửi" được các loại súng của xxx cách khoảng 2 cây số đường thẳng, còn với địa hình che khuất thì cũng độ 1 cây ợ.

Nó chạy được 5 band radar với 1 band laser, 360 độ bao quát.
Cụ thể là các band Ultra X, Ku, Ka, K, X và laser.

Nôm na là xxx đang bùm chíu ở đâu đó nó đã báo cho em rùi. Nghe đó mà chạy cho cẩn thận.
 

Civic2306

Xe điện
Biển số
OF-7948
Ngày cấp bằng
12/8/07
Số km
3,154
Động cơ
569,279 Mã lực
Mua cái này làm gì hở cụ ? Bây giờ xxx toàn bắn sau nên cái này có tác dụng duy nhất là báo cho mình biết " Anh đã bị bắn :)):)):))"
Cũng hay chứ cụ. Em mà biết, em đánh xe vào nhà dân, xing ngủ nhờ đến hôm sau xxx nghỉ em đi tiếp :))
 

CFC

Xe máy
Biển số
OF-12682
Ngày cấp bằng
15/1/08
Số km
70
Động cơ
523,100 Mã lực
các bác nên mua cái Thiết bị có thể PHá được sóng lazer và Radio là tốt nhất. Nếu chỉ detec không thôi thì khi beep beep là đã toi rồi...

Em mua cái Rocky Mountain radar/laser Scramble chạy Hà Nội- Nam Định mấy tháng nay rồi ma chẳng chết phát nào.
http://rockymountainradar.com/store/12-rmr-c435

hì hì hì . . . . :21::21:
 
Biển số
OF-12
Ngày cấp bằng
21/5/06
Số km
4,165
Động cơ
624,235 Mã lực
Nơi ở
InterState Highway
các bác nên mua cái Thiết bị có thể PHá được sóng lazer và Radio là tốt nhất. Nếu chỉ detec không thôi thì khi beep beep là đã toi rồi...

Em mua cái Rocky Mountain radar/laser Scramble chạy Hà Nội- Nam Định mấy tháng nay rồi ma chẳng chết phát nào.
http://rockymountainradar.com/store/12-rmr-c435

hì hì hì . . . . :21::21:
Rocky Mountain C435 và C450 nhận được đánh giá rất thấp trên cnet và eopinion. Thậm chí nhiều người còn tức giận cho rằng đó là scam (lừa đảo) vì không phát hiện được súng bắn tốc độ và khả năng phá sóng bằng không. :102:
Hay là bác chưa bị bắn bao giờ?
 
Biển số
OF-12
Ngày cấp bằng
21/5/06
Số km
4,165
Động cơ
624,235 Mã lực
Nơi ở
InterState Highway
Chuẩn bị đặt mua Beltronics RX65 giá 300$ nhưng em vẫn search lần nữa và đã thay đổi ý định sang Valentine One vì: 1/ khả năng phát hiện sớm và cảnh báo xa nhất, 2/ có 2 sensor để cảnh báo với súng bắn từ cả phía trước và phía sau, 3/ khả năng cảnh báo với súng laser là vô địch, 4/ có thể chỉ ra hướng của súng bắn từ phía trước/sau/phải/trái - thật tuyệt vời. Chỉ còn một điều băn khoăn: giá gần 500$ chưa kể phí vận chuyển, hic.

Đây là Valentine One







Và đây là một bài kiểm tra so sánh các loại Radar Detector hàng đầu cho thấy Valentine One là số 1:

http://www.guysoflidar.com/august-2007/radar-detector-test.html




The Guys of LIDAR got together to do some miscellaneous testing of several radar detectors, many which were brand new right out of the box.



The Radar Units

The following radar units were used in this test:

* Kustom Golden Eagle, Ka-Band 35.5 GHz
* Kustom Eagle, Ka-Band 35.5 GHz
* Stalker ATR, Ka-Band 34.7 GHz
* MPH Enforcer, Ka Band 33.8 GHz
* Kustom Falcon, K-Band
* Decatur GHS, K-Band

All radar units were checked for proper operation prior to the test.


The Radar Detectors




The following radar detectors were tested:

* Beltronics RX-65 - Brand New Retail, provided by RacerX
* Beltronics STi Driver (#1) - Brand New Retail, provided by RacerX
* Beltronics STi Driver (#2) - Personal detector w/33.8 fix, provided by Jerry540i
* Beltronics V940 - Brand New Retail, provided by RacerX
* Beltronics V955 - Brand New Retail, provided by RacerX
* Beltronics V965 - Brand New Retail, provided by RacerX
* Beltronics V995 - Brand New Retail, provided by RacerX
* Cobra XRS 9985 - Brand New Retail, provided by RacerX
* Escort 8500 X50 - Brand New Retail, provided by RacerX
* Escort 9500i - Brand New Retail, provided by RacerX
* Escort Solo S2 - Brand New Retail, provided by RacerX
* RMR C430 - Personal detector, provided by Jimbonzzz
* Valentine One (#1) - Brand New Retail, provided by RacerX (3.863)
* Valentine One (#2) - Personal detector, provided by Jerry540i (3.863)
* Valentine One (#3) - Personal detector, Provided by TheStaton (3.813)
* Whistler 1788 - Personal detector, provided by Jimbonzzz
* Whistler Pro 78 - Brand New Retail, provided by RacerX

Multiple samples of some of the high-end detectors were tested, to account for any potential variance. For the Forward Facing and Instant-On tests, a couple of additional personal detectors were thrown in for comparison purposes.




Test Methodology


All else being equal, how to the radar detectors stack up against each other in terms of performance? This is what we set out to determine. We tested the detectors by exposing each one to a specific set of controlled conditions.

* All radar guns were held in a fixture for test purposes.
* Only one detector was tested/powered on at a time.
* All detectors were mounted level, and high in the middle of the windshield.
* Between runs, the power was cycled on the detector under test.
* Each detector was tested with factory default settings, in it's most unfiltered mode, with SWS OFF and POP OFF, unless otherwise mentioned.
* All test runs were done when the course was clear of other vehicles
For the Straight-Line sensitivity test, we used radar absorbent foam (this was not used for the other tests).



Eccosorb is specially-designed foam which absorbs radar. In this test, the Guys of LIDAR used layers of Eccosorb in front of the radar antennas to reduce the radar signal, or make it weaker.

Why? Because a detector's job is to sniff out weak signals.

The further away you are from the radar, the weaker the signal becomes. Today's high-end radar detectors can detect radar miles and miles away in the right situations. Because of this, radar detector tests commonly use hills, terrain, or other means to reduce the radar signal for test purposes. But every test situation is different, and these methods can sometimes yield sporadic results.

Enter Eccosorb. The Eccosorb allowed us to reduce the radar signal in a highly-controlled manner, and allowed us to test on a straight course under highly controlled conditions. This method of testing also reduced or eliminated some of the unpredictability that occurs with other methods, and yielded highly-repeatable results.

In addition to the Eccosorb in front of the radar, the sides and rear were also surrounded with Eccosorb just for good measure to help prevent any stray radar reflections.

Please remember: what these test results provide is an indication of "relative sensitivity", or how the detectors might compare against themselves or each other. Just like any other radar detector test (foam or not), the absolute distances in the results cannot be applied to any situation other than the specific test conditions.

In this test, just like any other, it's the ratios that matter.


Straight-Line Sensitivity Test





If you follow our tests, then this test course needs no introduction. It's a 2000+ foot straight-stretch at the end of a deserted dead-end road. For this test, we tested each detector thoroughly on all the of the main Ka frequencies, and also experimented a bit to see how different detector settings might affect performance. The test vehicle proceeded down the test course and stopped at the first alert from the detector under test. The distance back to the radar vehicle was measured by using an LTI Ultralyte in survey mode.



All results are in feet.














Experimenting With Settings


We did some experimenting with how the different settings on the detectors might change the way the detectors perform. There are always a lot of questions regarding this. For these tests, we used the Kustom Golden Eagle @ 35.5 GHz Ka band.


One other thing to note: we found that the SmartCord worked on all of the BEL Vector series detectors.
 
Chỉnh sửa cuối:
Biển số
OF-12
Ngày cấp bằng
21/5/06
Số km
4,165
Động cơ
624,235 Mã lực
Nơi ở
InterState Highway
tiếp theo...
Around-The-Curve Test



This test was performed on a 90-degree curve, with the radar aimed into the curve from one direction, and the test vehicle travelling into the curve from the other direction. Results are expressed as the distance from the test vehicle to the apex of the curve. K-Band and 34.7 GHz Ka band were tested.

Around-The-Curve K-Band 34.7 GHz





Around-The-Curve K-Band




Note: for the 34.7 GHz curve test, some detectors got a third test run if the first two runs were significantly different. This is reflected in the results.

Forward Facing Test



Forward Facing 35.5





Forward Facing K-Band





Instant-On Test



For this test, the radar unit we used was a Kustom Eagle @ 35.5 GHz Ka-Band. The target vehicle with the detectors was positioned at a stationary point approximately 1 mile away from the radar vehicle, with some terrain in between. Each detector was hit three times with instant-on bursts lasting approximately 2 second each. The results indicate whether each detector alerted or not.




Copyright © Guys of LIDAR
 
Chỉnh sửa cuối:
Thông tin thớt
Đang tải

Bài viết mới

Top